نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام مدارس شاهد آبادان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ همزمان با دیگر مدارس شاهد در سراسر کشور از طریق سایت پادا pada.medu.ir انجام می شود. برای ورود به مدارس شاهد هیچ آزمونی برگزار نمی شود اما دانش آموزان و علاقه مندان به تحصیل در مدارس شاهد، در پایه های اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) باید از طریق سایت پادا پیش ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند. ثبت نام میان پایه ها در مدارس شاهد نیز به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه شاهد مورد نظر امکان پذیر است. در ادامه این مطلب اطلاعات جامعی از ثبت نام شاهد آبادان 1402 – 1403 ارائه کرده ایم.

 منبع: ثبت نام مدارس شاهد آبادان

ثبت نام مدارس شاهد آبادان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام در سه پایه اول ابتدایی، متوسطه اول (هفتم) و متوسطه دوم (دهم) مدارس شاهد در سراسر کشور به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. مهلت ثبت نام شاهد آبادان در هر کدام از این سه مقطع در بازه های زمانی جداگانه‌ای اعلام می شود. دانش آموزانی که دارای سهمیه شاهد هستند، با ثبت نام اینترنتی در مقاطع نامبره می توانند وارد مدارس شاهد شوند اما دانش آموزان غیر شاهد باید منتظر اعلام نتایج باشند. 

ثبت نام اینترنتی در سامانه پادا برای دانش آموزان غیر شاهد یک ثبت نام موقتی است. دانش آموزانی که مطابق جدول امتیاز بندی موفق به کسب امتیاز لازم و شرایط علمی آن ها احراز شود. پس از اعلام نتایج می توانند برای قطعی کردن ثبت نام مدارس شاهد آبادان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مراجعه کنند.

زمان ثبت نام شاهد آبادان 1402 – 1403

اشاره کوتاهی کردیم که مهلت پیش ثبت نام شاهد آبادان برای سه مقاطع اصلی اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم در بازه‌های زمانی جداگانه ای اعلام می گردد. اما معمولا زمان ثبت نام مدارس شاهد آبادان به صورت هماهنگ کشوری است. بنابراین دانش آموزان می توانند در بازه‌های زمانی اعلام شده و همزمان با دیگر شهرها، از طریق سایت ثبت نام مدارس شاهد مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. 

برای اطلاع از تاریخ ثبت نام مدارس شاهد در پایه‌های مختلف مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

زمان ثبت نام مدارس شاهد معمولا در اوایل تابستان وبرای هر پایه به صورت جداگانه می باشد. متقاضیان هر پایه تحصیلی در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت پادا نام نویسی خود را تکمیل می کنند. معمولا روند ثبت نام مدارس شاهد آبادان به صورت می‌باشد که ابتدا پایه اول ابتدایی نام نویسی خود را انجام می‌دهند.

سپس پایه های هفتم و دهم در مهلت ثبت نام شاهد ثبت نام می‌کنند و در انتها متقاضیان میان پایه با مراجعه به سایت پادا ثبت نام خود را انجام خواهد داد.

 

شرایط ثبت نام مدارس شاهد آبادان

مطابق دفترچه راهنما شرایط ثبت نام شاهد آبادان (دانش آموزان شاهد و غیر شاهد) به شرح موارد زیر است:

✅دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری

✅رعایت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی و سن دانش آموزان ( رعایت حجاب برتر دانش آموزان دختر)

✅اعتقاد به ارزش های اسلامی و تربیت دینی 

✅رعایت مقررات و آئین نامه های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد توسط دانش آموز

✅نزدیک بودن مدرسه انتخابی به محل سکونت دانش آموز

✅بهره مندی فرزندان جانبازان زیر 25 درصد، از 40 درصد تخفیف شهریه در مدارس شاهد

شرایط علمی 

علاوه بر شرایطی که در قسمت فوق، به آنها اشاره کردیم دانش آموزان غیر شاهد باید دارای برخی شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد آبادان و ورود به پایه تحصیلی موردنظرشان باشند. شرایط علمی ثبت نام شاهد آبادان (دانش آموزان غیرشاهد) سال تحصیلی 1402 – 1403 به شرح موارد زیر است:

????اول ابتدایی: پذیرش دانش آموزان غیر شاهد در مقطع اول ابتدایی بر اساس میزان امتیازی که بر اساس جدول امتیازبندی کسب می‌کنند، انجام می شود.

????پایه هفتم متوسطه اول: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع هفتم و دوره متوسطه اول، باید موفق به کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس و کسب حداکثر یک نمره خوب و مابقی خیلی خوب در امتحانات خرداد ماه ششم ابتدایی شوند.

????پایه دهم متوسطه دوم: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع دهم و دوره متوسطه دوم ، باید موفق به کسب حداقل معدل کل 17 در امتحانات خرداد ماه پایه نهم و حداقل نمره سالانه 15 در همه دروس نهم شوند.

 

جدول امتیاز بندی شاهد آبادان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همانطور که اشاره کردیم برای ورود به مدارس شاهد هیچ گونه آزمونی برگزار نمی شود. اما از میان تمامی علاقه مندان و متقاضیان فقط داوطلبانی می توانند در این مدارس ثبت نام کنند. مطابق با جدول امتیاز بندی درج شده در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد، موفق به کسب امتیاز لازم شوند. در صورتی که می خواهید از نحوه امتیاز بندی ثبت نام مدارس شاهد آبادان مطلع شوید، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

مراحل ثبت نام در سایت مدارس شاهد آبادان

پیش ثبت نام مدارس شاهد آبادان در مقاطع اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) و میان پایه به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. دانش آموزان شاهد و غیرشاهد که علاقه مند به تحصیل در مقاطع مختلف هستند، ابتدا ” دفترچه ثبت نام شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ” را مطالعه کنند. 

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت ثبت نام شاهد پادا به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣در صفحه ایجاد شده، بر روی گزینه ” ثبت نام مدارس شاهد ” کلیک نمایید.

3️⃣ در این مرحله دانش آموزان باید ملیت خود را انتخاب کنند.

4️⃣ کد ملی دانش آموز، کدملی پدر و مادر وی نیز را در این قسمت از سایت ثبت نام مدارس شاهد وارد کرده و بر روی جستجو کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله ثبت نام شاهد آبادان داوطلبان باید مشخصات فردی دانش آموز را به صورت کامل یادداشت کنند.

6️⃣ اطلاعات تکمیلی نظیر دین و شغل والدین دانش آموز و وضعیت جسمانی دانش آموز را یادداشت کنید

7️⃣ آدرس محل سکونت خود را در فرم ثبت نام مدارس شاهد آبادان وارد کنید.

8️⃣ مشخصات پدر یا سرپرست دانش آموز را وارد کنید.

9️⃣ مشخصات مادر دانش آموز در این بخش از سایت ثبت نام مدارس شاهد آبادان وارد شود.

1️⃣0️⃣ شهر و ناحیه محل سکونت خود را انتخاب و مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

1️⃣1️⃣ دانش آموزان شاهد بر اساس جدول امتیاز بندی مدرسه خود را وارد کنید.

در لینک زیر فرم امیتاز بندی ثبت نام مدارس شاهد را به صورت فایل قرار داده ایم برای دانلود این فرم کلیک کنید.

1️⃣2️⃣ در نهایت پس از انجام مراحل بر روی گزینه ” ثبت و اعتبار سنجی ” کلیک کنید.

 

مشاوره ثبت نام مدارس شاهد آبادان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از سال گذشته ثبت نام میان پایه مدارس شاهد آبادان نیز همانند سایر مقاطع از طریق سایت پادا انجام گرفت و دیگر نیازی به مراجعه حضوری والدین و دانش آموز به مدرسه مورد جهت نام نویسی نمی باشد. 

متقاضیان ثبت نام مدارس شاهد آبادان نام نویسی آنها به منزله ثبت نام قطعی می باشد و با ارائه مدارک مربوطه می توانند در این مدارس به تحصیل بپردازند. دانش آموزان غیرشاهد در صورت کسب امیتاز لازم و کافی می توانند در این مدارس پذیرش بگیرند و این نام نویسی اینترنتی به منزله ثبت نام قطعی نمی باشد. 

همه داوطلبان پس از قبولی در مدرسه انتخابی خود باید در زمان مشخص همراه با مدارک لازم به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و نام نویسی خود را قطعی کنند. در صورتی که هر گونه سوال پیرامون ثبت نام شاهد آبادان دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه مشاوره تحصیلی دانتل پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینهثبت نام مدارس شاهد آبادان 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام مدارس شاهد آبادان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

ثبت نام شاهد آبادان در همه پایه ها به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود.

متقاضیان در چه تاریخی باید جهت ثبت نام مدارس شاهد آبادان در سایت پادا اقدام کنند؟

تاریخ ثبت نام شاهد آبادان در پایه های مختلف معمولا در خرداد ماه می باشد.

نحوه ثبت نام مدارس شاهد به چه صورت است؟

در متن مقاله فوق نحوه ثبت نام در سایت پادا را توضیح داده ایم.

منبع: ثبت نام مدارس شاهد آبادان



:: برچسب‌ها: ثبت نام مدارس شاهد آبادان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به صنایع چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ مهندسی شیمی و ورود به رشته‌ صنایع نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به صنایع مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آیا امکان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به صنایع وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ مهندسی شیمی ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه صنایع مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به صنایع برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به صنایع باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ صنایع شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی برای رشته‌ صنایع نیز وجود دارد.

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به صنایع

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به صنایع مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ مهندسی شیمی را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ صنایع در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ صنایع دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به صنایع دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ مهندسی شیمی ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ صنایع زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.
 

نکات مهم تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به صنایع

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به صنایع باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ صنایع انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ مهندسی شیمی علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ صنایع اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به صنایع نمایید. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور کلیک کنید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به صنایع موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ صنایع امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ مهندسی شیمی و متقاضی تغییر رشته‌ به صنایع در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به صنایع حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از مهندسی شیمی به صنایع معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ مهندسی شیمی و صنایع است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ صنایع نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ صنایع یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از مهندسی شیمی به صنایع

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ مهندسی شیمی پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به صنایع با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ صنایع را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ مهندسی شیمی و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ صنایع در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به صنایع خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ صنایع نحصیل نمایید.

 

مشاوره تغییر رشته از مهندسی شیمی به صنایع

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به صنایع سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به صنایع می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به صنایع در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به صنایع دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ مهندسی شیمی را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ مهندسی شیمی برای تغییر رشته‌‌ به صنایع باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ مهندسی شیمی را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به صنایع امکان معادلسازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ مهندسی شیمی و صنایع را در هنگام تحصیل در رشته‌ مهندسی شیمی پشت سرگذاشته باشد.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به صنایع



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به صنایع ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۲ در چه زمانی امکان پذیر است؟ پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری داوطلبان در صورت مجاز بودن در کارنامه اولیه و رتبه ای که کسب کرده اند می توانند در در محله انتخاب رشته شرکت کنند. سازمان سنجش این امکان را برای داوطلبان فراهم آورده که در صورت تمایل کدرشته محل های انتخابی خود را حذف یا اضافه کننند و حتی ترتیب اولویت بندی کدرشته ها تغییر دهند. در ادامه این مقاله به بررسی زمان و نحوه ویرایش انتخاب رشته دکتری 1402 خواهیم پرداخت.

 منبع: ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری

ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۲

داوطلبان آزمون دکتری پس از برگزاری آزمون و انتشار کارنامه اولیه این آزمون می توانند در مرحله انتخاب رشته شرکت کنند. داوطلبان می توانند در یکی از دوره های روزانه، شبانه، پیام نور و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد در صورت مجاز بودن انتخاب رشته کرده و کدرشته محل های انتخابی خود را در فرم انتخاب رشته وارد نمایند. 

هر ساله تعدادی از داوطلبان پس از تکمیل فرم انتخاب رشته، درصدد ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۲ می باشند و تمایل دارند یک کدرشته محل اضافه یا حذف کرده یا تغییراتی را در ترتیب بندی فرم فرم خود اعمال نمایند، می توانند در زمان ویرایش تغییرات مورد نیاز خود را اعمال نمایند.

زمان ویرایش انتخاب رشته دکتری 1402

زمان ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری همزمان با مهلت انتخاب رشته می باشد. داوطلبان در بازه زمانی انتخاب رشته با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند فرم انتخاب رشته خود را در صورت تمایل ویرایش نمایند. در سال گذشته داوطلبان از 25 تا 30 فروردین ماه مجاز بودند با مراجعه به سایت سازمان سنجش فرم مربوطه را ویرایش نمایند. 

تاکنون زمان ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۲ اعلام نشده است. به محض اعلام زمان ویرایش انتخاب رشته دکتری در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

انتخاب رشته یکی از مهمترین مراحل آزمون دکتری می باشد و داوطلبان باید با آگاهی کامل این فرآیند را انجام دهند.در مقاله زیر به بررسی نکات کلیدی و مراحل انتخاب رشته آزمون دکتری پرداخته ایم. لذا پیشنهاد می کنیم حتما پیش از انتخاب رشته مقاله راهنما زیر با دقت مطالعه نمایید.

نحوه ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۲

ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری فقط از سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org فقط امکان پذیر می باشد. همه داوطلبان در بازه زمانی تعیین شده باید به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری مراجعه کرده و در صورت نیاز ویرایش انتخاب رشته دکتری خود را انجام دهند. در ادامه به شرح کلی مراحل ویرایش و سپس راهنما تصویری این مراحل برای شما متقاضیان گرامی شرح داده ایم. 

مراحل ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۲:

✅مراجعه به سایت سنجش

✅انتخاب لینک فعال ” انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز) phd سال ۱۴۰۲ ” 

✅ورود به سایت با استفاده از شماره پرونده و کدرهگیری انتخاب رشته

✅ویرایش فرم انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۲ (حذف و اضافه کردن کدرشته محل جدید یا تغییر در اولویت بندی کدرشته محل ها)

✅تایید اطلاعات و پرینت جدید فایل انتخاب رشته

 

راهنما تصویری

در این بخش راهنما تصویری مراحل ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری را شرح می دهیم.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید. از طریق منوی پایین بر روی ” دکترای تخصصی ” کلیک کنید.

2️⃣ از طریق منوی سمت راست بر روی گزینه ” انتخاب رشته ” کلیک کنید.

3️⃣ در صورتی که در بازه زمانی تعیین شده به سایت مراجعه کنید، گزینه ” انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز) phd سال ۱۴۰۲ ” را مشاهده خواهید کرد. بر روی گزنه مورد نظر کلیک کنید.

4️⃣ در این مرحله ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری بر روی گزینه ” ویرایش انتخاب رشته ” در منوی بالا سمت راست کلیک کنید. 

5️⃣ حال با استفاده از شماره پرونده و کدرهگیری انتخاب رشته خود وارد شوید. 

6️⃣ در این مرحله فرم انتخاب رشته آزمون دکتری و کدرشته محل های انتخابی برای شما نمایش داده خواهد شد. در صورت تمایل می توانید ترتیب اولیت بندی خود را تغییر دهید و حتی می توانید کدرشته محل جدید اضافه کرده و یا حذف کنید. 

7️⃣ در نهایت بر روی تایید کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده برای شما ثبت شده و اعمال شود.

8️⃣ در این مرحله رسید انتخاب رشته خود با ویرایش کدرشته محل های جدید را باید دریافت کنید. این رسید به منزله موفقیت آمیز بودن ویرایش انتخاب رشته دکتری می باشد. رسید را ذخیره کنید و در صورت تمایل از آن پرینت بگیرید.

تعداد دفعات مجاز ویرایش فرم انتخاب رشته دکتری

سازمان سنجش برای تعداد دفعات ویرایش فرم انتخاب‌رشته یک سقف تعیین کرده است. چنانچه داوطلبی بیش از حد مجاز فرم انتخاب‌رشته را ویرایش نمایند سیستم قفل خواهد شد و دیگر امکان ویرایش را نخواهد داشت. بسیاری از داوطلبان بدون توجه با نا آگاهی به محدود بودن تعداد دفعات مجاز برای ویرایش فرم خود مکررا به تغییر این فرم اقدام می کنند. 

تعداد دفعات مجاز ویرایش فرم انتخاب رشته دکتری حداکثر 5 مرتبه می باشد.

لذا توصیه اکید می کنیم فقط در صورت نیاز و مطمئن بودن از تغییرات اعمالی فرم انتخاب‌رشته را ویرایش کنید. در سال گذشته تعداد دفعات مجاز ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۵ مرتبه بود و داوطلبان پس از این تعداد ویرایش اجازه تغییر را نداشته و تغییراتی اعمال نمی شد.

 

مراحل پس از انتخاب رشته

همانگونه که میدانید پذیرش در مقطع دکتری به صورت نمیه متمرکز می باشد. پس از اتمام مهلت انتخاب رشته نتایج در بازه زمانی یک ماهه منتشر می شود. نتایج انتخاب رشته در قالب کارنامه ای منتشر خواهد شد و داوطلبان که دارای رتبه مناسب بوده اند به مرحله مصاحبه دکتری دعوت خواهند شد.

داوطلبان در زمان مقرری که از سوی دانشگاه دعوت شده اعلام می شود باید به صورت حضوری مراجعه کرده و در جلسه مصاحبه حضور یابند. توجه داشته باشید در صورتی در رشته و دانشگاه مورد نظر قبول خواهید شد که در مصاحبه آزمون دکتری نیز امتیاز لازم را کسب کنید. پس دعوت به مصاحبه به منزله قبولی در مقطع دکتری نمی باشد.

 

مشاوره ویرایش انتخاب رشته دکتری 1402

بسیاری از داوطلبان دوره دکتری به دلیل داشتن تجربی قبلی از مرحله انتخاب رشته در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد توجه کافی به آن ندارند. به این دلیل بسیاری از داوطلبان دچار اشتباه در انتخاب رشته خود می شوند. لذا توصیه می کنیم حتما از مشاورین و متخصصین در این حوزه مشاوره بگیرید. 

چنانچه پیرامون ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ابهاماتی برایتان وجود داشت، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل راهنمایی های لازم را از مشاوران تحصیلی این مجموعه دریافت کنید تا بتوانید انتخاب‌‌رشته صحیحی داشته باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان ویرایش انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ در چه بازه زمانی می باشد؟

داوطلبان در مهلت انتخاب رشته که معمولا در فروردین ماه می باشد می توانند فرم خود را ویرایش نمایند.

ویرایش فرم انتخاب رشته آزمون دکتری از چه سایتی امکان پذیر می باشد؟

داوطلبان از طریق سایت سنجش می توانند فرم خود را ویرایش کنند. در متن مقاله نحوه ویرایش انتخاب رشته دکتری را شرح داده ایم.

آیا تعداد دفعات ویرایش فرم محددی می باشد؟

بله، داوطلبان مجاز می باشند حداکثر پنج بار فرم انتخاب رشته ویرایش نمایند.

منبع: ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری



:: برچسب‌ها: ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۲ از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر است. داوطلبان کنکور هنر که پس از دریافت نتایج اولیه خود مطابق کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب‌رشته در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل روزانه، نویت دوم، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی، پیام نور و دوره مجازی هستند، باید در زمان های اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به سایت sanjesh.org مراجعه کنند و وارد مرحله انتخاب‌رشته شوند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید چراکه ضمن ارائه توضیحات در مورد زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر 1402 لینک دانلود آن را نیز قرار داده ایم.

 منبع: دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر

دفترچه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۲

پیش از آغاز مهلت انتخاب‌رشته، دفترچه‌ای با عنوان دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲ منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. این دفترچه‌ی راهنما دارای دستورالعمل کاملی از انتخاب‌رشته است و همینطور لیست کدرشته محل های ارائه شده همراه با جزئیات را نیز در اختیار متقاضیان قرار می دهد. 

شرکت کنندگانی که مجاز به انتخاب‌رشته هستند، برای قدم گذاشتن در این مسیر مهم و تکمیل اصولی فرم انتخاب‌رشته، باید که حتما اقدام به دریافت و مطالعه دفترچه انتخاب رشته هنر 1402 کنند و بخش های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهند.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر 1402 را در متن زیر قرار دادیم و با کلیک بر روی لینک دانلود زیر آن را دانلود نمایید.

دفترچه راهنما لینک دانلود
دفترچه انتخاب رشته انسانی سال گذشته  
دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 1402 به محض انتشار فعال خواهد شد

متقاضیانی که با توجه به مندرجات کارنامه اولیه خود، مجاز به انتخاب‌رشته در زیرگروه آزمایشی هنر در دوره های روزانه و غیر روزانه و همینطور دانشگاه فرهنگیان هستند، در تاریخ های مشخصی که از سوی سایت سنجش اعلام می گردد، اقدام به دریافت دفترچه و تکمیل فرم انتخاب‌رشته نمایند. 

داوطلبان مجاز هستند در این مرحله 150 کد رشته محل را با در نظر گرفتن فاکتورهای علاقه، کیفیت دانشگاه، رتبه و تراز علمی اکتسابی و … در فرم انتخاب‌رشته درج کنند. به محض منتشر شدن دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲ جدول فوق را بروزرسانی می کنیم و لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر مربوط به سال جاری را قرار خواهیم داد. توصیه می شود پیش از انتخاب‌رشته حتما مقاله راهنما انتخاب‌رشته زیر را مطالعه کنید

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته هنر 1402

زمان انتشار و دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲ در ۱۶ مرداد ماه می باشد. دفترچه راهنما حاوی اطلاعات از جمله شرایط و کدرشته محل های انتخابی می باشد.

دفترچه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۲ در مرداد ماه منتشر خواهد شد. لینک دانلود به محض انتشار فعال خواهد شد.

از آنجایی که سازمان سنجش آموزش کشور مسئولیت برگزاری کنکور سراسری از جمله کنکور هنر را بر عهده دارد، جزئیات مربوط به این آزمون و همینطور انتخاب رشته در دانشگاه های دولتی از طریق سایت این سازمان به نشانی ایتترنتیsanjesh.org منتشر می گردد.

 

مندرجات دفترچه راهنما

پس از برگزاری کنکور سراسری هنر، متقاضیان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری برای اطلاع از تمامی جزئیات مربوط به انتخاب‌رشته و همینطور انجام یک انتخاب‌رشته درست و اصولی مندرجات دفترچه انتخاب رشته هنر 1402 را به دقت مطالعه و بررسی کنند.

 

فصل اول شرایط و ضوابط

فصل اول دفترچه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۲ شامل توضيحات و شرايط و ضوابط كلی پذيرش و مسير انتخاب رشته می باشد که خود شامل دو بخش اول و دوم است.

بخش اول: در بخش اول دفترچه كلیات، شرایط و ضوابط شرکت در مرحله انتخاب رشته درج شده است.

  1. نحوه گزینش داوطلبان
  2. شرایط پذیرش رشته های دارای شرایط خاص
  3. ضوابط کلی پذیرش دانشجو
  4. نحوه تاثیر سهمیه مناطق در کنکور
  5. نحوه تاثیر سهمیه ایثارگران 25 درصدی
  6. تاثیر سهمیه ایثارگران 5 درصدی
  7.  تاثیر سهمیه خانواده شهدا و ظرفیت پذیرش کنکور سراسری هنر در دوره های مختلف 

بخش دوم: بخش دوم دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر 1402 پیرامون آشنایی با مقررات انتخاب رشته توضیحاتی ارائه کرده است.

  1. شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دانشجو
  2. نحوه چینش صحیح الویت ها در فرم انتخاب رشته
  3. توضیحاتی پیرامون شهریه دوره های غیر روزانه و دانشگاه های شهریه پرداز
  4. شرایط پذیرش در دانشگاه هایی با پذیرش نیمه متمرکز 
 

فصل دوم لیست کدرشته محل ها

فصل دوم از دفترچه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۲ به ارائه توضيحات و جداول كدرشته محل ها پرداخته است. ضمن این اینکه زیرگروه های مختلف کنکور هنر در این فصل ارائه شده است، کد رشته محل های ارائه شده دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور و غیر انتفاعی نیز همراه با ظرفیت در این بخش درج گردیده است. برای اطلاع از لیست رشته های کنکور هنر کلیک کنید.

در انتهای دفترچه کنکور هنر نیز یک فرم پیش نویس انتخاب رشته وجود دارد که متقاضیان با تکمیل آن می توانند از خطاهای احتمالی در سایت سنجش جلوگیری کنند. فرم مرتبط با سهمیه های وقوع بلایای طبیعی نیز در انتها موجود است.

 

انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

نکته ای که لازم است به آن اشاره کنیم این است که دفترچه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۲ منتشر شده از سوی سازمان سنجش فقط شامل کد رشته محل های دانشگاه های دولتی و غیر دولتی از جمله دوره روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، مجازی دانشگاه های دولتی، پیام نور، غیر انتفاعی، مجازی دانشگاه های غیر انتفاعی می باشد و دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر مربوط به دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir منتشر می گردد. برای مطالعه نحوه انتخاب رشته کلیک کنید.

علاقه مندان به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد چنانچه در کارنامه اولیه دارای کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد باشند نیز می توانند دفترچه‌ی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 را از سایت azmoon.iau.ac.ir دریافت کنند و اقدام به درج الویت های خود به صورت جداگانه در سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد نمایند.

 

مشاوره دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲

شرایط شرکت در انتخاب‌رشته کنکور در واقع همان شرایط ثبت نام در کنکور سراسری می باشد. تنها شرطی که در این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است، وضعیت مجاز شدن و یا نشدن برای انتخاب رشته می باشد که این موضوع با بررسی کارنامه اولیه مشخص می گردد. هر داوطلب مجاز به انتخاب دوره هایی از دانشگاه های سراسری است که بر اساس کارنامه اولیه خود در آن ها مجاز شده باشد.

هر داوطلب مجاز است از میان کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته هنر 150 انتخاب را در فرم انتخاب‌رشته خود درج کند. چنانچه پیرامون مندرجات دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر 1402 ابهاماتی برایتان وجود داشت، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل راهنمایی های لازم را از مشاوران تحصیلی این مجموعه دریافت کنید تا بتوانید انتخاب‌‌رشته صحیحی داشته باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید

 

سوالات متداول

دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲ چه زمان منتشر می شود؟

دفترچه انتخاب رشته هنر معمولا یک ماه پس برگزاری آزمون سراسری منتشر می شود.

آیا مندرجات دفترچه انتخاب رشته هنر فقط شامل کدرشته محل ها ارائه شده است؟

خیر، موضوعات دیگری نیز بیان شده است که در متن مقاله به آن اشاره شده است.

متقاضیان پس از مطالعه دفترچه‌ی راهنما مجاز به انتخاب چند کدرشته محل هستند؟

متقاضیان از میان کدرشته محل‌ها، می توانند 150 کدرشته محل را انتخاب کنند.

منبع: دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر



:: برچسب‌ها: دانلود دفترچه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مدیریت چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ مهندسی شیمی و ورود به رشته‌ مدیریت نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مدیریت مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آیا امکان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مدیریت وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ مهندسی شیمی ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه مدیریت مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به مدیریت برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به مدیریت باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ مدیریت شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی برای رشته‌ مدیریت نیز وجود دارد.

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مدیریت

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مدیریت مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ مهندسی شیمی را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ مدیریت در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ مدیریت دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مدیریت دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ مهندسی شیمی ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ مدیریت زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.
 

نکات مهم تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به مدیریت

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مدیریت باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ مدیریت انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ مهندسی شیمی علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ مدیریت اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مدیریت نمایید. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور کلیک کنید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به مدیریت موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ مدیریت امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ مهندسی شیمی و متقاضی تغییر رشته‌ به مدیریت در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مدیریت حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از مهندسی شیمی به مدیریت معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ مهندسی شیمی و مدیریت است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ مدیریت نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ مدیریت یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از مهندسی شیمی به مدیریت

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ مهندسی شیمی پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مدیریت با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ مدیریت را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ مهندسی شیمی و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ مدیریت در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به مدیریت خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ مدیریت نحصیل نمایید.

 

مشاوره تغییر رشته از مهندسی شیمی به مدیریت

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مدیریت سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به مدیریت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مدیریت در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به مدیریت دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ مهندسی شیمی را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ مهندسی شیمی برای تغییر رشته‌‌ به مدیریت باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ مهندسی شیمی را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مدیریت امکان معادلسازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ مهندسی شیمی و مدیریت را در هنگام تحصیل در رشته‌ مهندسی شیمی پشت سرگذاشته باشد.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مدیریت



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مدیریت ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به حقوق چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ مهندسی شیمی و ورود به رشته‌ حقوق نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به حقوق مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آیا امکان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به حقوق وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ مهندسی شیمی ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه حقوق مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به حقوق برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به حقوق باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ حقوق شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی برای رشته‌ حقوق نیز وجود دارد

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به حقوق

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به حقوق مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ مهندسی شیمی را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ حقوق در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ حقوق دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به حقوق دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ مهندسی شیمی ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ حقوق زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.
 

نکات مهم تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به حقوق

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به حقوق باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ حقوق انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ مهندسی شیمی علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ حقوق اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به حقوق نمایید. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور کلیک کنید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به حقوق موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ حقوق امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ مهندسی شیمی و متقاضی تغییر رشته‌ به حقوق در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به حقوق حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از مهندسی شیمی به حقوق معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ مهندسی شیمی و حقوق است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ حقوق نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ حقوق یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از مهندسی شیمی به حقوق

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ مهندسی شیمی پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به حقوق با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ حقوق را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ مهندسی شیمی و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ حقوق در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به حقوق خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ حقوق نحصیل نمایید.

 

مشاوره تغییر رشته از مهندسی شیمی به حقوق

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به حقوق سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به حقوق می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید

 

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به حقوق در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به حقوق دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ مهندسی شیمی را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ مهندسی شیمی برای تغییر رشته‌‌ به حقوق باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ مهندسی شیمی را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به حقوق امکان معادلسازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ مهندسی شیمی و حقوقرا در هنگام تحصیل در رشته‌ مهندسی شیمی پشت سرگذاشته باشد.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به حقوق



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به حقوق ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ مهندسی معماری در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ مهندسی معماری و ورود به رشته‌ برق نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آیا امکان تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ مهندسی معماری ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه برق مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ مهندسی معماری به برق برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به برق باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ برق شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی معماری برای رشته‌ برق نیز وجود دارد

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ مهندسی معماری را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ برق در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ برق دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ مهندسی معماری ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ برق زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.
 

نکات مهم تغییر رشته‌ مهندسی معماری به برق

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ برق انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ مهندسی معماری علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ برق اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق نمایید. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور کلیک کنید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ مهندسی معماری به برق موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ برق امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ مهندسی معماری و متقاضی تغییر رشته‌ به برق در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از مهندسی معماری به برق معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ مهندسی معماری و برق است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ برق نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی معماری باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ برق یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ مهندسی معماری نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از مهندسی معماری به برق

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ مهندسی معماری پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ برق را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ مهندسی معماری و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ برق در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ مهندسی معماری به برق خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ برق نحصیل نمایید.

 

مشاوره تغییر رشته از مهندسی معماری به برق

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ مهندسی معماری به برق  می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ مهندسی معماری به برق دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ مهندسی معماری را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ مهندسی معماری برای تغییر رشته‌‌ به برق باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ مهندسی معماری را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق امکان معادلسازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ مهندسی معماری و برق را در هنگام تحصیل در رشته‌ مهندسی معماری پشت سرگذاشته باشد.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق ,
:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ مهندسی شیمی و ورود به رشته‌ برق نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آیا امکان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ مهندسی شیمی ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه برق مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به برق برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به برق باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ برق شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی برای رشته‌ برق نیز وجود دارد.

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ مهندسی شیمی را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ برق در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ برق دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ مهندسی شیمی ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ برق زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.
 

نکات مهم تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به برق

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ برق انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ مهندسی شیمی علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ برق اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق نمایید. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور کلیک کنید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به برق موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ برق امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ مهندسی شیمی و متقاضی تغییر رشته‌ به برق در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از مهندسی شیمی به برق معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ مهندسی شیمی و برق است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ برق نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ برق یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از مهندسی شیمی به برق

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ مهندسی شیمی پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ برق را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ مهندسی شیمی و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ برق در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به برق خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ برق نحصیل نمایید.

 

مشاوره تغییر رشته از مهندسی شیمی به برق

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به برق  می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به برق دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ مهندسی شیمی را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ مهندسی شیمی برای تغییر رشته‌‌ به برق باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ مهندسی شیمی را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق امکان معادلسازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ مهندسی شیمی و برق را در هنگام تحصیل در رشته‌ مهندسی شیمی پشت سرگذاشته باشد.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مکانیک چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ مهندسی شیمی و ورود به رشته‌ مکانیک نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مکانیک مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آیا امکان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مکانیک وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ مهندسی شیمی ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه مکانیک مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به مکانیک برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به مکانیک باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ مکانیک شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی برای رشته‌ مکانیک نیز وجود دارد.

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مکانیک

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مکانیک مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ مهندسی شیمی را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ مکانیک در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ مکانیک دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مکانیک دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ مهندسی شیمی ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ مکانیک زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.
 

نکات مهم تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به مکانیک

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مکانیک باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ مکانیک انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ مهندسی شیمی علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ مکانیک اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مکانیک نمایید. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور کلیک کنید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به مکانیک موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ مکانیک امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ مهندسی شیمی و متقاضی تغییر رشته‌ به مکانیک در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مکانیک حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از مهندسی شیمی به مکانیک معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ مهندسی شیمی و مکانیک است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ مکانیک نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ مکانیک یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از مهندسی شیمی به مکانیک

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ مهندسی شیمی پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مکانیک با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ مکانیک را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ مهندسی شیمی و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ مکانیک در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به مکانیک خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ مکانیک نحصیل نمایید.

 

مشاوره تغییر رشته از مهندسی شیمی به مکانیک

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مکانیک سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به مکانیک می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید

 

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مکانیک در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به مکانیک دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ مهندسی شیمی را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ مهندسی شیمی برای تغییر رشته‌‌ به مکانیک باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ مهندسی شیمی را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مکانیک امکان معادلسازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ مهندسی شیمی و مکانیک را در هنگام تحصیل در رشته‌ مهندسی شیمی پشت سرگذاشته باشد.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مکانیک



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به مکانیک ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به کامپیوتر چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ مهندسی شیمی و ورود به رشته‌ کامپیوتر نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به کامپیوتر مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آیا امکان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به کامپیوتر وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ مهندسی شیمی ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه کامپیوتر مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به کامپیوتر برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به کامپیوتر باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ کامپیوتر شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی برای رشته‌ کامپیوتر نیز وجود دارد.

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به کامپیوتر

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به کامپیوتر مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ مهندسی شیمی را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ کامپیوتر در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ کامپیوتر دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به کامپیوتر دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ مهندسی شیمی ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ کامپیوتر زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.
 

نکات مهم تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به کامپیوتر

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به کامپیوتر باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ کامپیوتر انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ مهندسی شیمی علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ کامپیوتر اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به کامپیوتر نمایید. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور کلیک کنید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به کامپیوتر موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ کامپیوتر امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ مهندسی شیمی و متقاضی تغییر رشته‌ به کامپیوتر در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به کامپیوتر حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از مهندسی شیمی به کامپیوتر معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ مهندسی شیمی و کامپیوتر است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ کامپیوتر نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ کامپیوتر یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از مهندسی شیمی به کامپیوتر

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ مهندسی شیمی پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به کامپیوتر با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ کامپیوتر را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ مهندسی شیمی و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ کامپیوتر در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به کامپیوتر خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ کامپیوتر نحصیل نمایید.

 

مشاوره تغییر رشته از مهندسی شیمی به کامپیوتر

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به کامپیوتر سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به کامپیوتر می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به کامپیوتر در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به کامپیوتر دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ مهندسی شیمی را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ مهندسی شیمی برای تغییر رشته‌‌ به کامپیوتر باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ مهندسی شیمی را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به کامپیوتر امکان معادلسازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ مهندسی شیمی و کامپیوتر را در هنگام تحصیل در رشته‌ مهندسی شیمی پشت سرگذاشته باشد.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به کامپیوتر



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به کامپیوتر ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به معماری چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ مهندسی شیمی و ورود به رشته‌ معماری نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به معماری مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آیا امکان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به معماری وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ مهندسی شیمی ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه معماری مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به معماری برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به معماری باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ معماری شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی برای رشته‌ معماری نیز وجود دارد.

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به معماری

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به معماری مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ مهندسی شیمی را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ معماری در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ معماری دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به معماری دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ مهندسی شیمی ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ معماری زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.
 

نکات مهم تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به معماری

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به معماری باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ معماری انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ مهندسی شیمی علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ معماری اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به معماری نمایید. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور کلیک کنید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به معماری موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ معماری امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ مهندسی شیمی و متقاضی تغییر رشته‌ به معماری در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به معماری حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از مهندسی شیمی به معماری معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ مهندسی شیمی و معماری است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ معماری نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ معماری یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از مهندسی شیمی به معماری

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ مهندسی شیمی پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به معماری با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ معماری را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ مهندسی شیمی و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ معماری در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به معماری خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ معماری نحصیل نمایید.

 

مشاوره تغییر رشته از مهندسی شیمی به معماری

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به معماری سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به معماری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به معماری در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به معماری دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ مهندسی شیمی را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ مهندسی شیمی برای تغییر رشته‌‌ به معماری باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ مهندسی شیمی را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به معماری امکان معادلسازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ مهندسی شیمی و معماری را در هنگام تحصیل در رشته‌ مهندسی شیمی پشت سرگذاشته باشد.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به معماری



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام مدارس شاهد ورامین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ همزمان با دیگر مدارس شاهد در سراسر کشور از طریق سایت پادا pada.medu.ir انجام می شود. برای ورود به مدارس شاهد هیچ آزمونی برگزار نمی شود اما دانش آموزان و علاقه مندان به تحصیل در مدارس شاهد، در پایه های اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) باید از طریق سایت پادا پیش ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند. ثبت نام میان پایه ها در مدارس شاهد نیز به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه شاهد مورد نظر امکان پذیر است. در ادامه این مطلب اطلاعات جامعی از ثبت نام شاهد ورامین 1402 – 1403 ارائه کرده ایم.

 منبع: ثبت نام مدارس شاهد ورامین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام مدارس شاهد ورامین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام در سه پایه اول ابتدایی، متوسطه اول (هفتم) و متوسطه دوم (دهم) مدارس شاهد در سراسر کشور به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. مهلت ثبت نام شاهد ورامین در هر کدام از این سه مقطع در بازه های زمانی جداگانه‌ای اعلام می شود. دانش آموزانی که دارای سهمیه شاهد هستند، با ثبت نام اینترنتی در مقاطع نامبره می توانند وارد مدارس شاهد شوند اما دانش آموزان غیر شاهد باید منتظر اعلام نتایج باشند. 

ثبت نام اینترنتی در سامانه پادا برای دانش آموزان غیر شاهد یک ثبت نام موقتی است. دانش آموزانی که مطابق جدول امتیاز بندی موفق به کسب امتیاز لازم و شرایط علمی آن ها احراز شود. پس از اعلام نتایج می توانند برای قطعی کردن ثبت نام مدارس شاهد ورامین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مراجعه کنند.

زمان ثبت نام شاهد ورامین 1402 – 1403

اشاره کوتاهی کردیم که مهلت پیش ثبت نام شاهد ورامین برای سه مقاطع اصلی اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم در بازه‌های زمانی جداگانه ای اعلام می گردد. اما معمولا زمان ثبت نام مدارس شاهد ورامین به صورت هماهنگ کشوری است. بنابراین دانش آموزان می توانند در بازه‌های زمانی اعلام شده و همزمان با دیگر شهرها، از طریق سایت ثبت نام مدارس شاهد مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. 

برای اطلاع از تاریخ ثبت نام مدارس شاهد در پایه‌های مختلف مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

زمان ثبت نام مدارس شاهد معمولا در اوایل تابستان وبرای هر پایه به صورت جداگانه می باشد. متقاضیان هر پایه تحصیلی در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت پادا نام نویسی خود را تکمیل می کنند. معمولا روند ثبت نام مدارس شاهد ورامین به صورت می‌باشد که ابتدا پایه اول ابتدایی نام نویسی خود را انجام می‌دهند.

سپس پایه های هفتم و دهم در مهلت ثبت نام شاهد ثبت نام می‌کنند و در انتها متقاضیان میان پایه با مراجعه به سایت پادا ثبت نام خود را انجام خواهد داد.

 

شرایط ثبت نام مدارس شاهد ورامین

مطابق دفترچه راهنما شرایط ثبت نام شاهد ورامین (دانش آموزان شاهد و غیر شاهد) به شرح موارد زیر است:

✅دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری

✅رعایت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی و سن دانش آموزان ( رعایت حجاب برتر دانش آموزان دختر)

✅اعتقاد به ارزش های اسلامی و تربیت دینی 

✅رعایت مقررات و آئین نامه های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد توسط دانش آموز

✅نزدیک بودن مدرسه انتخابی به محل سکونت دانش آموز

✅بهره مندی فرزندان جانبازان زیر 25 درصد، از 40 درصد تخفیف شهریه در مدارس شاهد

شرایط علمی 

علاوه بر شرایطی که در قسمت فوق، به آنها اشاره کردیم دانش آموزان غیر شاهد باید دارای برخی شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد ورامین و ورود به پایه تحصیلی موردنظرشان باشند. شرایط علمی ثبت نام شاهد ورامین (دانش آموزان غیرشاهد) سال تحصیلی 1402 – 1403 به شرح موارد زیر است:

????اول ابتدایی: پذیرش دانش آموزان غیر شاهد در مقطع اول ابتدایی بر اساس میزان امتیازی که بر اساس جدول امتیازبندی کسب می‌کنند، انجام می شود.

????پایه هفتم متوسطه اول: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع هفتم و دوره متوسطه اول، باید موفق به کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس و کسب حداکثر یک نمره خوب و مابقی خیلی خوب در امتحانات خرداد ماه ششم ابتدایی شوند.

????پایه دهم متوسطه دوم: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع دهم و دوره متوسطه دوم ، باید موفق به کسب حداقل معدل کل 17 در امتحانات خرداد ماه پایه نهم و حداقل نمره سالانه 15 در همه دروس نهم شوند.

 

جدول امتیاز بندی شاهد ورامین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همانطور که اشاره کردیم برای ورود به مدارس شاهد هیچ گونه آزمونی برگزار نمی شود. اما از میان تمامی علاقه مندان و متقاضیان فقط داوطلبانی می توانند در این مدارس ثبت نام کنند. مطابق با جدول امتیاز بندی درج شده در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد، موفق به کسب امتیاز لازم شوند. در صورتی که می خواهید از نحوه امتیاز بندی ثبت نام مدارس شاهد ورامین مطلع شوید، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

مراحل ثبت نام در سایت مدارس شاهد ورامین

پیش ثبت نام مدارس شاهد ورامین در مقاطع اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) و میان پایه به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. دانش آموزان شاهد و غیرشاهد که علاقه مند به تحصیل در مقاطع مختلف هستند، ابتدا ” دفترچه ثبت نام شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ” را مطالعه کنند.

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت ثبت نامشاهد پادا به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣در صفحه ایجاد شده، بر روی گزینه ” ثبت نام مدارس شاهد ” کلیک نمایید.

 

3️⃣ در این مرحله دانش آموزان باید ملیت خود را انتخاب کنند.

4️⃣ کد ملی دانش آموز، کدملی پدر و مادر وی نیز را در این قسمت از سایت ثبت نام مدارس شاهد وارد کرده و بر روی جستجو کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله ثبت نام شاهد ورامین داوطلبان باید مشخصات فردی دانش آموز را به صورت کامل یادداشت کنند.

6️⃣ اطلاعات تکمیلی نظیر دین و شغل والدین دانش آموز و وضعیت جسمانی دانش آموز را یادداشت کنید

7️⃣ آدرس محل سکونت خود را در فرم ثبت نام مدارس شاهد ورامین وارد کنید.

8️⃣ مشخصات پدر یا سرپرست دانش آموز را وارد کنید.

9️⃣ مشخصات مادر دانش آموز در این بخش از سایت ثبت نام مدارس شاهد ورامین وارد شود.

1️⃣0️⃣ شهر و ناحیه محل سکونت خود را انتخاب و مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

1️⃣1️⃣ دانش آموزان شاهد بر اساس جدول امتیاز بندی مدرسه خود را وارد کنید.

در لینک زیر فرم امیتاز بندی ثبت نام مدارس شاهد را به صورت فایل قرار داده ایم برای دانلود این فرم کلیک کنید.

1️⃣2️⃣ در نهایت پس از انجام مراحل بر روی گزینه ” ثبت و اعتبار سنجی ” کلیک کنید.

 

مشاوره ثبت نام مدارس شاهد ورامین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از سال گذشته ثبت نام میان پایه مدارس شاهد ورامین نیز همانند سایر مقاطع از طریق سایت پادا انجام گرفت و دیگر نیازی به مراجعه حضوری والدین و دانش آموز به مدرسه مورد جهت نام نویسی نمی باشد. 

متقاضیان ثبت نام مدارس شاهد ورامین نام نویسی آنها به منزله ثبت نام قطعی می باشد و با ارائه مدارک مربوطه می توانند در این مدارس به تحصیل بپردازند. دانش آموزان غیرشاهد در صورت کسب امیتاز لازم و کافی می توانند در این مدارس پذیرش بگیرند و این نام نویسی اینترنتی به منزله ثبت نام قطعی نمی باشد. 

همه داوطلبان پس از قبولی در مدرسه انتخابی خود باید در زمان مشخص همراه با مدارک لازم به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و نام نویسی خود را قطعی کنند. در صورتی که هر گونه سوال پیرامون ثبت نام شاهد ورامین دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه مشاوره تحصیلی دانتل پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینهثبت نام مدارس شاهد ورامین 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام مدارس شاهد ورامین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

ثبت نام شاهد ورامین در همه پایه ها به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود.

متقاضیان در چه تاریخی باید جهت ثبت نام مدارس شاهد ورامین در سایت پادا اقدام کنند؟

تاریخ ثبت نام شاهد ورامین در پایه های مختلف معمولا در خرداد ماه می باشد.

نحوه ثبت نام مدارس شاهد به چه صورت است؟

در متن مقاله فوق نحوه ثبت نام در سایت پادا را توضیح داده ایم.

منبع: ثبت نام مدارس شاهد ورامین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳



:: برچسب‌ها: ثبت نام مدارس شاهد ورامین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام مدارس شاهد ورامین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ همزمان با دیگر مدارس شاهد در سراسر کشور از طریق سایت پادا pada.medu.ir انجام می شود. برای ورود به مدارس شاهد هیچ آزمونی برگزار نمی شود اما دانش آموزان و علاقه مندان به تحصیل در مدارس شاهد، در پایه های اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) باید از طریق سایت پادا پیش ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند. ثبت نام میان پایه ها در مدارس شاهد نیز به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه شاهد مورد نظر امکان پذیر است. در ادامه این مطلب اطلاعات جامعی از ثبت نام شاهد ورامین 1402 – 1403 ارائه کرده ایم.

 منبع: ثبت نام مدارس شاهد ورامین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام مدارس شاهد ورامین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام در سه پایه اول ابتدایی، متوسطه اول (هفتم) و متوسطه دوم (دهم) مدارس شاهد در سراسر کشور به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. مهلت ثبت نام شاهد ورامین در هر کدام از این سه مقطع در بازه های زمانی جداگانه‌ای اعلام می شود. دانش آموزانی که دارای سهمیه شاهد هستند، با ثبت نام اینترنتی در مقاطع نامبره می توانند وارد مدارس شاهد شوند اما دانش آموزان غیر شاهد باید منتظر اعلام نتایج باشند. 

ثبت نام اینترنتی در سامانه پادا برای دانش آموزان غیر شاهد یک ثبت نام موقتی است. دانش آموزانی که مطابق جدول امتیاز بندی موفق به کسب امتیاز لازم و شرایط علمی آن ها احراز شود. پس از اعلام نتایج می توانند برای قطعی کردن ثبت نام مدارس شاهد ورامین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مراجعه کنند.

زمان ثبت نام شاهد ورامین 1402 – 1403

اشاره کوتاهی کردیم که مهلت پیش ثبت نام شاهد ورامین برای سه مقاطع اصلی اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم در بازه‌های زمانی جداگانه ای اعلام می گردد. اما معمولا زمان ثبت نام مدارس شاهد ورامین به صورت هماهنگ کشوری است. بنابراین دانش آموزان می توانند در بازه‌های زمانی اعلام شده و همزمان با دیگر شهرها، از طریق سایت ثبت نام مدارس شاهد مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. 

برای اطلاع از تاریخ ثبت نام مدارس شاهد در پایه‌های مختلف مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

زمان ثبت نام مدارس شاهد معمولا در اوایل تابستان وبرای هر پایه به صورت جداگانه می باشد. متقاضیان هر پایه تحصیلی در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت پادا نام نویسی خود را تکمیل می کنند. معمولا روند ثبت نام مدارس شاهد ورامین به صورت می‌باشد که ابتدا پایه اول ابتدایی نام نویسی خود را انجام می‌دهند.

سپس پایه های هفتم و دهم در مهلت ثبت نام شاهد ثبت نام می‌کنند و در انتها متقاضیان میان پایه با مراجعه به سایت پادا ثبت نام خود را انجام خواهد داد.

 

شرایط ثبت نام مدارس شاهد ورامین

مطابق دفترچه راهنما شرایط ثبت نام شاهد ورامین (دانش آموزان شاهد و غیر شاهد) به شرح موارد زیر است:

✅دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری

✅رعایت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی و سن دانش آموزان ( رعایت حجاب برتر دانش آموزان دختر)

✅اعتقاد به ارزش های اسلامی و تربیت دینی 

✅رعایت مقررات و آئین نامه های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد توسط دانش آموز

✅نزدیک بودن مدرسه انتخابی به محل سکونت دانش آموز

✅بهره مندی فرزندان جانبازان زیر 25 درصد، از 40 درصد تخفیف شهریه در مدارس شاهد

شرایط علمی 

علاوه بر شرایطی که در قسمت فوق، به آنها اشاره کردیم دانش آموزان غیر شاهد باید دارای برخی شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد ورامین و ورود به پایه تحصیلی موردنظرشان باشند. شرایط علمی ثبت نام شاهد ورامین (دانش آموزان غیرشاهد) سال تحصیلی 1402 – 1403 به شرح موارد زیر است:

????اول ابتدایی: پذیرش دانش آموزان غیر شاهد در مقطع اول ابتدایی بر اساس میزان امتیازی که بر اساس جدول امتیازبندی کسب می‌کنند، انجام می شود.

????پایه هفتم متوسطه اول: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع هفتم و دوره متوسطه اول، باید موفق به کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس و کسب حداکثر یک نمره خوب و مابقی خیلی خوب در امتحانات خرداد ماه ششم ابتدایی شوند.

????پایه دهم متوسطه دوم: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع دهم و دوره متوسطه دوم ، باید موفق به کسب حداقل معدل کل 17 در امتحانات خرداد ماه پایه نهم و حداقل نمره سالانه 15 در همه دروس نهم شوند.

 

جدول امتیاز بندی شاهد ورامین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همانطور که اشاره کردیم برای ورود به مدارس شاهد هیچ گونه آزمونی برگزار نمی شود. اما از میان تمامی علاقه مندان و متقاضیان فقط داوطلبانی می توانند در این مدارس ثبت نام کنند. مطابق با جدول امتیاز بندی درج شده در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد، موفق به کسب امتیاز لازم شوند. در صورتی که می خواهید از نحوه امتیاز بندی ثبت نام مدارس شاهد ورامین مطلع شوید، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

مراحل ثبت نام در سایت مدارس شاهد ورامین

پیش ثبت نام مدارس شاهد ورامین در مقاطع اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) و میان پایه به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. دانش آموزان شاهد و غیرشاهد که علاقه مند به تحصیل در مقاطع مختلف هستند، ابتدا ” دفترچه ثبت نام شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ” را مطالعه کنند.

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت ثبت نامشاهد پادا به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣در صفحه ایجاد شده، بر روی گزینه ” ثبت نام مدارس شاهد ” کلیک نمایید.

 

3️⃣ در این مرحله دانش آموزان باید ملیت خود را انتخاب کنند.

4️⃣ کد ملی دانش آموز، کدملی پدر و مادر وی نیز را در این قسمت از سایت ثبت نام مدارس شاهد وارد کرده و بر روی جستجو کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله ثبت نام شاهد ورامین داوطلبان باید مشخصات فردی دانش آموز را به صورت کامل یادداشت کنند.

6️⃣ اطلاعات تکمیلی نظیر دین و شغل والدین دانش آموز و وضعیت جسمانی دانش آموز را یادداشت کنید

7️⃣ آدرس محل سکونت خود را در فرم ثبت نام مدارس شاهد ورامین وارد کنید.

8️⃣ مشخصات پدر یا سرپرست دانش آموز را وارد کنید.

9️⃣ مشخصات مادر دانش آموز در این بخش از سایت ثبت نام مدارس شاهد ورامین وارد شود.

1️⃣0️⃣ شهر و ناحیه محل سکونت خود را انتخاب و مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

1️⃣1️⃣ دانش آموزان شاهد بر اساس جدول امتیاز بندی مدرسه خود را وارد کنید.

در لینک زیر فرم امیتاز بندی ثبت نام مدارس شاهد را به صورت فایل قرار داده ایم برای دانلود این فرم کلیک کنید.

1️⃣2️⃣ در نهایت پس از انجام مراحل بر روی گزینه ” ثبت و اعتبار سنجی ” کلیک کنید.

 

مشاوره ثبت نام مدارس شاهد ورامین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از سال گذشته ثبت نام میان پایه مدارس شاهد ورامین نیز همانند سایر مقاطع از طریق سایت پادا انجام گرفت و دیگر نیازی به مراجعه حضوری والدین و دانش آموز به مدرسه مورد جهت نام نویسی نمی باشد. 

متقاضیان ثبت نام مدارس شاهد ورامین نام نویسی آنها به منزله ثبت نام قطعی می باشد و با ارائه مدارک مربوطه می توانند در این مدارس به تحصیل بپردازند. دانش آموزان غیرشاهد در صورت کسب امیتاز لازم و کافی می توانند در این مدارس پذیرش بگیرند و این نام نویسی اینترنتی به منزله ثبت نام قطعی نمی باشد. 

همه داوطلبان پس از قبولی در مدرسه انتخابی خود باید در زمان مشخص همراه با مدارک لازم به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و نام نویسی خود را قطعی کنند. در صورتی که هر گونه سوال پیرامون ثبت نام شاهد ورامین دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه مشاوره تحصیلی دانتل پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینهثبت نام مدارس شاهد ورامین 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام مدارس شاهد ورامین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

ثبت نام شاهد ورامین در همه پایه ها به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود.

متقاضیان در چه تاریخی باید جهت ثبت نام مدارس شاهد ورامین در سایت پادا اقدام کنند؟

تاریخ ثبت نام شاهد ورامین در پایه های مختلف معمولا در خرداد ماه می باشد.

نحوه ثبت نام مدارس شاهد به چه صورت است؟

در متن مقاله فوق نحوه ثبت نام در سایت پادا را توضیح داده ایم.

منبع: ثبت نام مدارس شاهد ورامین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳



:: برچسب‌ها: ثبت نام مدارس شاهد ورامین ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ در دو بازه زمانی خواهد بود. با توجه به اینکه کنکور سراسری در دو نوبت و در دی ماه و تیرماه برگزار می شود، نتایج اولیه نیز در دو بازه زمانی اعلام می شود. نتایج اولیه کنکور سراسری در نوبت دی ماه در نیمه دوم اسفند ماه و نتایج اولیه کنکور سراسری برای نوبت تیرماه در نیمه دوم مرداد ماه اعلام می گردد. متقاضیان برای دریافت کارنامه اولیه خود، می توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. در ادامه همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 آشنا شویم.

نتیجه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ (نوبت دی ماه ۱۴۰۱) هم اکنون در 9 اسفندماه اعلام شد.

 منبع: زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از برگزاری کنکور سراسری شرکت کنندگان در جلسه آزمون می توانند برای مشاهده نتیجه در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنند. نتایج اولیه کنکور خود را در قالب یک کارنامه دریافت نمایند. 

با توجه به اینکه کنکور سراسری 1402 در دو بازه زمانی در دی ماه 1402 و تیرماه 1402 برگزار می گردد، اعلام نتایج اولیه نیز برای این آزمون در دو بازه زمانی مجزا صورت خواهد گرفت. 

کنکور سراسری برای دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده‌ است، متقاضیان تحصیل در رشته های با آزمون در دانشگاه های سراسری و آزاد که در این آزمون شرکت کرده‌ اند، در نظر داشته‌ باشید که زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 نیز به صورت یکپارچه اعلام خواهد شد. پس از مشخص شدن وضعیت علمی داوطلبان، متقاضیان می توانند به صورت مجزا اقدام به تکمیل انتخاب رشته‌ دانشگاه های سراسری و آزاد نمایند.

 

زمان اعلام نتایج اولیه نوبت اول (دی ماه) کنکور سراسری 1402

نوبت اول برگزاری کنکور سراسری 1402 در دی ماه 1401 می باشد. داوطلبانی که در کنکور سراسری دی ماه ثبت نام و شرکت کرده اند، می توانند نتایج اولیه کنکور را در نیمه دوم اسفند ماه و در قالب نمرات خام دریافت نمایند.

کارنامه کنکور منتشر شده‌ در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ در بر دارنده رتبه و تراز داوطلبان می باشد. متقاضیان با استفاده از نتایج اولیه خود می توانند در مرداد ماه سال 1402 اقدام به انتخاب رشته‌ نمایند. انتخاب رشته‌ داوطلبانی که در کنکور سراسری نوبت اول و دی ماه شرکت کرده اند، همزمان با انتخاب رشته‌ شرکت کنندگان در کنکور سراسری نوبت دوم و مرداد ماه می باشد.

تاکنون زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ برای نوبت اول و کنکور دی ماه اعلام نشده است. اما پیش بینی می شود که متقاضیان بتوانند در نیمه دوم اسفند ماه کارنامه اولیه خود را دریافت کنند.

داوطلبانی که بر اساس نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 مجاز به انتخاب رشته‌ هستند، می توانند برای تکمیل مرحله انتخاب رشته‌ دانشگاه های سراسری باید به سایت sanjesh.org برای تکمیل فرم انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد باید به سایت azmoon.org  مراجعه کنند.

 

زمان اعلام نتایج اولیه نوبت دوم (تیر ماه) کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از برگزاری کنکور سراسری در تیرماه، سازمان سنجش آموزش کشور، پاسخبرگ تمامی داوطلبان و شرکت کنندگان در این آزمون را بررسی می کند و سپس کارنامه اولیه را برای تمامی متقاضیان در دانشگاه های سراسری و آزاد منتشر می کند.

زمان اعلام نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری 1402 در نیمه دوم مرداد ماه است. در صورتی که تاریخ دقیق اعلام نتایج کنکور سراسری تیرماه 1402 از سوی سایت سنجش اعلام شود، زمان دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

تمامی شرکت کنندگان در زیرگروه های آزمایشی مختلف می توانند در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و اقدام به دریافت نتایج اولیه کنکور خود نمایند. کارنامه اولیه منتشر شده‌ برای شرکت کنندگان در کنکور سراسری، در بر دارنده اطلاعاتی شامل رتبه، نمره آزمون، درصد های هر درس و … می باشد.

 

نحوه دریافت نتایج اولیه کنکور سراسری 1402

متقاضیانی که در کنکور سراسری دی و تیر ماه شرکت کرده اند، باید برای دریافت نتایج اولیه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. دریافت نتایج نوبت اول و نوبت دوم کنکور سراسری در بازه‌ زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری از سوی سایت سنجش امکان پذیر است.

  • به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنید.
  • از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه “سراسری” کلیک کنید.
  • بر روی لینک فعال “کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 1402” کلیک نمایید.
  • برای مشاهده نتایج اولیه کنکور از یکی از روش های پیشنهادی سامانه استفاده کنید و اطلاعات خواسته‌ شده‌ در آن را وارد نمایید.

راهنما تصویری

در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ داوطلبانی که قصد دریافت کارنامه خود را دارند، می توانند طبق مراحل زیر پیش بروند و نتایج کنکور را مشاهده نمایند.

لینک ورود مستقیم به سایت سنجش 

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید. از منوی پایین سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید.

2️⃣ از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه ” اعلام نتایج ” کلیک نمایید.

3️⃣ چنانچه در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ اقدام کرده باشید، می توانید بر روی لینک فعال ” كارنامه اعلام نتایج نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 ” کلیک نمایید. 

4️⃣ بر روی گزینه ” کارنامه اعلام نتايج نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 (لطفاً کلیک کنید) ” کلیک کنید.

 

روش های دریافت کارنامه

  1. روش اول: برای رویت کارنامه از طریق روش اول، نیاز به اطلاعاتی شامل شماره شناسنامه، سال تولد و شماره داوطلبی می باشد، پس از وارد کردن این اطلاعات ،عبارت امنیتی را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک نمایید.
  2. روش دوم: برای رویت کارنامه از طریق روش دوم، نیاز به اطلاعاتی شامل شماره پرونده، کد رهگیری 16 رقمی ثبت نام و شماره شناسنامه می باشد. پس از وارد کردن این اطلاعات، عبارت امنیتی را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک نمایید.
  3. روش سوم: در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ برای رویت کارنامه، نیاز به اطلاعاتی شامل شماره پرونده، شماره شناسنامه و شماره سریال شناسنامه می باشد. پس از وارد کردن این اطلاعات، عبارت امنیتی را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک نمایید.
 

مشاوره انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

باتوجه به اینکه داوطلبان در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور 1402 بسرعت وارد فرآیند انتخاب رشته می شوند، باید که اطلاعات کافی از رشته مورد تقاصا و دانشگاه مدنظر خود داشته باشند تا بتوانند به درستی الویت های خود را در فرم انتخاب رشته درج کنند. چینش صحیح الویت ها شاید برای یک داوطلب کنکور در زمان کم استرس زا باشد، به همین دلیل توصیه ما این است که علاوه بر استفاده از آخرین رتبه های قبولی سال های گذشته از مشاور باتجربه ای نیز کمک بگیرید. در مقاله زیر می توانید راهنما کامل انتخاب رشته را مطالعه نمایید.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل چندین سال است که در زمینه مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته فعال هستند، بنابراین می توانند بدون صرف هزینه زیاد و در کم ترین زمان با این مرکز تماس گرفته و یک انتخاب رشته هوشمندانه داشته باشید که در نهایت منجر به کسب نتیجه قبولی گردد. برای اطلاع از ثبت نام بدون کنکور کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ از طریق کدام سایت صورت می گیرد؟

نتایج اولیه کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” انجام می شود.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ چه تاریخی است ؟

زمان اعلام نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری در نیمه دوم اسفند ماه و نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری در نیمه مرداد ماه اعلام می شود.

متقاضیان برای دریافت نتایج اولیه کنکور سراسری به چه اطلاعاتی نیاز دارند ؟

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری و همینطور اطلاعات مورد نیاز برای دریافت این نتایج را در متن مقاله فوق آورده‌ ایم.

منبع: زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲



:: برچسب‌ها: زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ مهندسی معماری در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ مهندسی معماری و ورود به رشته‌ حقوق نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آیا امکان تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ مهندسی معماری ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه حقوق مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ مهندسی معماری به حقوق برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به حقوق باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ حقوق شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی معماری برای رشته‌ حقوق نیز وجود دارد.

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ مهندسی معماری را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ حقوق در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ حقوق دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ مهندسی معماری ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ حقوق زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.
 

نکات مهم تغییر رشته‌ مهندسی معماری به حقوق

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ حقوق انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ مهندسی معماری علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ حقوق اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق نمایید. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور کلیک کنید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ مهندسی معماری به حقوق موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ حقوق امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ مهندسی معماری و متقاضی تغییر رشته‌ به حقوق در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از مهندسی معماری به حقوق معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ مهندسی معماری و حقوق است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ حقوق نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی معماری باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ حقوق یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ مهندسی معماری نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از مهندسی معماری به حقوق

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ مهندسی معماری پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ حقوق را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ مهندسی معماری و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ حقوق در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ مهندسی معماری به حقوق خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ حقوق نحصیل نمایید.

 

مشاوره تغییر رشته از مهندسی معماری به حقوق

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ مهندسی معماری به حقوق می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ مهندسی معماری به حقوق دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ مهندسی معماری را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ مهندسی معماری برای تغییر رشته‌‌ به حقوق باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ مهندسی معماری را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق امکان معادلسازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ مهندسی معماری و حقوق را در هنگام تحصیل در رشته‌ مهندسی معماری پشت سرگذاشته باشد.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به روانشناسی چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ مهندسی معماری در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ مهندسی معماری و ورود به رشته‌ روانشناسی نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به روانشناسی مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آیا امکان تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به روانشناسی وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ مهندسی معماری ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه روانشناسی مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ مهندسی معماری به روانشناسی برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به روانشناسی باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ روانشناسی شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی معماری برای رشته‌ روانشناسی نیز وجود دارد.

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به روانشناسی

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به روانشناسی مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ مهندسی معماری را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ روانشناسی در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ روانشناسی دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به روانشناسی دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ مهندسی معماری ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ روانشناسی زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.
 

نکات مهم تغییر رشته‌ مهندسی معماری به روانشناسی

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به روانشناسی باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ روانشناسی انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ مهندسی معماری علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ روانشناسی اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به روانشناسی نمایید. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور کلیک کنید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ مهندسی معماری به روانشناسی موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ روانشناسی امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ مهندسی معماری و متقاضی تغییر رشته‌ به روانشناسی در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به روانشناسی حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از مهندسی معماری به روانشناسی معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ مهندسی معماری و روانشناسی است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ روانشناسی نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی معماری باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ روانشناسی یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ مهندسی معماری نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از مهندسی معماری به روانشناسی

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ مهندسی معماری پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به روانشناسی با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ روانشناسی را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ مهندسی معماری و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ روانشناسی در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ مهندسی معماری به روانشناسی خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ روانشناسی نحصیل نمایید.

 

مشاوره تغییر رشته از مهندسی معماری به روانشناسی

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به روانشناسی سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ مهندسی معماری به روانشناسی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به روانشناسی در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ مهندسی معماری به روانشناسی دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ مهندسی معماری را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ مهندسی معماری برای تغییر رشته‌‌ به روانشناسی باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ مهندسی معماری را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به روانشناسی امکان معادلسازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ مهندسی معماری و روانشناسی را در هنگام تحصیل در رشته‌ مهندسی معماری پشت سرگذاشته باشد.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به روانشناسی



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به روانشناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حسابداری چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ مهندسی معماری در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ مهندسی معماری و ورود به رشته‌ حسابداری نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حسابداری مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حسابداری

آیا امکان تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حسابداری وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ مهندسی معماری ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه حسابداری مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ مهندسی معماری به حسابداری برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به حسابداری باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ حسابداری شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی معماری برای رشته‌ حسابداری نیز وجود دارد.

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حسابداری

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حسابداری مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ مهندسی معماری را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ حسابداری در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ حسابداری دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حسابداری دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ مهندسی معماری ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ حسابداری زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.
 

نکات مهم تغییر رشته‌ مهندسی معماری به حسابداری

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حسابداری باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ حسابداری انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ مهندسی معماری علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ حسابداری اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حسابداری نمایید. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور کلیک کنید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ مهندسی معماری به حسابداری موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ حسابداری امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ مهندسی معماری و متقاضی تغییر رشته‌ به حسابداری در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حسابداری حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از مهندسی معماری به حسابداری معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ مهندسی معماری و حسابداری است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ حسابداری نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی معماری باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ حسابداری یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ مهندسی معماری نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از مهندسی معماری به حسابداری

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ مهندسی معماری پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حسابداری با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ حسابداری را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ مهندسی معماری و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ حسابداری در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ مهندسی معماری به حسابداری خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ حسابداری نحصیل نمایید.

 

مشاوره تغییر رشته از مهندسی معماری به حسابداری

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حسابداری سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ مهندسی معماری به حسابداری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حسابداری در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ مهندسی معماری به حسابداری دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ مهندسی معماری را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ مهندسی معماری برای تغییر رشته‌‌ به حسابداری باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ مهندسی معماری را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حسابداری امکان معادلسازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ مهندسی معماری و حسابداری را در هنگام تحصیل در رشته‌ مهندسی معماری پشت سرگذاشته باشد.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حسابداری



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به کامپیوتر چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ مهندسی معماری در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ مهندسی معماری و ورود به رشته‌ کامپیوتر نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به کامپیوتر مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به کامپیوتر

آیا امکان تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به کامپیوتر وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ مهندسی معماری ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه کامپیوتر مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ مهندسی معماری به کامپیوتر برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به کامپیوتر باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ کامپیوتر شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی معماری برای رشته‌ کامپیوتر نیز وجود دارد

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به کامپیوتر

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به کامپیوتر مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ مهندسی معماری را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ کامپیوتر در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ کامپیوتر دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به کامپیوتر دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ مهندسی معماری ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ کامپیوتر زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.
 

نکات مهم تغییر رشته‌ مهندسی معماری به کامپیوتر

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به کامپیوتر باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ کامپیوتر انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ مهندسی معماری علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ کامپیوتر اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به کامپیوتر نمایید. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور کلیک کنید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ مهندسی معماری به کامپیوتر موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ کامپیوتر امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ مهندسی معماری و متقاضی تغییر رشته‌ به کامپیوتر در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به کامپیوتر حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از مهندسی معماری به کامپیوتر معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ مهندسی معماری و کامپیوتر است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ کامپیوتر نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی معماری باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ کامپیوتر یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ مهندسی معماری نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از مهندسی معماری به کامپیوتر

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ مهندسی معماری پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به کامپیوتر با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ کامپیوتر را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ مهندسی معماری و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ کامپیوتر در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ مهندسی معماری به کامپیوتر خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ کامپیوتر نحصیل نمایید.

 

مشاوره تغییر رشته از مهندسی معماری به کامپیوتر

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به کامپیوتر سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ مهندسی معماری به کامپیوتر می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به کامپیوتر در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ مهندسی معماری به کامپیوتر دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ مهندسی معماری را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ مهندسی معماری برای تغییر رشته‌‌ به کامپیوتر باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ مهندسی معماری را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به کامپیوتر امکان معادلسازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ مهندسی معماری و کامپیوتر را در هنگام تحصیل در رشته‌ مهندسی معماری پشت سرگذاشته باشد.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به کامپیوتر



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به کامپیوتر ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام مدارس شاهد ساوه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ همزمان با دیگر مدارس شاهد در سراسر کشور از طریق سایت پادا pada.medu.ir انجام می شود. برای ورود به مدارس شاهد هیچ آزمونی برگزار نمی شود اما دانش آموزان و علاقه مندان به تحصیل در مدارس شاهد، در پایه های اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) باید از طریق سایت پادا پیش ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند. ثبت نام میان پایه ها در مدارس شاهد نیز به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه شاهد مورد نظر امکان پذیر است. در ادامه این مطلب اطلاعات جامعی از ثبت نام شاهد ساوه 1402 – 1403 ارائه کرده ایم.

 منبع: ثبت نام شاهد ساوه

ثبت نام مدارس شاهد ساوه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام در سه پایه اول ابتدایی، متوسطه اول (هفتم) و متوسطه دوم (دهم) مدارس شاهد در سراسر کشور به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. مهلت ثبت نام شاهد ساوه در هر کدام از این سه مقطع در بازه های زمانی جداگانه‌ای اعلام می شود. دانش آموزانی که دارای سهمیه شاهد هستند، با ثبت نام اینترنتی در مقاطع نامبره می توانند وارد مدارس شاهد شوند اما دانش آموزان غیر شاهد باید منتظر اعلام نتایج باشند. 

ثبت نام اینترنتی در سامانه پادا برای دانش آموزان غیر شاهد یک ثبت نام موقتی است. دانش آموزانی که مطابق جدول امتیاز بندی موفق به کسب امتیاز لازم و شرایط علمی آن ها احراز شود. پس از اعلام نتایج می توانند برای قطعی کردن ثبت نام مدارس شاهد ساوه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مراجعه کنند.

زمان ثبت نام شاهد ساوه 1402 – 1403

اشاره کوتاهی کردیم که مهلت پیش ثبت نام شاهد ساوه برای سه مقاطع اصلی اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم در بازه‌های زمانی جداگانه ای اعلام می گردد. اما معمولا زمان ثبت نام مدارس شاهد ساوه به صورت هماهنگ کشوری است. بنابراین دانش آموزان می توانند در بازه‌های زمانی اعلام شده و همزمان با دیگر شهرها، از طریق سایت ثبت نام مدارس شاهد مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. 

برای اطلاع از تاریخ ثبت نام مدارس شاهد در پایه‌های مختلف مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

زمان ثبت نام مدارس شاهد معمولا در اوایل تابستان وبرای هر پایه به صورت جداگانه می باشد. متقاضیان هر پایه تحصیلی در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت پادا نام نویسی خود را تکمیل می کنند. معمولا روند ثبت نام مدارس شاهد ساوه به صورت می‌باشد که ابتدا پایه اول ابتدایی نام نویسی خود را انجام می‌دهند.

سپس پایه های هفتم و دهم در مهلت ثبت نام شاهد ثبت نام می‌کنند و در انتها متقاضیان میان پایه با مراجعه به سایت پادا ثبت نام خود را انجام خواهد داد.

 

شرایط ثبت نام مدارس شاهد ساوه

مطابق دفترچه راهنما شرایط ثبت نام شاهد ساوه (دانش آموزان شاهد و غیر شاهد) به شرح موارد زیر است:

✅دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری

✅رعایت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی و سن دانش آموزان ( رعایت حجاب برتر دانش آموزان دختر)

✅اعتقاد به ارزش های اسلامی و تربیت دینی 

✅رعایت مقررات و آئین نامه های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد توسط دانش آموز

✅نزدیک بودن مدرسه انتخابی به محل سکونت دانش آموز

✅بهره مندی فرزندان جانبازان زیر 25 درصد، از 40 درصد تخفیف شهریه در مدارس شاهد

شرایط علمی 

علاوه بر شرایطی که در قسمت فوق، به آنها اشاره کردیم دانش آموزان غیر شاهد باید دارای برخی شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد ساوه و ورود به پایه تحصیلی موردنظرشان باشند. شرایط علمی ثبت نام شاهد ساوه (دانش آموزان غیرشاهد) سال تحصیلی 1402 – 1403 به شرح موارد زیر است:

????اول ابتدایی: پذیرش دانش آموزان غیر شاهد در مقطع اول ابتدایی بر اساس میزان امتیازی که بر اساس جدول امتیازبندی کسب می‌کنند، انجام می شود.

????پایه هفتم متوسطه اول: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع هفتم و دوره متوسطه اول، باید موفق به کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس و کسب حداکثر یک نمره خوب و مابقی خیلی خوب در امتحانات خرداد ماه ششم ابتدایی شوند.

????پایه دهم متوسطه دوم: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع دهم و دوره متوسطه دوم ، باید موفق به کسب حداقل معدل کل 17 در امتحانات خرداد ماه پایه نهم و حداقل نمره سالانه 15 در همه دروس نهم شوند

 

جدول امتیاز بندی شاهد ساوه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همانطور که اشاره کردیم برای ورود به مدارس شاهد هیچ گونه آزمونی برگزار نمی شود. اما از میان تمامی علاقه مندان و متقاضیان فقط داوطلبانی می توانند در این مدارس ثبت نام کنند. مطابق با جدول امتیاز بندی درج شده در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد، موفق به کسب امتیاز لازم شوند. در صورتی که می خواهید از نحوه امتیاز بندی ثبت نام مدارس شاهد ساوه مطلع شوید، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

مراحل ثبت نام در سایت مدارس شاهد ساوه

پیش ثبت نام مدارس شاهد ساوه در مقاطع اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) و میان پایه به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. دانش آموزان شاهد و غیرشاهد که علاقه مند به تحصیل در مقاطع مختلف هستند، ابتدا ” دفترچه ثبت نام شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ” را مطالعه کنند.

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت ثبت نام شاهد پادا به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣در صفحه ایجاد شده، بر روی گزینه ” ثبت نام مدارس شاهد ” کلیک نمایید.

3️⃣ در این مرحله دانش آموزان باید ملیت خود را انتخاب کنند.

4️⃣ کد ملی دانش آموز، کدملی پدر و مادر وی نیز را در این قسمت از سایت ثبت نام مدارس شاهد وارد کرده و بر روی جستجو کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله ثبت نام شاهد ساوه داوطلبان باید مشخصات فردی دانش آموز را به صورت کامل یادداشت کنند.

6️⃣ اطلاعات تکمیلی نظیر دین و شغل والدین دانش آموز و وضعیت جسمانی دانش آموز را یادداشت کنید

7️⃣ آدرس محل سکونت خود را در فرم ثبت نام مدارس شاهد ساوه وارد کنید.

8️⃣ مشخصات پدر یا سرپرست دانش آموز را وارد کنید.

9️⃣ مشخصات مادر دانش آموز در این بخش از سایت ثبت نام مدارس شاهد ساوه وارد شود.

1️⃣0️⃣ شهر و ناحیه محل سکونت خود را انتخاب و مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

1️⃣1️⃣ دانش آموزان شاهد بر اساس جدول امتیاز بندی مدرسه خود را وارد کنید.

در لینک زیر فرم امیتاز بندی ثبت نام مدارس شاهد را به صورت فایل قرار داده ایم برای دانلود این فرم کلیک کنید.

1️⃣2️⃣ در نهایت پس از انجام مراحل بر روی گزینه ” ثبت و اعتبار سنجی ” کلیک کنید

 

مشاوره ثبت نام مدارس شاهد ساوه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از سال گذشته ثبت نام میان پایه مدارس شاهد ساوه نیز همانند سایر مقاطع از طریق سایت پادا انجام گرفت و دیگر نیازی به مراجعه حضوری والدین و دانش آموز به مدرسه مورد جهت نام نویسی نمی باشد. 

متقاضیان ثبت نام مدارس شاهد ساوه نام نویسی آنها به منزله ثبت نام قطعی می باشد و با ارائه مدارک مربوطه می توانند در این مدارس به تحصیل بپردازند. دانش آموزان غیرشاهد در صورت کسب امیتاز لازم و کافی می توانند در این مدارس پذیرش بگیرند و این نام نویسی اینترنتی به منزله ثبت نام قطعی نمی باشد. 

همه داوطلبان پس از قبولی در مدرسه انتخابی خود باید در زمان مشخص همراه با مدارک لازم به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و نام نویسی خود را قطعی کنند. در صورتی که هر گونه سوال پیرامون ثبت نام شاهد ساوه دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه مشاوره تحصیلی دانتل پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینهثبت نام مدارس شاهد ساوه 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام مدارس شاهد ساوه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

ثبت نام شاهد ساوه در همه پایه ها به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود.

متقاضیان در چه تاریخی باید جهت ثبت نام مدارس شاهد ساوه در سایت پادا اقدام کنند؟

تاریخ ثبت نام شاهد ساوه در پایه های مختلف معمولا در خرداد ماه می باشد.

نحوه ثبت نام مدارس شاهد به چه صورت است؟

در متن مقاله فوق نحوه ثبت نام در سایت پادا را توضیح داده ایم.

منبع: ثبت نام شاهد ساوه



:: برچسب‌ها: ثبت نام مدارس شاهد ساوه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام مدارس شاهد شاهرود ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ همزمان با دیگر مدارس شاهد در سراسر کشور از طریق سایت پادا pada.medu.ir انجام می شود. برای ورود به مدارس شاهد هیچ آزمونی برگزار نمی شود اما دانش آموزان و علاقه مندان به تحصیل در مدارس شاهد، در پایه های اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) باید از طریق سایت پادا پیش ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند. ثبت نام میان پایه ها در مدارس شاهد نیز به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه شاهد مورد نظر امکان پذیر است. در ادامه این مطلب اطلاعات جامعی از ثبت نام شاهد شاهرود 1402 – 1403 ارائه کرده ایم.

 منبع: ثبت نام شاهد شاهرود

ثبت نام مدارس شاهد شاهرود ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام در سه پایه اول ابتدایی، متوسطه اول (هفتم) و متوسطه دوم (دهم) مدارس شاهد در سراسر کشور به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. مهلت ثبت نام شاهد شاهرود در هر کدام از این سه مقطع در بازه های زمانی جداگانه‌ای اعلام می شود. دانش آموزانی که دارای سهمیه شاهد هستند، با ثبت نام اینترنتی در مقاطع نامبره می توانند وارد مدارس شاهد شوند اما دانش آموزان غیر شاهد باید منتظر اعلام نتایج باشند. 

ثبت نام اینترنتی در سامانه پادا برای دانش آموزان غیر شاهد یک ثبت نام موقتی است. دانش آموزانی که مطابق جدول امتیاز بندی موفق به کسب امتیاز لازم و شرایط علمی آن ها احراز شود. پس از اعلام نتایج می توانند برای قطعی کردن ثبت نام مدارس شاهد شاهرود ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مراجعه کنند.

زمان ثبت نام شاهد شاهرود 1402 – 1403

اشاره کوتاهی کردیم که مهلت پیش ثبت نام شاهد شاهرود برای سه مقاطع اصلی اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم در بازه‌های زمانی جداگانه ای اعلام می گردد. اما معمولا زمان ثبت نام مدارس شاهد شاهرود به صورت هماهنگ کشوری است. بنابراین دانش آموزان می توانند در بازه‌های زمانی اعلام شده و همزمان با دیگر شهرها، از طریق سایت ثبت نام مدارس شاهد مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. 

برای اطلاع از تاریخ ثبت نام مدارس شاهد در پایه‌های مختلف مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

زمان ثبت نام مدارس شاهد معمولا در اوایل تابستان وبرای هر پایه به صورت جداگانه می باشد. متقاضیان هر پایه تحصیلی در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت پادا نام نویسی خود را تکمیل می کنند. معمولا روند ثبت نام مدارس شاهد شاهرود به صورت می‌باشد که ابتدا پایه اول ابتدایی نام نویسی خود را انجام می‌دهند.

سپس پایه های هفتم و دهم در مهلت ثبت نام شاهد ثبت نام می‌کنند و در انتها متقاضیان میان پایه با مراجعه به سایت پادا ثبت نام خود را انجام خواهد داد.

 

شرایط ثبت نام مدارس شاهد شاهرود

مطابق دفترچه راهنما شرایط ثبت نام شاهد شاهرود (دانش آموزان شاهد و غیر شاهد) به شرح موارد زیر است:

✅دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری

✅رعایت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی و سن دانش آموزان ( رعایت حجاب برتر دانش آموزان دختر)

✅اعتقاد به ارزش های اسلامی و تربیت دینی 

✅رعایت مقررات و آئین نامه های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد توسط دانش آموز

✅نزدیک بودن مدرسه انتخابی به محل سکونت دانش آموز

✅بهره مندی فرزندان جانبازان زیر 25 درصد، از 40 درصد تخفیف شهریه در مدارس شاهد

شرایط علمی 

علاوه بر شرایطی که در قسمت فوق، به آنها اشاره کردیم دانش آموزان غیر شاهد باید دارای برخی شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد شاهرود و ورود به پایه تحصیلی موردنظرشان باشند. شرایط علمی ثبت نام شاهد شاهرود (دانش آموزان غیرشاهد) سال تحصیلی 1402 – 1403 به شرح موارد زیر است:

????اول ابتدایی: پذیرش دانش آموزان غیر شاهد در مقطع اول ابتدایی بر اساس میزان امتیازی که بر اساس جدول امتیازبندی کسب می‌کنند، انجام می شود.

????پایه هفتم متوسطه اول: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع هفتم و دوره متوسطه اول، باید موفق به کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس و کسب حداکثر یک نمره خوب و مابقی خیلی خوب در امتحانات خرداد ماه ششم ابتدایی شوند.

????پایه دهم متوسطه دوم: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع دهم و دوره متوسطه دوم ، باید موفق به کسب حداقل معدل کل 17 در امتحانات خرداد ماه پایه نهم و حداقل نمره سالانه 15 در همه دروس نهم شوند.

 

جدول امتیاز بندی شاهد شاهرود ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همانطور که اشاره کردیم برای ورود به مدارس شاهد هیچ گونه آزمونی برگزار نمی شود. اما از میان تمامی علاقه مندان و متقاضیان فقط داوطلبانی می توانند در این مدارس ثبت نام کنند. مطابق با جدول امتیاز بندی درج شده در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد، موفق به کسب امتیاز لازم شوند. در صورتی که می خواهید از نحوه امتیاز بندی ثبت نام مدارس شاهد شاهرود مطلع شوید، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

مراحل ثبت نام در سایت مدارس شاهد شاهرود

پیش ثبت نام مدارس شاهد شاهرود در مقاطع اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) و میان پایه به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. دانش آموزان شاهد و غیرشاهد که علاقه مند به تحصیل در مقاطع مختلف هستند، ابتدا ” دفترچه ثبت نام شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ” را مطالعه کنند. 

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت ثبت نام شاهد پادا به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣در صفحه ایجاد شده، بر روی گزینه ” ثبت نام مدارس شاهد ” کلیک نمایید.

3️⃣ در این مرحله دانش آموزان باید ملیت خود را انتخاب کنند.

4️⃣ کد ملی دانش آموز، کدملی پدر و مادر وی نیز را در این قسمت از سایت ثبت نام مدارس شاهد وارد کرده و بر روی جستجو کلیک کنید

5️⃣ در این مرحله ثبت نام شاهد شاهرود داوطلبان باید مشخصات فردی دانش آموز را به صورت کامل یادداشت کنند.

6️⃣ اطلاعات تکمیلی نظیر دین و شغل والدین دانش آموز و وضعیت جسمانی دانش آموز را  یادداشت کنید

7️⃣ آدرس محل سکونت خود را در فرم ثبت نام مدارس شاهد شاهرود وارد کنید.

8️⃣ مشخصات پدر یا سرپرست دانش آموز را وارد کنید.

9️⃣ مشخصات مادر دانش آموز در این بخش از سایت ثبت نام مدارس شاهد شاهرود وارد شود.

1️⃣0️⃣ شهر و ناحیه محل سکونت خود را انتخاب و مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

1️⃣1️⃣ دانش آموزان شاهد بر اساس جدول امتیاز بندی مدرسه خود را وارد کنید.

در لینک زیر فرم امیتاز بندی ثبت نام مدارس شاهد را به صورت فایل قرار داده ایم برای دانلود این فرم کلیک کنید.

1️⃣2️⃣ در نهایت پس از انجام مراحل بر روی گزینه ” ثبت و اعتبار سنجی ” کلیک کنید.

 

مشاوره ثبت نام مدارس شاهد شاهرود ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از سال گذشته ثبت نام میان پایه مدارس شاهد شاهرود نیز همانند سایر مقاطع از طریق سایت پادا انجام گرفت و دیگر نیازی به مراجعه حضوری والدین و دانش آموز به مدرسه مورد جهت نام نویسی نمی باشد. 

متقاضیان ثبت نام مدارس شاهد شاهرود نام نویسی آنها به منزله ثبت نام قطعی می باشد و با ارائه مدارک مربوطه می توانند در این مدارس به تحصیل بپردازند. دانش آموزان غیرشاهد در صورت کسب امیتاز لازم و کافی می توانند در این مدارس پذیرش بگیرند و این نام نویسی اینترنتی به منزله ثبت نام قطعی نمی باشد. 

همه داوطلبان پس از قبولی در مدرسه انتخابی خود باید در زمان مشخص همراه با مدارک لازم به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و نام نویسی خود را قطعی کنند. در صورتی که هر گونه سوال پیرامون ثبت نام شاهد شاهرود دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه مشاوره تحصیلی دانتل پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینهثبت نام مدارس شاهد شاهرود 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام مدارس شاهد شاهرود ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

ثبت نام شاهد شاهرود در همه پایه ها به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود.

متقاضیان در چه تاریخی باید جهت ثبت نام مدارس شاهد شاهرود در سایت پادا اقدام کنند؟

تاریخ ثبت نام شاهد شاهرود در پایه های مختلف معمولا در خرداد ماه می باشد.

نحوه ثبت نام مدارس شاهد به چه صورت است؟

در متن مقاله فوق نحوه ثبت نام در سایت پادا را توضیح داده ایم.

منبع: ثبت نام شاهد شاهرود



:: برچسب‌ها: ثبت نام مدارس شاهد شاهرود ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام مدارس شاهد اسلام شهر ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ همزمان با دیگر مدارس شاهد در سراسر کشور از طریق سایت پادا pada.medu.ir انجام می شود. برای ورود به مدارس شاهد هیچ آزمونی برگزار نمی شود اما دانش آموزان و علاقه مندان به تحصیل در مدارس شاهد، در پایه های اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) باید از طریق سایت پادا پیش ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند. ثبت نام میان پایه ها در مدارس شاهد نیز به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه شاهد مورد نظر امکان پذیر است. در ادامه این مطلب اطلاعات جامعی از ثبت نام شاهد اسلام شهر 1402 – 1403 ارائه کرده ایم.

 منبع: ثبت نام شاهد اسلام شهر

ثبت نام مدارس شاهد اسلام شهر ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام در سه پایه اول ابتدایی، متوسطه اول (هفتم) و متوسطه دوم (دهم) مدارس شاهد در سراسر کشور به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. مهلت ثبت نام شاهد اسلام شهر در هر کدام از این سه مقطع در بازه های زمانی جداگانه‌ای اعلام می شود. دانش آموزانی که دارای سهمیه شاهد هستند، با ثبت نام اینترنتی در مقاطع نامبره می توانند وارد مدارس شاهد شوند اما دانش آموزان غیر شاهد باید منتظر اعلام نتایج باشند. 

ثبت نام اینترنتی در سامانه پادا برای دانش آموزان غیر شاهد یک ثبت نام موقتی است. دانش آموزانی که مطابق جدول امتیاز بندی موفق به کسب امتیاز لازم و شرایط علمی آن ها احراز شود. پس از اعلام نتایج می توانند برای قطعی کردن ثبت نام مدارس شاهد اسلام شهر ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مراجعه کنند.

زمان ثبت نام شاهد اسلام شهر 1402 – 1403

اشاره کوتاهی کردیم که مهلت پیش ثبت نام شاهد اسلام شهر برای سه مقاطع اصلی اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم در بازه‌های زمانی جداگانه ای اعلام می گردد. اما معمولا زمان ثبت نام مدارس شاهد اسلام شهر به صورت هماهنگ کشوری است. بنابراین دانش آموزان می توانند در بازه‌های زمانی اعلام شده و همزمان با دیگر شهرها، از طریق سایت ثبت نام مدارس شاهد مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. 

برای اطلاع از تاریخ ثبت نام مدارس شاهد در پایه‌های مختلف مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

زمان ثبت نام مدارس شاهد معمولا در اوایل تابستان وبرای هر پایه به صورت جداگانه می باشد. متقاضیان هر پایه تحصیلی در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت پادا نام نویسی خود را تکمیل می کنند. معمولا روند ثبت نام مدارس شاهد اسلام شهر به صورت می‌باشد که ابتدا پایه اول ابتدایی نام نویسی خود را انجام می‌دهند.

سپس پایه های هفتم و دهم در مهلت ثبت نام شاهد ثبت نام می‌کنند و در انتها متقاضیان میان پایه با مراجعه به سایت پادا ثبت نام خود را انجام خواهد داد.

 

شرایط ثبت نام مدارس شاهد اسلام شهر

مطابق دفترچه راهنما شرایط ثبت نام شاهد اسلام شهر (دانش آموزان شاهد و غیر شاهد) به شرح موارد زیر است:

✅دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری

✅رعایت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی و سن دانش آموزان ( رعایت حجاب برتر دانش آموزان دختر)

✅اعتقاد به ارزش های اسلامی و تربیت دینی 

✅رعایت مقررات و آئین نامه های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد توسط دانش آموز

✅نزدیک بودن مدرسه انتخابی به محل سکونت دانش آموز

✅بهره مندی فرزندان جانبازان زیر 25 درصد، از 40 درصد تخفیف شهریه در مدارس شاهد

شرایط علمی 

علاوه بر شرایطی که در قسمت فوق، به آنها اشاره کردیم دانش آموزان غیر شاهد باید دارای برخی شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد اسلام شهر و ورود به پایه تحصیلی موردنظرشان باشند. شرایط علمی ثبت نام شاهد اسلام شهر (دانش آموزان غیرشاهد) سال تحصیلی 1402 – 1403 به شرح موارد زیر است:

????اول ابتدایی: پذیرش دانش آموزان غیر شاهد در مقطع اول ابتدایی بر اساس میزان امتیازی که بر اساس جدول امتیازبندی کسب می‌کنند، انجام می شود.

????پایه هفتم متوسطه اول: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع هفتم و دوره متوسطه اول، باید موفق به کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس و کسب حداکثر یک نمره خوب و مابقی خیلی خوب در امتحانات خرداد ماه ششم ابتدایی شوند.

????پایه دهم متوسطه دوم: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع دهم و دوره متوسطه دوم ، باید موفق به کسب حداقل معدل کل 17 در امتحانات خرداد ماه پایه نهم و حداقل نمره سالانه 15 در همه دروس نهم شوند.

 

جدول امتیاز بندی شاهد اسلام شهر ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همانطور که اشاره کردیم برای ورود به مدارس شاهد هیچ گونه آزمونی برگزار نمی شود. اما از میان تمامی علاقه مندان و متقاضیان فقط داوطلبانی می توانند در این مدارس ثبت نام کنند. مطابق با جدول امتیاز بندی درج شده در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد، موفق به کسب امتیاز لازم شوند. در صورتی که می خواهید از نحوه امتیاز بندی ثبت نام مدارس شاهد اسلام شهر مطلع شوید، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

مراحل ثبت نام در سایت مدارس شاهد اسلام شهر

پیش ثبت نام مدارس شاهد اسلام شهر در مقاطع اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) و میان پایه به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. دانش آموزان شاهد و غیرشاهد که علاقه مند به تحصیل در مقاطع مختلف هستند، ابتدا ” دفترچه ثبت نام شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ” را مطالعه کنند.

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت ثبت نام شاهد پادا به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣در صفحه ایجاد شده، بر روی گزینه ” ثبت نام مدارس شاهد ” کلیک نمایید

3️⃣ در این مرحله دانش آموزان باید ملیت خود را انتخاب کنند.

4️⃣ کد ملی دانش آموز، کدملی پدر و مادر وی نیز را در این قسمت از سایت ثبت نام مدارس شاهد وارد کرده و بر روی جستجو کلیک کنید

5️⃣ در این مرحله ثبت نام شاهد اسلام شهر داوطلبان باید مشخصات فردی دانش آموز را به صورت کامل یادداشت کنند.

6️⃣ اطلاعات تکمیلی نظیر دین و شغل والدین دانش آموز و وضعیت جسمانی دانش آموز را یادداشت کنید

7️⃣ آدرس محل سکونت خود را در فرم ثبت نام مدارس شاهد اسلام شهر وارد کنید.

8️⃣ مشخصات پدر یا سرپرست دانش آموز را وارد کنید.

9️⃣ مشخصات مادر دانش آموز در این بخش از سایت ثبت نام مدارس شاهد اسلام شهر وارد شود.

1️⃣0️⃣ شهر و ناحیه محل سکونت خود را انتخاب و مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

1️⃣1️⃣ دانش آموزان شاهد بر اساس جدول امتیاز بندی مدرسه خود را وارد کنید.

در لینک زیر فرم امیتاز بندی ثبت نام مدارس شاهد را به صورت فایل قرار داده ایم برای دانلود این فرم کلیک کنید.

1️⃣2️⃣ در نهایت پس از انجام مراحل بر روی گزینه ” ثبت و اعتبار سنجی ” کلیک کنید.

 

مشاوره ثبت نام مدارس شاهد اسلام شهر ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از سال گذشته ثبت نام میان پایه مدارس شاهد اسلام شهر نیز همانند سایر مقاطع از طریق سایت پادا انجام گرفت و دیگر نیازی به مراجعه حضوری والدین و دانش آموز به مدرسه مورد جهت نام نویسی نمی باشد. 

متقاضیان ثبت نام مدارس شاهد اسلام شهر نام نویسی آنها به منزله ثبت نام قطعی می باشد و با ارائه مدارک مربوطه می توانند در این مدارس به تحصیل بپردازند. دانش آموزان غیرشاهد در صورت کسب امیتاز لازم و کافی می توانند در این مدارس پذیرش بگیرند و این نام نویسی اینترنتی به منزله ثبت نام قطعی نمی باشد. 

همه داوطلبان پس از قبولی در مدرسه انتخابی خود باید در زمان مشخص همراه با مدارک لازم به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و نام نویسی خود را قطعی کنند. در صورتی که هر گونه سوال پیرامون ثبت نام شاهد اسلام شهر دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه مشاوره تحصیلی دانتل پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 برای دریافت مشاوره در زمینهثبت نام مدارس شاهد اسلام شهر 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام مدارس شاهد اسلام شهر ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

ثبت نام شاهد اسلام شهر در همه پایه ها به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود.

متقاضیان در چه تاریخی باید جهت ثبت نام مدارس شاهد اسلام شهر در سایت پادا اقدام کنند؟

تاریخ ثبت نام شاهد اسلام شهر در پایه های مختلف معمولا در خرداد ماه می باشد.

نحوه ثبت نام مدارس شاهد به چه صورت است؟

در متن مقاله فوق نحوه ثبت نام در سایت پادا را توضیح داده ایم.

منبع: ثبت نام شاهد اسلام شهر



:: برچسب‌ها: ثبت نام مدارس شاهد اسلام شهر ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام مدارس شاهد شهریار ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ همزمان با دیگر مدارس شاهد در سراسر کشور از طریق سایت پادا pada.medu.ir انجام می شود. برای ورود به مدارس شاهد هیچ آزمونی برگزار نمی شود اما دانش آموزان و علاقه مندان به تحصیل در مدارس شاهد، در پایه های اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) باید از طریق سایت پادا پیش ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند. ثبت نام میان پایه ها در مدارس شاهد نیز به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه شاهد مورد نظر امکان پذیر است. در ادامه این مطلب اطلاعات جامعی از ثبت نام شاهد شهریار 1402 – 1403 ارائه کرده ایم.

 منبع: ثبت نام شاهد شهریار

ثبت نام مدارس شاهد شهریار ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام در سه پایه اول ابتدایی، متوسطه اول (هفتم) و متوسطه دوم (دهم) مدارس شاهد در سراسر کشور به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. مهلت ثبت نام شاهد شهریار در هر کدام از این سه مقطع در بازه های زمانی جداگانه‌ای اعلام می شود. دانش آموزانی که دارای سهمیه شاهد هستند، با ثبت نام اینترنتی در مقاطع نامبره می توانند وارد مدارس شاهد شوند اما دانش آموزان غیر شاهد باید منتظر اعلام نتایج باشند. 

ثبت نام اینترنتی در سامانه پادا برای دانش آموزان غیر شاهد یک ثبت نام موقتی است. دانش آموزانی که مطابق جدول امتیاز بندی موفق به کسب امتیاز لازم و شرایط علمی آن ها احراز شود. پس از اعلام نتایج می توانند برای قطعی کردن ثبت نام مدارس شاهد شهریار ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مراجعه کنند.

زمان ثبت نام شاهد شهریار 1402 – 1403

اشاره کوتاهی کردیم که مهلت پیش ثبت نام شاهد شهریار برای سه مقاطع اصلی اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم در بازه‌های زمانی جداگانه ای اعلام می گردد. اما معمولا زمان ثبت نام مدارس شاهد شهریار به صورت هماهنگ کشوری است. بنابراین دانش آموزان می توانند در بازه‌های زمانی اعلام شده و همزمان با دیگر شهرها، از طریق سایت ثبت نام مدارس شاهد مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. 

برای اطلاع از تاریخ ثبت نام مدارس شاهد در پایه‌های مختلف مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

زمان ثبت نام مدارس شاهد معمولا در اوایل تابستان وبرای هر پایه به صورت جداگانه می باشد. متقاضیان هر پایه تحصیلی در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت پادا نام نویسی خود را تکمیل می کنند. معمولا روند ثبت نام مدارس شاهد شهریار به صورت می‌باشد که ابتدا پایه اول ابتدایی نام نویسی خود را انجام می‌دهند.

سپس پایه های هفتم و دهم در مهلت ثبت نام شاهد ثبت نام می‌کنند و در انتها متقاضیان میان پایه با مراجعه به سایت پادا ثبت نام خود را انجام خواهد داد.

 

شرایط ثبت نام مدارس شاهد شهریار

مطابق دفترچه راهنما شرایط ثبت نام شاهد شهریار (دانش آموزان شاهد و غیر شاهد) به شرح موارد زیر است:

✅دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری

✅رعایت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی و سن دانش آموزان ( رعایت حجاب برتر دانش آموزان دختر)

✅اعتقاد به ارزش های اسلامی و تربیت دینی 

✅رعایت مقررات و آئین نامه های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد توسط دانش آموز

✅نزدیک بودن مدرسه انتخابی به محل سکونت دانش آموز

✅بهره مندی فرزندان جانبازان زیر 25 درصد، از 40 درصد تخفیف شهریه در مدارس شاهد

شرایط علمی 

علاوه بر شرایطی که در قسمت فوق، به آنها اشاره کردیم دانش آموزان غیر شاهد باید دارای برخی شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد شهریار و ورود به پایه تحصیلی موردنظرشان باشند. شرایط علمی ثبت نام شاهد شهریار (دانش آموزان غیرشاهد) سال تحصیلی 1402 – 1403 به شرح موارد زیر است:

????اول ابتدایی: پذیرش دانش آموزان غیر شاهد در مقطع اول ابتدایی بر اساس میزان امتیازی که بر اساس جدول امتیازبندی کسب می‌کنند، انجام می شود.

????پایه هفتم متوسطه اول: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع هفتم و دوره متوسطه اول، باید موفق به کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس و کسب حداکثر یک نمره خوب و مابقی خیلی خوب در امتحانات خرداد ماه ششم ابتدایی شوند.

????پایه دهم متوسطه دوم: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع دهم و دوره متوسطه دوم ، باید موفق به کسب حداقل معدل کل 17 در امتحانات خرداد ماه پایه نهم و حداقل نمره سالانه 15 در همه دروس نهم شوند.

 

جدول امتیاز بندی شاهد شهریار ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همانطور که اشاره کردیم برای ورود به مدارس شاهد هیچ گونه آزمونی برگزار نمی شود. اما از میان تمامی علاقه مندان و متقاضیان فقط داوطلبانی می توانند در این مدارس ثبت نام کنند. مطابق با جدول امتیاز بندی درج شده در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد، موفق به کسب امتیاز لازم شوند. در صورتی که می خواهید از نحوه امتیاز بندی ثبت نام مدارس شاهد شهریار مطلع شوید، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

مراحل ثبت نام در سایت مدارس شاهد شهریار

پیش ثبت نام مدارس شاهد شهریار در مقاطع اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) و میان پایه به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. دانش آموزان شاهد و غیرشاهد که علاقه مند به تحصیل در مقاطع مختلف هستند، ابتدا ” دفترچه ثبت نام شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ” را مطالعه کنند. 

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت ثبت نام شاهد پادا به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣در صفحه ایجاد شده، بر روی گزینه ” ثبت نام مدارس شاهد ” کلیک نمایید.

3️⃣ در این مرحله دانش آموزان باید ملیت خود را انتخاب کنند.

4️⃣ کد ملی دانش آموز، کدملی پدر و مادر وی نیز را در این قسمت از سایت ثبت نام مدارس شاهد وارد کرده و بر روی جستجو کلیک کنید

5️⃣ در این مرحله ثبت نام شاهد شهریار داوطلبان باید مشخصات فردی دانش آموز را به صورت کامل یادداشت کنند.

6️⃣ اطلاعات تکمیلی نظیر دین و شغل والدین دانش آموز و وضعیت جسمانی دانش آموز را یادداشت کنید

7️⃣ آدرس محل سکونت خود را در فرم ثبت نام مدارس شاهد شهریار وارد کنید.

8️⃣ مشخصات پدر یا سرپرست دانش آموز را وارد کنید.

9️⃣ مشخصات مادر دانش آموز در این بخش از سایت ثبت نام مدارس شاهد شهریار وارد شود.

1️⃣0️⃣ شهر و ناحیه محل سکونت خود را انتخاب و مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

1️⃣1️⃣ دانش آموزان شاهد بر اساس جدول امتیاز بندی مدرسه خود را وارد کنید.

در لینک زیر فرم امیتاز بندی ثبت نام مدارس شاهد را به صورت فایل قرار داده ایم برای دانلود این فرم کلیک کنید.

1️⃣2️⃣ در نهایت پس از انجام مراحل بر روی گزینه ” ثبت و اعتبار سنجی ” کلیک کنید.

 

مشاوره ثبت نام مدارس شاهد شهریار ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از سال گذشته ثبت نام میان پایه مدارس شاهد شهریار نیز همانند سایر مقاطع از طریق سایت پادا انجام گرفت و دیگر نیازی به مراجعه حضوری والدین و دانش آموز به مدرسه مورد جهت نام نویسی نمی باشد. 

متقاضیان ثبت نام مدارس شاهد شهریار نام نویسی آنها به منزله ثبت نام قطعی می باشد و با ارائه مدارک مربوطه می توانند در این مدارس به تحصیل بپردازند. دانش آموزان غیرشاهد در صورت کسب امیتاز لازم و کافی می توانند در این مدارس پذیرش بگیرند و این نام نویسی اینترنتی به منزله ثبت نام قطعی نمی باشد. 

همه داوطلبان پس از قبولی در مدرسه انتخابی خود باید در زمان مشخص همراه با مدارک لازم به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و نام نویسی خود را قطعی کنند. در صورتی که هر گونه سوال پیرامون ثبت نام شاهد شهریار دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه مشاوره تحصیلی دانتل پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینهثبت نام مدارس شاهد شهریار 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام مدارس شاهد شهریار ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

ثبت نام شاهد شهریار در همه پایه ها به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود.

متقاضیان در چه تاریخی باید جهت ثبت نام مدارس شاهد شهریار در سایت پادا اقدام کنند؟

تاریخ ثبت نام شاهد شهریار در پایه های مختلف معمولا در خرداد ماه می باشد.

نحوه ثبت نام مدارس شاهد به چه صورت است؟

در متن مقاله فوق نحوه ثبت نام در سایت پادا را توضیح داده ایم.

منبع: ثبت نام شاهد شهریار



:: برچسب‌ها: ثبت نام مدارس شاهد شهریار ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 548
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام مدارس شاهد آمل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ همزمان با دیگر مدارس شاهد در سراسر کشور از طریق سایت پادا pada.medu.ir انجام می شود. برای ورود به مدارس شاهد هیچ آزمونی برگزار نمی شود اما دانش آموزان و علاقه مندان به تحصیل در مدارس شاهد، در پایه های اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) باید از طریق سایت پادا پیش ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند. ثبت نام میان پایه ها در مدارس شاهد نیز به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه شاهد مورد نظر امکان پذیر است. در ادامه این مطلب اطلاعات جامعی از ثبت نام شاهد آمل 1402 – 1403 ارائه کرده ایم.

 منبع: ثبت نام شاهد آمل

ثبت نام مدارس شاهد آمل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام در سه پایه اول ابتدایی، متوسطه اول (هفتم) و متوسطه دوم (دهم) مدارس شاهد در سراسر کشور به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. مهلت ثبت نام شاهد آمل در هر کدام از این سه مقطع در بازه های زمانی جداگانه‌ای اعلام می شود. دانش آموزانی که دارای سهمیه شاهد هستند، با ثبت نام اینترنتی در مقاطع نامبره می توانند وارد مدارس شاهد شوند اما دانش آموزان غیر شاهد باید منتظر اعلام نتایج باشند. 

ثبت نام اینترنتی در سامانه پادا برای دانش آموزان غیر شاهد یک ثبت نام موقتی است. دانش آموزانی که مطابق جدول امتیاز بندی موفق به کسب امتیاز لازم و شرایط علمی آن ها احراز شود. پس از اعلام نتایج می توانند برای قطعی کردن ثبت نام مدارس شاهد آمل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مراجعه کنند.

زمان ثبت نام شاهد آمل 1402 – 1403

اشاره کوتاهی کردیم که مهلت پیش ثبت نام شاهد آمل برای سه مقاطع اصلی اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم در بازه‌های زمانی جداگانه ای اعلام می گردد. اما معمولا زمان ثبت نام مدارس شاهد آمل به صورت هماهنگ کشوری است. بنابراین دانش آموزان می توانند در بازه‌های زمانی اعلام شده و همزمان با دیگر شهرها، از طریق سایت ثبت نام مدارس شاهد مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. 

برای اطلاع از تاریخ ثبت نام مدارس شاهد در پایه‌های مختلف مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

زمان ثبت نام مدارس شاهد معمولا در اوایل تابستان وبرای هر پایه به صورت جداگانه می باشد. متقاضیان هر پایه تحصیلی در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت پادا نام نویسی خود را تکمیل می کنند. معمولا روند ثبت نام مدارس شاهد آمل به صورت می‌باشد که ابتدا پایه اول ابتدایی نام نویسی خود را انجام می‌دهند.

سپس پایه های هفتم و دهم در مهلت ثبت نام شاهد ثبت نام می‌کنند و در انتها متقاضیان میان پایه با مراجعه به سایت پادا ثبت نام خود را انجام خواهد داد.

 

شرایط ثبت نام مدارس شاهد آمل

مطابق دفترچه راهنما شرایط ثبت نام شاهد آمل (دانش آموزان شاهد و غیر شاهد) به شرح موارد زیر است:

✅دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری

✅رعایت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی و سن دانش آموزان ( رعایت حجاب برتر دانش آموزان دختر)

✅اعتقاد به ارزش های اسلامی و تربیت دینی 

✅رعایت مقررات و آئین نامه های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد توسط دانش آموز

✅نزدیک بودن مدرسه انتخابی به محل سکونت دانش آموز

✅بهره مندی فرزندان جانبازان زیر 25 درصد، از 40 درصد تخفیف شهریه در مدارس شاهد

شرایط علمی 

علاوه بر شرایطی که در قسمت فوق، به آنها اشاره کردیم دانش آموزان غیر شاهد باید دارای برخی شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد آمل و ورود به پایه تحصیلی موردنظرشان باشند. شرایط علمی ثبت نام شاهد آمل (دانش آموزان غیرشاهد) سال تحصیلی 1402 – 1403 به شرح موارد زیر است:

????اول ابتدایی: پذیرش دانش آموزان غیر شاهد در مقطع اول ابتدایی بر اساس میزان امتیازی که بر اساس جدول امتیازبندی کسب می‌کنند، انجام می شود.

????پایه هفتم متوسطه اول: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع هفتم و دوره متوسطه اول، باید موفق به کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس و کسب حداکثر یک نمره خوب و مابقی خیلی خوب در امتحانات خرداد ماه ششم ابتدایی شوند.

????پایه دهم متوسطه دوم: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع دهم و دوره متوسطه دوم ، باید موفق به کسب حداقل معدل کل 17 در امتحانات خرداد ماه پایه نهم و حداقل نمره سالانه 15 در همه دروس نهم شوند.

 

جدول امتیاز بندی شاهد آمل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همانطور که اشاره کردیم برای ورود به مدارس شاهد هیچ گونه آزمونی برگزار نمی شود. اما از میان تمامی علاقه مندان و متقاضیان فقط داوطلبانی می توانند در این مدارس ثبت نام کنند. مطابق با جدول امتیاز بندی درج شده در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد، موفق به کسب امتیاز لازم شوند. در صورتی که می خواهید از نحوه امتیاز بندی ثبت نام مدارس شاهد آمل مطلع شوید، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

مراحل ثبت نام در سایت مدارس شاهد آمل

پیش ثبت نام مدارس شاهد آمل در مقاطع اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) و میان پایه به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. دانش آموزان شاهد و غیرشاهد که علاقه مند به تحصیل در مقاطع مختلف هستند، ابتدا ” دفترچه ثبت نام شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ” را مطالعه کنند.

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت ثبت نام شاهد پادا به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣در صفحه ایجاد شده، بر روی گزینه ” ثبت نام مدارس شاهد ” کلیک نمایید.

3️⃣ در این مرحله دانش آموزان باید ملیت خود را انتخاب کنند.

4️⃣ کد ملی دانش آموز، کدملی پدر و مادر وی نیز را در این قسمت از سایت ثبت نام مدارس شاهد وارد کرده و بر روی جستجو کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله ثبت نام شاهد آمل داوطلبان باید مشخصات فردی دانش آموز را به صورت کامل یادداشت کنند.

6️⃣ اطلاعات تکمیلی نظیر دین و شغل والدین دانش آموز و وضعیت جسمانی دانش آموز را یادداشت کنید

7️⃣ آدرس محل سکونت خود را در فرم ثبت نام مدارس شاهد آمل وارد کنید.

8️⃣ مشخصات پدر یا سرپرست دانش آموز را وارد کنید.

9️⃣ مشخصات مادر دانش آموز در این بخش از سایت ثبت نام مدارس شاهد آمل وارد شود.

1️⃣0️⃣ شهر و ناحیه محل سکونت خود را انتخاب و مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

1️⃣1️⃣ دانش آموزان شاهد بر اساس جدول امتیاز بندی مدرسه خود را وارد کنید.

در لینک زیر فرم امیتاز بندی ثبت نام مدارس شاهد را به صورت فایل قرار داده ایم برای دانلود این فرم کلیک کنید.

1️⃣2️⃣ در نهایت پس از انجام مراحل بر روی گزینه ” ثبت و اعتبار سنجی ” کلیک کنید. 

 

مشاوره ثبت نام مدارس شاهد آمل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از سال گذشته ثبت نام میان پایه مدارس شاهد آمل نیز همانند سایر مقاطع از طریق سایت پادا انجام گرفت و دیگر نیازی به مراجعه حضوری والدین و دانش آموز به مدرسه مورد جهت نام نویسی نمی باشد. 

متقاضیان ثبت نام مدارس شاهد آمل نام نویسی آنها به منزله ثبت نام قطعی می باشد و با ارائه مدارک مربوطه می توانند در این مدارس به تحصیل بپردازند. دانش آموزان غیرشاهد در صورت کسب امیتاز لازم و کافی می توانند در این مدارس پذیرش بگیرند و این نام نویسی اینترنتی به منزله ثبت نام قطعی نمی باشد. 

همه داوطلبان پس از قبولی در مدرسه انتخابی خود باید در زمان مشخص همراه با مدارک لازم به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و نام نویسی خود را قطعی کنند. در صورتی که هر گونه سوال پیرامون ثبت نام شاهد آمل دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه مشاوره تحصیلی دانتل پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس شاهد آمل 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام مدارس شاهد آمل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

ثبت نام شاهد آمل در همه پایه ها به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود.

متقاضیان در چه تاریخی باید جهت ثبت نام مدارس شاهد آمل در سایت پادا اقدام کنند؟

تاریخ ثبت نام شاهد آمل در پایه های مختلف معمولا در خرداد ماه می باشد.

نحوه ثبت نام مدارس شاهد به چه صورت است؟

در متن مقاله فوق نحوه ثبت نام در سایت پادا را توضیح داده ایم.

منبع: ثبت نام شاهد آمل



:: برچسب‌ها: ثبت نام مدارس شاهد آمل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

دفترچه انتخاب رشته زبان خارجی ۱۴۰۲ در مرداد ماه منتشر و لینک دانلود آن را در ادامه مطلب قرار خواهیم داد. شرکت کنندگان در صورتی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه خود، مجاز به انتخاب‌رشته در دوره های روزانه و غیر روزانه باشند، می توانند با دانلود دفترچه کنکور زبان از جزئیات انتخاب‌رشته شامل رشته های ارائه شده در این زیرگروه در دانشگاه های سراسر کشور، ظرفیت هر کد رشته محل، رشته های دارای شرایط خاص و … مطلع شوند.در ادامه ضمن بررسی زمان انتشار و مندرجات لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته زبان خارجی 1402 آن را نیز قرار داده ایم.

 منبع: دفترچه انتخاب رشته زبان خارجی

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان خارجی ۱۴۰۲

داوطلبانی که در کنکور زبان های خارجی 1402 شرکت کرده اند و قصد انتخاب‌رشته دارند، می توانند از طریق دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان های خارجی ۱۴۰۲ لیست کدرشته محل‌ها را مشاهده کنند. لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته زبان های خارجی را برایتان قرار داده ایم:

دفترچه راهنما لینک دانلود
دفترچه انتخاب رشته زبان سال گذشته برای دانلود کلیک کنید
دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان 1402 به محض انتشار فعال خواهد شد

 

 

چه کسانی می توانند در انتخاب رشته ۱۴۰۲ شرکت کنند؟

با توجه به تغییرات اعمالی در آزمون سراسری و برگزاری کنکور سراسری در دو مرحله، تمامی داوطلبانی که در نوبت دی ماه ۱۴۰۱ و یا نوبت تیر ماه ۱۴۰۲ و یا هر دو نوبت شرکت کرده اند، می توانند در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ که در مرداد ماه برگزار می شود انتخاب رشته کنند. این داوطلبان با دانلود دفترچه انتخاب رشته زبان ۱۴۰۲ کدرشته محل های انتخابی را استخراج کرده و در فرم مربوطه در سایت سنجش وارد می کنند.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته زبان های خارجی 1402

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته زبان های خارجی ۱۴۰۲ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود که تاکنون اطلاعیه ای در این مورد منتشر نکرده است. با توجه به زمان برگزاری کنکور زبان‌های خارجه پیش بینی می شود اعلام نتایج اولیه در مرداد ماه پس از گذشت چند روز دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان راهنما منتشر شود.

دفترچه کنکور زبان در مرداد ماه منتشر خواهد شد. 

داوطلبان در زمان‌های اعلام شده از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور موظف است به پایگاه اینترنتی این سازمان با آدرس الکترونیکی sanjesg.org مراجعه کنند و انتخاب های خود را در حداکثر 150 الویت وارد فرم انتخاب‌رشنته کند. برای مطالعه راهنمای جامع انتخاب مقاله زیر را بخوانید

 

دفترچه انتخاب رشته زبان های خارجی شامل چه مواردی می باشد

توصیه ما به داوطلبان کنکور زبان های خارجی و البته دیگر گروه های آزمایشی این است که حتما پیش از هر اقدامی جهت انتخاب‌رشته نسبت به مطالعه دفترچه انتخاب رشته زبان خارجی ۱۴۰۲ اقدام کنند. اما دلیل این تاکید این است که این دفترچه شامل مندرجات مهمی می باشد که مطالعه آن در الویت است. از مهم ترین مواردی که در دفترچه‌ی راهنما درج گردیده است، می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

✅ شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در انتخاب‌رشته کنکور

✅ نحوه گزینش متقاصیان در کد رشته محل های مختلف

✅ شرایط پذیرش رشته های دارای شرایط خاص در دانشگاه هایی با پذیرش نیمه متمرکز همچون دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان خارجه 1402

✅ نحوه تاثیر سهمیه های مختلف (سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگران 25 و 5 درصد ظرفیت، سهمیه خانواده شهدا و … )

✅ لیست کد رشته محل های ارائه شده به همراه جنسیت و ظرفیت پذیرش در دوره های مختلف شامل روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، مجازی ، پیام نور و غیرانتفاعی 

✅ شهریه دانشگاه های شهریه پرداز (نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان) 

 

فصل اول توضیحات و شرایط کلی پذیرش و مسیر انتخاب رشته

فصل اول دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان خارجی ۱۴۰۲ خود شامل دو بخش می باشد. 

✅ بخش اول: این قسمت در بردارنده راهنمای عملی انتخاب‌رشته است. داوطلبانی که اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اند، با مطالعه این بخش می توانند نسبت به بازیابی آن و در نهایت دریافت کارنامه اولیه اقدام کنند. در این قسمت نحوه بررسی و تحلیل کارنامه و در نهایت چگونگی انتخاب‌رشته به کمک این اطلاعات آورده شده است.

✅ بخش دوم: در بخش دوم دفترچه انتخاب رشته زبان خارجی 1402 در بردارنده اطلاعات مرتبط با مقررات انتخاب‌رشته می باشد. این اطلاعات شامل مواردی همچون سهمیه های موثر در کنکور سراسری زبان، نحوه بومی گزینی، نحوه پذیرش در دانشگاه ها با شرایط خاص همچون دانشگاه فرهنیگان و … می باشد.

 

فصل دوم توضیحات و جداول کدرشته محل ها

در این فصل دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان خارجی ۱۴۰۲ به موارد موردنیاز برای تکمیل فرم انتخاب‌رشته پرداخته شده است:

❌ کد رشته محل های ارائه شده در زیرگروه آزمایشی زبان در دانشگاه های سراسر کشور 

❌ ظرفیت هر رشته محل در دوره های روزانه و غیر روزانه

❌ لیست رشته های دارای شرایط خاص

❌ لیست رشته های بدون کنکور سراسری 1402

❌ فرم مرتبط با گواهی تائید سهمیه وقوع بلایای طبیعی

لازم است اشاره کنیم که داوطلبانی که تمایل دارند علاوه بر کد رشته محل های با آزمون در رشته های ارائه شده به صورت بدون آزمون نیز انتخاب‌رشته کنند، می توانند با دریافت اسامی کد رشته محل های ارائه شده بر اساس سوابق تحصیلی موجود در دفترچه انتخاب رشته زبان ۱۴۰۲ تمامی الویت های خود را در یک فرم انتخاب‌رشته الویت بندی کرده و درج کنند.

 

انتخاب رشته کنکور زبان 1402

توجه داشته باشید که اگر در آزمون سراسری زبان‌های خارجی به عنوان رشته‌ی شناور در کنار یکی از کنکور های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی شرکت کرده اید، برای اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده در هر زیرگروه در دانشگاه‌های سراسری دفترچه‌‌ی مربوط به آن را دریافت کنید. 

اما باید مجموعا برای دو رشته امتحانی الویت های خود را در 150 انتخاب در فرم انتخاب‌رشته درج کنید. بنابراین لازم است پیش از انتخاب‌رشته دفترچه انتخاب رشته زبان های خارجی ۱۴۰۲ را دریافت کنید، کد رشته محل های مورد نظر خود را استخراج کنید، سپس دفترچه‌ی راهنمای رشته دیگری را که در آن شرکت کرده اید را دانلود کنید و کدرشته محل های مورد نظر خود را از آن استخراج کنید و در نهایت با توجه به الویت هایی که مدنظر دارید، این کد رشته محل ها را به صورت تلفیقی الویت بندی کنید.

 

مشاوره انتخاب رشته زبان خارجی 1402

یکی از موضوعات مهم در زمینه دفترچه انتخاب رشته زبان خارجی ۱۴۰۲ این است که دفترچه‌ی منتشر شده از طریق سایت سنجش فقط مختص به دانشگاه های سراسری می باشد و کد رشته محل های مربوط به دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان در پذیرش با آزمون و بدون آزمون، در آن درج گردیده است. 

در صورتی که داوطلبی علاقه مند به انتخاب کد رشته محل های ارائه شده در زیرگروه زبان و در دانشگاه آزاد باشد، ابتدا باید کارنامه اولیه خود را بررسی کند که مجاز به انتخاب‌رشته شده باشد (درج کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد در کارنامه اولیه) و سپس اقدام به دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته زبان خارجی دانشگاه آزاد نماید. دفترچه‌ی انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی “azmoon.org” منتشر می گردد. 

چنانچه پس از دریافت دفترچه کنکور زبان ۱۴۰۲ بخشی از مندرجات آن برایتان مبهم است و نیازمند دریافت راهنمایی هستید، می توانید برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با کارشناسان این مرکز در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته زبان ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

دفترچه انتخاب رشته زبان خارجی ۱۴۰۲ چه زمانی منتشر خواهد شد؟

دفترچه انتخاب رشته زبان زبان معمولا چند روز پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری منتشر خواهد شد.

داوطلبان کنکور زبان از چه طریقی به دفترچه‌ی انتخاب رشته دسترسی داشته باشند؟

این دفترچه در سایت سنجش منتشر می شود، البته شما داوطلبان گرامی می توانید از طریق این سایت دانلود نمایید.

در دفترچه انتخاب رشته زبان چه مندرجاتی وجود دارد؟

این دفترچه شامل جزییات و مواردی است که در متن مقاله به آن اشاره کرده ایم.

منبع: دفترچه انتخاب رشته زبان خارجی



:: برچسب‌ها: دفترچه انتخاب رشته زبان خارجی ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای دانش آموزانی که ثبت‌نام اینترنتی خود را از طریق سایت پادا انجام داده اند اما قصد ویرایش آن ها را دارند، امکان پذیر می باشد. متقاضیان باید توجه داشته باشند که اطلاعات خود را در زمان نام نویسی اینترنتی به درستی در سامانه مربوطه وارد کنند. دانش آموزانی که بعد از تکمیل مراحل نام نویسی متوجه می شوند برخی اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده اند، می توانند مجدد وارد سایت پادا شوند و اطلاعات خود را تصحیح کنند. در ادامه این مطلب به زمان و نحوه ویرایش ثبت نام مدارس شاهد 1402 – 1403 پرداخته ایم.

 منبع: ویرایش ثبت نام مدارس شاهد

ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

آنچه در ثبت‌نام اینترنتی مدارس شاهد در سامانه پادا اهمیت دارد، این است که متقاضیان اطلاعات خود را به درستی در سامانه وارد کنند. چنانچه دانش آموزان پس از تکمیل کردن اطلاعات خود متوجه شوند که برخی اطلاعات را به اشتباه وارد کرده اند، بایستی قبل از اتمام مهلت نام نویسی اینترنتی مدارس شاهد، نسبت به ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ اقدام نمایند.

توصیه می شود به منظور جلوگیری از بروز هر گونه اشتباه، متقاضیان دفترچه راهنمای مدارس شاهد را به دقت مطالعه کنند و پس از اطلاع از نحوه امتیاز بندی، مدارک لازم و … اقدام به ثبت‌نام کنند. بهتر است دانش آموزان و اولیای گرامی آن ها پس از تکمیل اطلاعات نیز چندین بار فرم تقاضانامه اینترنتی را بررسی کنند و در صورتی که اشتباهی در آن وجود نداشت، اطلاعات را تکمیل کنند.

زمان ویرایش ثبت نام شاهد 1402 – 1403

همزمان با شروع مهلت ثبت‌نام مدارس و قبل از اتمام مهلت نام نویسی، متقاضیان می توانند نسبت به ویرایش ثبت نام مدارس شاهد خود اقدام کنند. دانش آموزی که پس از ثبت‌نام متوجه شود، موردی را در فرم تقاضانامه اینترنتی به اشتباه وارد کرده است، مجاز به ویرایش فرم ثبت نام شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ قبل از اتمام مهلت نام نویسی خواهد بود. در ادامه به زمان اصلاح اطلاعات اشاره کرده ایم.

پایه تحصیلی زمان ویرایش
اول ابتدایی تاکنون اعلام نشده است.
پایه هفتم دوره اول متوسطه تاکنون اعلام نشده است.
پایه دهم دوره دوم متوسطه تاکنون اعلام نشده است.

به محض اعلام زمان ثبت‌نام اینترنتی در سامانه پادا و به دنبال آن مشخص شدن زمان ویرایش ثبت نام شاهد 1402 – 1403 جدول فوق را بروزرسانی کرده و زمان دقیق ویرایش برای هر پایه تحصیلی را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نحوه ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

در سال های گذشته که ثبت‌نام مدارس شاهد از طریق سایت سجا انجام می شد، تصحیح اطلاعات ثبت نامی نیز از طریق سایت سجا امکان پذیر بود. با توجه به اینکه از سال گذشته متقاضیان باید جهت ثبت‌نام اینترنتی مدارس شاهد در پایه های اول ابتدایی، هفتم و دهم به سایت پادا به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنند، ویرایش ثبت نام مدارس شاهد 1402 – 1403 نیز از طریق این سامانه امکان پذیراست. در ادامه این مطلب به نحوه تصحیح اطلاعات در مقاطع تحصیلی مختلف پرداخته ایم.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام پادا pada.medu.ir

✅ انتخاب گزینه ثبت نام مدارس شاهد

✅ وارد کردن اطلاعات مورد نیاز مانند کدملی دانش آموز و والدین

✅ بررسی فرم نام نویسی پر شده و ویرایش ثبت نام شاهد در صورت نیاز

✅ تایید مجدد و مشاهده متن تکمیل ثبت نام که منزله اتمام ویرایش می باشد

 

راهنما تصویری

دسترسی به فرم ویرایش ثبت نام شاهد مشابه نحوه ثبت نام آن می باشد که در ادامه به صورت گام به گام مراحل آن را ارائه کرده ایم.

1️⃣ به سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان (پادا) به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣ در صفحه ایجاد شده، بر روی گزینه ” ثبت نام مدارس شاهد ” کلیک نمایید.

3️⃣ اطلاعات خواسته شده شامل کد ملی پدر، موبایل پدر، کد ملی مادر دانش آموز و کد ملی دانش آموز را مطابق تصویر زیر وارد کنید س از وارد کردن کد امنیتی بر روی گزینه “ جستجو ” کلیک نمایید. 

4️⃣ پس از وارد شدن به صفحه جدید، فرم تقاضانامه اینترنتی برای مقطع اول ابتدایی نمایش داده می شود که داوطلب می تواند ویرایش ثبت نام مدارس شاهد را انجام دهد و در نهایت بر روی گزینه ثبت اطلاعات کلیک نماید. 

 

مشاوره مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از آنجایی که ثبت نام مقاطع اصلی شامل پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم به صورت اینترنتی از طریق سایت ثبت نام شاهدانجام می شود، متقاضیان و همچنین اولیای آن ها باید دقت داشته باشند که در زمان ثبت نام اینترنتی ، اطلاعات خواسته شده را به دقت تکمیل کنند تا اشتباهی در این مسیر رخ ندهد.

توصیه می شود که پس از تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی، متقاضیان چندین بار فرم مربوطه را بررسی کنند تا اگر خطایی رخ داده است و اطلاعاتی را به اشتباه وارد کرده اند، ویرایش ثبت نام مدارس شاهد را انجام دهند. لازم است اشاره کنیم در صورتی که متقاضیان تا قبل از اتمام مهلت ثبت نام مدارس شاهد، اطلاعات خود را ویرایش نکنند، پس از این بازه زمانی نیز فرصت مجددی برای اصلاح اطلاعات وجود نخواهد داشت و فرم تقاضانامه ای که اطلاعات آن اشتباه درج شده است، باطل خواهد شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا متقاضیان می توانند نسبت به ویرایش ثبت نام مدارس شاهد اقدام کنند؟

بله، تمامی متقاضیان مجاز هستند قبل از اتمام ثبت نام، اگر قصد ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود را دارند، اقدام نمایند.

ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از طریق چه سایتی چه امکان پذیر است؟

ویرایش ثبت نام شاهد از طریق سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” امکان پذیر است.

نحوه تصحیح ثبت نام مدارس شاهد به چه صورت است؟

در متن مقاله فوق به نحوه ویرایش اطلاعات اشاره کرده ایم.

منبع: ویرایش ثبت نام مدارس شاهد



:: برچسب‌ها: ویرایش ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ هر ساله در مقاطع مختلف انجام می شود. مدارس شاهد از جمله مدارس خوب در کشورمان می باشد چراکه در کنار ایجاد زمینه مناسب برای یک تحصیل ایده آل از امکانات آموزشی و معلمان نمونه برخوردار است. بنابراین به راحتی می توان گفت مدارس شاهد از جمله مدارس برتر و در عین حال پرمتقاضی هستند که در تمام پایه های تحصیلی شامل اول ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم و میان پایه ها دانش آموز می‌پذیرند. ورود به مدارس نیازمند شرکت در هیچ گونه آزمونی نیست؛ اما دانش آموزانی که اقدام به ثبت نام شاهد 1402 – 1403 می کنند، باید طبق جدول امتیاز بندی واجدالشرایط بوده و موفق به کسب امتیاز لازم شوند. 

 منبع: ثبت نام مدارس شاهد

ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مدارس شاهد در ابتدا با هدف جذب دانش آموزانی که دارای یکی از سهمیه های خانواده شهداء، آزادگان، جانبازان 50 درصد و بالاتر بودند، تاسیس شدند. طی سال های اخیر و به دلیل کاهش جمعیت دانش آموزان با این سهمیه ها، ثبت نام شاهد از میان دانش آموزان غیر شاهد که مطابق جدول امیتاز بندی دانش آموزان با سایر اویت ها، حداقل امتیاز را کسب می کنند نیز دانش آموز جذب می کنند. در ادامه به بررسی تمامی موارد ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ خواهیم پرداخت

 

زمان ثبت نام شاهد 1402 – 1403

متقاضیان تحصیل در این مدارس باید توجه داشته باشند که ثبت‌نام مقاطع اصلی یعنی اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم به صورت اینترنتی از طریق سایت پادا و در بازه های زمانی جداگانه ای انجام می شود. طبق دفترچه ثبت نام شاهد متقاضیان بایستی مطابق با مقطع مورد نظرشان در زمان بندی های زیر نسبت به ثبت نام مدارس شاهد اقدام کنند. در جدول زیر زمان نام نویسی مدارس شاهد در سال تحصیلی ۱۴۰۰ را اورده ایم را نشان داده ایم.

پایه تحصیلی زمان ثبت نام سال ۱۴۰۲ اعلام نتایج 
پایه اول ابتدایی اواخر خرداد ماه نامشخص
پایه هفتم متوسطه اول اواخر خرداد ماه نامشخص
پایه دهم متوسطه دوم تیر ماه نامشخص
میان پایه مرداد ماه نامشخص

در سایر پایه ها و به عبارت صحیح تر میان پایه ها، نام نویسی متقاضیان در سال های گذشته به صورت حضوری بود اما امسال ثبت نام میان پایه مدارس شاهد نیز از طریق سایت پادا و به صورت اینترنتی می باشد.

 

جدول امتیازبندی مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نحوه پذیرش و ثبت نام شاهد بر اساس امتیازی می باشد که داوطلبان می توانند کسب کنند. دانش آموزانی که جز خانواده های شاهد و ایثارگر هستند امیتیازی را کسب می کنند. البته در بخش دیگر این جدول امیتازی برای دانش آموزانی که در مسابقات ورزشی، قرآنی و علمی دارای مقام های منطقه و استانی و بین المللی می باشند نیز امیتازاتی در نظر گرفته شده است.

برای مطالعه و مشاهده جدول امتیاز بندی ثبت نام مدارس شاهد 1402 – 1403 مقاله زیر را مطالعه نمایید

 

آیا ثبت نام مقاطع میان پایه به صورت حضوری می باشد؟

در پاسخ باید بگوییم خیر. ثبت نام مدارس شاهد در هیچ کدام از مقاطع مدارس شاهد به صورت حضوری انجام نمی‌گیرد. در سال های گذشته دانش آموزان متقاضی تحصیل در این مدارس در مقاطع میان پایه، باید به صورت همراه والدین به صورت حضوری به مدرسه موردنظر مراجعه می‌کردند. از سال گذشته این رویه دچار تغییر شده است. دانش آموزان باید در مهلت ثبت نام شاهد در مقاطع میان‌پایه باید به سایت پادا مراجعه کرده و فرآیند نام نویسی را تکیمل نمایند. 

پیش نیازهای ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، از میان دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در مدارس شاهد، واجدین شرایط مجاز به ثبت‌نام هستند. حال ممکن سوالی ایجاد شود که شرایط ثبت نام شاهد چه می باشد. تمامی شرایط و ضوابط ثبت نام مدارس شاهد طی انتشار دفترچه ای به اطلاع والدین و دانش آموزان رسانده می‌شود که در ادامه به تفکیک آن ها را ارائه کرده ایم.

 

شرایط عمومی

????رعایت حجاب برتر دانش آموزان دختر

????اعتقاد به ارزش‌های اسلامی و تربیت دینی

????دارا بودن صلاحیت‌های اخلاقی و رفتاری

????تعهد مبنی بر رعایت قوانین و مقررات مدرسه در زمان ثبت نام مدارس شاهد 

????نزدیک بودن مدرسه انتخابی به محل سکونت دانش آمو

فرزندان جانبازان زیر 25 درصد، از 40 درصد تخفیف شهریه در مدارس شاهد بهره مند می‌شوند. برای اطلاع از شهریه مدارس شاهد کلیک کنید.
 

شرایط علمی

دانش آموزان علاوه بر شرایط عمومی ثبت نام شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ باید واجد شرایط علمی در پایه تحصیلی مورد تقاضا نیز باشند که به شرح زیر هستند:

✅ اول ابتدایی: دانش آموزان در این پایه شرایط علمی ندارند و ثبت نام مدارس شاهد بر اساس امتیاز بندی انجام می گیرد.

✅پایه هفتم متوسطه اول: کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس و حداکثر داشتن یک نمره خوب و مابقی خیلی خوب در امتحانات خردادماه ششم ابتدایی.

✅پایه دهم متوسطه دوم: دارا بودن حداقل معدل کل 17 در امتحانات خردادماه پایه نهم و حداقل نمره سالانه 15 در همه دروس نهم

فرزندان جانبازان زیر 25 درصد که متقاضی ثبت نام دوره دوم متوسطه مدارس شاهد هستند، اگر حداکثر در دو درس کمتر از حد نصاب لازم نمره کسب کرده باشند، امکان ثبت نام را دارند.

راهنمای ثبت نام شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نام نویسی در مقاطع اصلی اول ابتدایی، هفتم و دهم مدارس شاهد در دو مرحله انجام می شود. مرحله اول به صورت اینترنتی و با ارائه مدارک لازم به سامانه پادا است و مدارس پس از بررسی شرایط علمی و عمومی شرکت کنندگان، لیست دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام مدارس شاهد را معرفی می‌کنند تا برای نام نویسی در مدرسه اقدام نمایند که همان مرحله دوم می باشد.

نکته ای که بایستی بدان توجه شود این است که ثبت‌نام دانش آموزان دارای سهمیه شاهد در سامانه پادا قطعی است و فقط بایستی جهت ارائه مدارک ثبت نام شاهد به مدرسه انتخابی مراجعه کنند. اما دانش آموزان دارای سهمیه عادی و غیر شاهد، پس از ثبت‌نام در سایت قبول شده قطعی نیستند و باید طبق جدول امتیاز بندی، پذیرش یا عدم پذیرش آنها توسط مدرسه مشخص شود.

 

راهنما تصویری

1️⃣ متقاضیان بایستی که به سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان (پادا) به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنند.

2️⃣ داوطلبان بایستی پس از ورود به سایت ثبت نام شاهد بر روی گزینه ” ثبت نام دانش آموزان جدید الورود ” کلیک کنند.

3️⃣ در این مرحله از ثبت نام مدارس شاهد دانش آموزان باید ملیت خود را انتخاب کنند.

4️⃣ کد ملی دانش آموز، کدملی پدر و مادر وی نیز را در این قسمت وارد کرده و بر روی جستجو کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله ثبت نام شاهد داوطلبان باید مشخصات فردی دانش آموز را به صورت کامل یادداشت کنند.

6️⃣ اطلاعات تکمیلی نظیر دین و شغل والدین دانش آموز و وضعیت جسمانی دانش آموز را یادداشت کنید

7️⃣ آدرس محل سکونت خود را وارد کنید.

8️⃣ مشخصات پدر یا سرپرست دانش آموز را در فرم ثبت نام شاهد وارد کنید.

9️⃣ مشخصات مادر دانش آموز در این بخش وارد شود.

1️⃣0️⃣ شهر و ناحیه محل سکونت خود را انتخاب و مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

1️⃣1️⃣ دانش آموزان شاهد بر اساس جدول امتیاز بندی مدرسه خود را وارد کنید.

در لینک زیر فرم امیتاز بندی ثبت نام مدارس شاهد را به صورت فایل قرار داده ایم برای دانلود این فرم کلیک کنید.

1️⃣2️⃣ در نهایت پس از انجام مراحل بر روی گزینه ” ثبت و اعتبار سنجی ” کلیک کنید.

1️⃣3️⃣ در این مرحله ثبت نام دانش آموز تکیمل می شود. این ثبت نام قطعی نمی باشد و نتایج پس مدت زمانی منتشر می شود. 

چنانچه اطلاعات وارد شده غلط می باشد و نیاز به ویرایش دارد با وارد کردن کد ملی دانش آموز می توانید اطلاعات ورودی را ویرایش کنید.
 

امتیاز بندی مدارس شاهد 

تمامی دانش آموزانی که اقدام به ثبت نام مدارس شاهد می کنند، مطابق با شرایط خود و جدول امتیاز بندی مدارس شاهد یک امتیازی دارند.  همانطور که اشاره کردیم، پذیرش دانش آموزانی که سهمیه شاهد ندارند ، طبق جدول امتیاز بندی ثبت نام شاهد انجام می‌گیرد.

 

مدارک لازم برای ثبت نام مدرسه شاهد

ثبت نام مدارس شاهد به صورت امتیاز بندی می باشد. متقاضیان برای ثبت‌نام قطعی باید اصل مدارک لازم را که در زمان نام نویسی وارد کرده اند را به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر ارائه دهند. در ادامه این مدارک را ذکر کرده ایم. برای مطالعه کامل مدارک لازم ثبت نام شاهد کلیک کنید.

ارائه پرونده تحصیلی به همراه مدارک سال تحصیلی گذشته دانش آموز از الزامی ترین موارد است.

اصل شناسنامه دانش آموز و کپی تمام صفحات آن.

کارت ملی دانش آموز اصلی و کپی آن.

???? عکس 4*3 که ترجیحا در سال جاری گرفته شده باشد.

????تمامی مدارک مربوط به محل زندگی داوطلب به همراه تمامی قبوض منزل

 

ثبت نام میان پایه مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مدارس شاهد در مقاطع میان پایه نیز اقدام به نام نویسی دانش آموزان می کند. در ساله ای گذشته نام نویسی به صورت حضوری انجام می گرفت. این رویه تغییر کرده و دانش آموزان میان پایه نیز در مهلت نام نویسی که از ۱ تا ۱۰ مرداد ماه می باشد بایه به سایت ثبت نام مدارس شاهد پادا مراجعه کرده و ثبتنام خود را انجام دهند. 

دانش آموزان در صورت کسب امیتاز لازم و دارا بودن شرایط لازم ثبت نام شاعد می توانند در این مدارس نام نویسی کنند. دانش آموزان گرامی برای مطالعه کامل شرایط و مدارک لازم برای ثبت‌نام میان پایه می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

 
 

شهریه تحصیل در مدارس شاهد 1402 – 1403

مدارس شاهد جز مدارس دارای شهریه می باشد و دانش آموزان در صورت پذیرش و تحصیل در این مدارس باید شهریه تحصیل خود را بپردازند. همانگونه که می دانیم ثبت نام مدارس شاهد بر اساس امتیاز بندی می باشد و متقاضیانی که دارای سهمیه شاهد و ایثارگری هستند احتمال قبولی بالاتری نسبت به سایر متقاضیان دارند. البته مقدار شهریه ای که می پردازند کمتر از دیگر دانش آموزان می باشد. در ادامه مقدار شهریه حدودی ثبت نام شاهد را شرح داده ایم.

شهریه جدول زیر مربوط به سال گذشته می باشد. به محض اعلام شهریه جدید این جدول بروزرسانی خواهد شد.

دوره تحصیلی شهریه دانش آموزان غیر شاهد سال ۱۴۰۱ شهریه دانش آموزان شاهد سال ۱۴۰۱
ابتدایی 700/000 تا 1/500/000 تومان 650 هزار تومان
اول متوسطه 800/000 تا 1/600/000 تومان 740 هزار تومان
دوم متوسطه 1 تا 2 میلیون تومان 935 هزار تومان
هنرستان و کاردانش 1/200/00 تا 2/400/000 تومان 950 هزار تومان

 

هزینه تحصیل فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان بالای 50 درصد رایگان بوده و شهریه‌ای پرداخت نمی کنند. شهریه این دانش آموزان از سوی بنیاد شهید و ایثارگران پرداخت می شود.

 

 

اعلام نتایج قبولی ثبت نام مدرسه شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نتایج ثبت نام شاهد به صورت دو مرحله ای می باشد. در مرحله اول دانش آموزان چند هفته پس از نام نویسی در سایت پادا و بررسی موارد ذکر شده دانش آموز، نتایج غیر قطعی منتشر می شود و پس از اعلام این نتایج دانش آموزان با در دست داشتن اصل مدارک لازم ستاد ثبت نام مدارس شاهد حضوری مراجعه می کنند و این مدارک بررسی خواهد شد. در صورت بررسی پس از چند روز نتایج قطعی اعلام می شود.

پس از اعلام نتایج قطعی دانش آموزان پذیرفته شده همراه اولیا خود به مدارس مراجعه کرده و می توانند نام نویسی خود را کامل کنند

 

مشاوره ثبت نام مدارس شاهد 1402 – 1403

توجه داشته باشید که شما متقاضیان تحصیل در مدارس شاهد پس از نام نویسی اینترنتی در سامانه پادا، چنانچه واحد الشرایط باشید و طبق جدول امتیاز بندی مدارس، موفق به کسب امتیاز لازم برای ورود به این مدارس شوید، بایستی که جهت صحت ادعای خود مدارک لازم را به مدرسه مورد نظر تحویل دهید. برای اطلاع از نحوه ویرایش ثبت نام شاهد کلیک کنید.

شما عریزان می توانید برای اطلاع از این مدارک ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را دریافت و مطالعه کنید که به منظور سهولت کار شما عزیزان در دریافت این دفترچه، لینک دانلود آن را در این قسمت قرار داده ایم. چنانچه پیرامون نام نویسی مدارس شاهد در سال جاری سوالی دارید می توانید از طریق برقراری تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس شاهد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در چه تاریخی می باشد؟

در متن مقاله به زمان ثبت نام شاهد در پایه های تحصیلی مختلف اشاره شده است.

ثبت نام مدارس شاهد از طریق کدام سامانه انجام می شود؟

ثبت نام شاهد از طریق سامانه پادا ” pada.medu.ir ” انجام می گیرد.

شرایط پذیرش در مدارس شاهد شامل چه مواردی است؟

در متن مقاله به شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش در مدارس اشاره کرده ایم.

منبع: ثبت نام مدارس شاهد



:: برچسب‌ها: ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام مدارس شاهد تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ همزمان با دیگر مدارس شاهد در سراسر کشور از طریق سایت پادا pada.medu.ir انجام می شود. برای ورود به مدارس شاهد هیچ آزمونی برگزار نمی شود اما دانش آموزان و علاقه مندان به تحصیل در مدارس شاهد، در پایه های اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) باید از طریق سایت پادا پیش ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند. ثبت نام میان پایه ها در مدارس شاهد نیز به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه شاهد مورد نظر امکان پذیر است. در ادامه این مطلب اطلاعات جامعی از ثبت نام شاهد تهران 1402 – 1403 ارائه کرده ایم.

 منبع: ثبت نام شاهد تهران

ثبت نام مدارس شاهد تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام در سه پایه اول ابتدایی، متوسطه اول (هفتم) و متوسطه دوم (دهم) مدارس شاهد در سراسر کشور به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. مهلت ثبت نام شاهد تهران در هر کدام از این سه مقطع در بازه های زمانی جداگانه‌ای اعلام می شود. دانش آموزانی که دارای سهمیه شاهد هستند، با ثبت نام اینترنتی در مقاطع نامبره می توانند وارد مدارس شاهد شوند اما دانش آموزان غیر شاهد باید منتظر اعلام نتایج باشند. 

ثبت نام اینترنتی در سامانه پادا برای دانش آموزان غیر شاهد یک ثبت نام موقتی است. دانش آموزانی که مطابق جدول امتیاز بندی موفق به کسب امتیاز لازم و شرایط علمی آن ها احراز شود. پس از اعلام نتایج می توانند برای قطعی کردن ثبت نام مدارس شاهد تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مراجعه کنند.

زمان ثبت نام شاهد تهران 1402 – 1403

اشاره کوتاهی کردیم که مهلت پیش ثبت نام شاهد تهران برای سه مقاطع اصلی اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم در بازه‌های زمانی جداگانه ای اعلام می گردد. اما معمولا زمان ثبت نام مدارس شاهد تهران به صورت هماهنگ کشوری است. بنابراین دانش آموزان می توانند در بازه‌های زمانی اعلام شده و همزمان با دیگر شهرها، از طریق سایت ثبت نام مدارس شاهد مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. 

برای اطلاع از تاریخ ثبت نام مدارس شاهد در پایه‌های مختلف مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

زمان ثبت نام مدارس شاهد معمولا در اوایل تابستان وبرای هر پایه به صورت جداگانه می باشد. متقاضیان هر پایه تحصیلی در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت پادا نام نویسی خود را تکمیل می کنند. معمولا روند ثبت نام مدارس شاهد تهران به صورت می‌باشد که ابتدا پایه اول ابتدایی نام نویسی خود را انجام می‌دهند.

سپس پایه های هفتم و دهم در مهلت ثبت نام شاهد ثبت نام می‌کنند و در انتها متقاضیان میان پایه با مراجعه به سایت پادا ثبت نام خود را انجام خواهد داد.

 

شرایط ثبت نام مدارس شاهد تهران

مطابق دفترچه راهنما شرایط ثبت نام شاهد تهران (دانش آموزان شاهد و غیر شاهد) به شرح موارد زیر است:

✅دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری

✅رعایت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی و سن دانش آموزان ( رعایت حجاب برتر دانش آموزان دختر)

✅اعتقاد به ارزش های اسلامی و تربیت دینی 

✅رعایت مقررات و آئین نامه های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد توسط دانش آموز

✅نزدیک بودن مدرسه انتخابی به محل سکونت دانش آموز

✅بهره مندی فرزندان جانبازان زیر 25 درصد، از 40 درصد تخفیف شهریه در مدارس شاهد

شرایط علمی 

علاوه بر شرایطی که در قسمت فوق، به آنها اشاره کردیم دانش آموزان غیر شاهد باید دارای برخی شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد تهران و ورود به پایه تحصیلی موردنظرشان باشند. شرایط علمی ثبت نام شاهد تهران (دانش آموزان غیرشاهد) سال تحصیلی 1402 – 1403 به شرح موارد زیر است:

????اول ابتدایی: پذیرش دانش آموزان غیر شاهد در مقطع اول ابتدایی بر اساس میزان امتیازی که بر اساس جدول امتیازبندی کسب می‌کنند، انجام می شود.

????پایه هفتم متوسطه اول: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع هفتم و دوره متوسطه اول، باید موفق به کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس و کسب حداکثر یک نمره خوب و مابقی خیلی خوب در امتحانات خرداد ماه ششم ابتدایی شوند.

????پایه دهم متوسطه دوم: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع دهم و دوره متوسطه دوم ، باید موفق به کسب حداقل معدل کل 17 در امتحانات خرداد ماه پایه نهم و حداقل نمره سالانه 15 در همه دروس نهم شوند

 

جدول امتیاز بندی شاهد تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همانطور که اشاره کردیم برای ورود به مدارس شاهد هیچ گونه آزمونی برگزار نمی شود. اما از میان تمامی علاقه مندان و متقاضیان فقط داوطلبانی می توانند در این مدارس ثبت نام کنند. مطابق با جدول امتیاز بندی درج شده در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد، موفق به کسب امتیاز لازم شوند. در صورتی که می خواهید از نحوه امتیاز بندی ثبت نام مدارس شاهد تهران مطلع شوید، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

مراحل ثبت نام در سایت مدارس شاهد تهران

پیش ثبت نام مدارس شاهد تهران در مقاطع اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) و میان پایه به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. دانش آموزان شاهد و غیرشاهد که علاقه مند به تحصیل در مقاطع مختلف هستند، ابتدا ” دفترچه ثبت نام شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ” را مطالعه کنند.

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت ثبت نام شاهد پادا به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣در صفحه ایجاد شده، بر روی گزینه ” ثبت نام مدارس شاهد ” کلیک نمایید.

3️⃣ در این مرحله دانش آموزان باید ملیت خود را انتخاب کنند.

4️⃣ کد ملی دانش آموز، کدملی پدر و مادر وی نیز را در این قسمت از سایت ثبت نام مدارس شاهد وارد کرده و بر روی جستجو کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله ثبت نام شاهد تهران داوطلبان باید مشخصات فردی دانش آموز را به صورت کامل یادداشت کنند.

6️⃣ اطلاعات تکمیلی نظیر دین و شغل والدین دانش آموز و وضعیت جسمانی دانش آموز را  یادداشت کنید

7️⃣ آدرس محل سکونت خود را در فرم ثبت نام مدارس شاهد تهران وارد کنید.

8️⃣ مشخصات پدر یا سرپرست دانش آموز را وارد کنید.

9️⃣ مشخصات مادر دانش آموز در این بخش از سایت ثبت نام مدارس شاهد تهران وارد شود.

1️⃣0️⃣ شهر و ناحیه محل سکونت خود را انتخاب و مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

1️⃣1️⃣ دانش آموزان شاهد بر اساس جدول امتیاز بندی مدرسه خود را وارد کنید.

در لینک زیر فرم امیتاز بندی ثبت نام مدارس شاهد را به صورت فایل قرار داده ایم برای دانلود این فرم کلیک کنید.

1️⃣2️⃣ در نهایت پس از انجام مراحل بر روی گزینه ” ثبت و اعتبار سنجی ” کلیک کنید.

 

مشاوره ثبت نام مدارس شاهد تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از سال گذشته ثبت نام میان پایه مدارس شاهد تهران نیز همانند سایر مقاطع از طریق سایت پادا انجام گرفت و دیگر نیازی به مراجعه حضوری والدین و دانش آموز به مدرسه مورد جهت نام نویسی نمی باشد. 

متقاضیان ثبت نام مدارس شاهد تهران نام نویسی آنها به منزله ثبت نام قطعی می باشد و با ارائه مدارک مربوطه می توانند در این مدارس به تحصیل بپردازند. دانش آموزان غیرشاهد در صورت کسب امیتاز لازم و کافی می توانند در این مدارس پذیرش بگیرند و این نام نویسی اینترنتی به منزله ثبت نام قطعی نمی باشد. 

همه داوطلبان پس از قبولی در مدرسه انتخابی خود باید در زمان مشخص همراه با مدارک لازم به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و نام نویسی خود را قطعی کنند. در صورتی که هر گونه سوال پیرامون ثبت نام شاهد تهران دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه مشاوره تحصیلی دانتل پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینهثبت نام مدارس شاهد تهران 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام مدارس شاهد تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

ثبت نام شاهد تهران در همه پایه ها به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود.

متقاضیان در چه تاریخی باید جهت ثبت نام مدارس شاهد تهران در سایت پادا اقدام کنند؟

تاریخ ثبت نام شاهد تهران در پایه های مختلف معمولا در خرداد ماه می باشد.

نحوه ثبت نام مدارس شاهد به چه صورت است؟

در متن مقاله فوق نحوه ثبت نام در سایت پادا را توضیح داده ایم.

منبع: ثبت نام شاهد تهران



:: برچسب‌ها: ثبت نام مدارس شاهد تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام مدارس شاهد کاشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ همزمان با دیگر مدارس شاهد در سراسر کشور از طریق سایت پادا pada.medu.ir انجام می شود. برای ورود به مدارس شاهد هیچ آزمونی برگزار نمی شود اما دانش آموزان و علاقه مندان به تحصیل در مدارس شاهد، در پایه های اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) باید از طریق سایت پادا پیش ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند. ثبت نام میان پایه ها در مدارس شاهد نیز به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه شاهد مورد نظر امکان پذیر است. در ادامه این مطلب اطلاعات جامعی از ثبت نام شاهد کاشان 1402 – 1403 ارائه کرده ایم.

 منبع: ثبت نام شاهد کاشان

ثبت نام مدارس شاهد کاشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام در سه پایه اول ابتدایی، متوسطه اول (هفتم) و متوسطه دوم (دهم) مدارس شاهد در سراسر کشور به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. مهلت ثبت نام شاهد کاشان در هر کدام از این سه مقطع در بازه های زمانی جداگانه‌ای اعلام می شود. دانش آموزانی که دارای سهمیه شاهد هستند، با ثبت نام اینترنتی در مقاطع نامبره می توانند وارد مدارس شاهد شوند اما دانش آموزان غیر شاهد باید منتظر اعلام نتایج باشند. 

ثبت نام اینترنتی در سامانه پادا برای دانش آموزان غیر شاهد یک ثبت نام موقتی است. دانش آموزانی که مطابق جدول امتیاز بندی موفق به کسب امتیاز لازم و شرایط علمی آن ها احراز شود. پس از اعلام نتایج می توانند برای قطعی کردن ثبت نام مدارس شاهد کاشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مراجعه کنند.

زمان ثبت نام شاهد کاشان 1402 – 1403

اشاره کوتاهی کردیم که مهلت پیش ثبت نام شاهد کاشان برای سه مقاطع اصلی اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم در بازه‌های زمانی جداگانه ای اعلام می گردد. اما معمولا زمان ثبت نام مدارس شاهد کاشان به صورت هماهنگ کشوری است. بنابراین دانش آموزان می توانند در بازه‌های زمانی اعلام شده و همزمان با دیگر شهرها، از طریق سایت ثبت نام مدارس شاهد مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. 

برای اطلاع از تاریخ ثبت نام مدارس شاهد در پایه‌های مختلف مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

زمان ثبت نام مدارس شاهد معمولا در اوایل تابستان وبرای هر پایه به صورت جداگانه می باشد. متقاضیان هر پایه تحصیلی در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت پادا نام نویسی خود را تکمیل می کنند. معمولا روند ثبت نام مدارس شاهد کاشان به صورت می‌باشد که ابتدا پایه اول ابتدایی نام نویسی خود را انجام می‌دهند.

سپس پایه های هفتم و دهم در مهلت ثبت نام شاهد ثبت نام می‌کنند و در انتها متقاضیان میان پایه با مراجعه به سایت پادا ثبت نام خود را انجام خواهد داد.

 

شرایط ثبت نام مدارس شاهد کاشان

مطابق دفترچه راهنما شرایط ثبت نام شاهد کاشان (دانش آموزان شاهد و غیر شاهد) به شرح موارد زیر است:

✅دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری

✅رعایت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی و سن دانش آموزان ( رعایت حجاب برتر دانش آموزان دختر)

✅اعتقاد به ارزش های اسلامی و تربیت دینی 

✅رعایت مقررات و آئین نامه های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد توسط دانش آموز

✅نزدیک بودن مدرسه انتخابی به محل سکونت دانش آموز

✅بهره مندی فرزندان جانبازان زیر 25 درصد، از 40 درصد تخفیف شهریه در مدارس شاهد

شرایط علمی 

علاوه بر شرایطی که در قسمت فوق، به آنها اشاره کردیم دانش آموزان غیر شاهد باید دارای برخی شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد کاشان و ورود به پایه تحصیلی موردنظرشان باشند. شرایط علمی ثبت نام شاهد کاشان (دانش آموزان غیرشاهد) سال تحصیلی 1402 – 1403 به شرح موارد زیر است:

????اول ابتدایی: پذیرش دانش آموزان غیر شاهد در مقطع اول ابتدایی بر اساس میزان امتیازی که بر اساس جدول امتیازبندی کسب می‌کنند، انجام می شود.

????پایه هفتم متوسطه اول: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع هفتم و دوره متوسطه اول، باید موفق به کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس و کسب حداکثر یک نمره خوب و مابقی خیلی خوب در امتحانات خرداد ماه ششم ابتدایی شوند.

????پایه دهم متوسطه دوم: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع دهم و دوره متوسطه دوم ، باید موفق به کسب حداقل معدل کل 17 در امتحانات خرداد ماه پایه نهم و حداقل نمره سالانه 15 در همه دروس نهم شوند.

 

جدول امتیاز بندی شاهد کاشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همانطور که اشاره کردیم برای ورود به مدارس شاهد هیچ گونه آزمونی برگزار نمی شود. اما از میان تمامی علاقه مندان و متقاضیان فقط داوطلبانی می توانند در این مدارس ثبت نام کنند. مطابق با جدول امتیاز بندی درج شده در دفترچه ثبت نام کاشان شاهد، موفق به کسب امتیاز لازم شوند. در صورتی که می خواهید از نحوه امتیاز بندی ثبت نام مدارس شاهد کاشان مطلع شوید، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

مراحل ثبت نام در سایت مدارس شاهد کاشان

پیش ثبت نام مدارس شاهد کاشان در مقاطع اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) و میان پایه به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. دانش آموزان شاهد و غیرشاهد که علاقه مند به تحصیل در مقاطع مختلف هستند، ابتدا ” دفترچه ثبت نام شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ” را مطالعه کنند. 

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت ثبت نام شاهد پادا به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣در صفحه ایجاد شده، بر روی گزینه ” ثبت نام مدارس شاهد ” کلیک نمایید.

3️⃣ در این مرحله دانش آموزان باید ملیت خود را انتخاب کنند.

4️⃣ کد ملی دانش آموز، کدملی پدر و مادر وی نیز را در این قسمت از سایت ثبت نام مدارس شاهد وارد کرده و بر روی جستجو کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله ثبت نام شاهد کاشان داوطلبان باید مشخصات فردی دانش آموز را به صورت کامل یادداشت کنند.

6️⃣ اطلاعات تکمیلی نظیر دین و شغل والدین دانش آموز و وضعیت جسمانی دانش آموز را یادداشت کنید

7️⃣ آدرس محل سکونت خود را در فرم ثبت نام مدارس شاهد کاشان وارد کنید.

8️⃣ مشخصات پدر یا سرپرست دانش آموز را وارد کنید.

9️⃣ مشخصات مادر دانش آموز در این بخش از سایت ثبت نام مدارس شاهد کاشان وارد شود.

1️⃣0️⃣ شهر و ناحیه محل سکونت خود را انتخاب و مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

1️⃣1️⃣ دانش آموزان شاهد بر اساس جدول امتیاز بندی مدرسه خود را وارد کنید.

در لینک زیر فرم امیتاز بندی ثبت نام مدارس شاهد را به صورت فایل قرار داده ایم برای دانلود این فرم کلیک کنید.

1️⃣2️⃣ در نهایت پس از انجام مراحل بر روی گزینه ” ثبت و اعتبار سنجی ” کلیک کنید

 

مشاوره ثبت نام مدارس شاهد کاشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از سال گذشته ثبت نام میان پایه مدارس شاهد کاشان نیز همانند سایر مقاطع از طریق سایت پادا انجام گرفت و دیگر نیازی به مراجعه حضوری والدین و دانش آموز به مدرسه مورد جهت نام نویسی نمی باشد. 

متقاضیان ثبت نام مدارس شاهد کاشان نام نویسی آنها به منزله ثبت نام قطعی می باشد و با ارائه مدارک مربوطه می توانند در این مدارس به تحصیل بپردازند. دانش آموزان غیرشاهد در صورت کسب امیتاز لازم و کافی می توانند در این مدارس پذیرش بگیرند و این نام نویسی اینترنتی به منزله ثبت نام قطعی نمی باشد. 

همه داوطلبان پس از قبولی در مدرسه انتخابی خود باید در زمان مشخص همراه با مدارک لازم به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و نام نویسی خود را قطعی کنند. در صورتی که هر گونه سوال پیرامون ثبت نام شاهد کاشان دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه مشاوره تحصیلی دانتل پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینهثبت نام مدارس شاهد کاشان 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام مدارس شاهد کاشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

ثبت نام شاهد کاشان در همه پایه ها به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود.

متقاضیان در چه تاریخی باید جهت ثبت نام مدارس شاهد کاشان در سایت پادا اقدام کنند؟

تاریخ ثبت نام شاهد کاشان در پایه های مختلف معمولا در خرداد ماه می باشد.

نحوه ثبت نام مدارس شاهد به چه صورت است؟

در متن مقاله فوق نحوه ثبت نام در سایت پادا را توضیح داده ایم.

منبع: ثبت نام شاهد کاشان



:: برچسب‌ها: ثبت نام مدارس شاهد کاشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به پرستاری چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ حسابداری در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ حسابداری و ورود به رشته‌ پرستاری نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ حسابداری به پرستاری مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آیا امکان تغییر رشته‌ از حسابداری به پرستاری وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ حسابداری ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه پرستاری مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ حسابداری به پرستاری برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به پرستاری باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ پرستاری شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ حسابداری برای رشته‌ پرستاری نیز وجود دارد.

شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به پرستاری

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به پرستاری مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ حسابداری را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ پرستاری در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ پرستاری دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از حسابداری به پرستاری دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ حسابداری ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ پرستاری زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.
 

نکات مهم تغییر رشته‌ حسابداری به پرستاری

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به پرستاری باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ پرستاری انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ حسابداری علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از حسابداری به پرستاری نمایید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ حسابداری به پرستاری موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ پرستاری امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ حسابداری و متقاضی تغییر رشته‌ به پرستاری در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از حسابداری به پرستاری حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از حسابداری به پرستاری معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ حسابداری و پرستاری است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ پرستاری نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ حسابداری باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ پرستاری یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ حسابداری نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از حسابداری به پرستاری

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ حسابداری پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از حسابداری به پرستاری با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ پرستاری را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ حسابداری و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ پرستاری در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ حسابداری به پرستاری خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ پرستاری نحصیل نمایید.

 

مشاوره تغییر رشته از حسابداری به پرستاری

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به پرستاری سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ حسابداری به پرستاری  می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از حسابداری به پرستاری در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ حسابداری به پرستاری دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ حسابداری را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ حسابداری برای تغییر رشته‌‌ به پرستاری باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ حسابداری را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از حسابداری به پرستاری امکان معادل سازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ حسابداری و پرستاری را در هنگام تحصیل در رشته‌ حسابداری پشت سرگذاشته باشد.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به پرستاری



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به پرستاری ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ توسط دانشگاه ها به افراد واجد شرایط اطلاع داده می شود. داوطلبانی که در آزمون ورودی مقطع دکتری رتبه مناسب کسب کرده اند و پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دعوت به مصاحبه شده اند، باید در جلسه مصاحبه دکتری حضور پیدا کنند. داوطلبان باید در زمان مصاحبه آزمون دکتری 1402 باید در این جلسه حضور داشته باشند. غیبت در این جلسه به منزله انصراف از رشته قبولی می باشد. به دلیل اهمیت از زمان مصاحبه دکتری در ادامه مقاله به بررسی تاریخ دعوت به مصاحبه در دانشگاه های محتلف خواهیم پرداخت.

 منبع: زمان مصاحبه دکتری

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

آزمون دکتری از دو مرحله کتبی و مصاحبه علمی برای سنجش دانشجو توسط اساتید تشکیل شده است. تاثیر مصاحبه علمی در قبولی داوطلبان یک سوم تاثیر آزمون کتبی است اما دانشجویان باید برای قبول شدن در این مصاحبه تمام تلاش خود را بکنند. برگزاری این مرحله از آزمون دکتری برعهده دانشگاه ها بوده و هریک از دانشگاه ها زمان مشخصی برای مصاحبه خود اختصاص می دهد.

 اما زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ نیز امکان تغییر دارد و تاکنون زمان مصاحبه آزمون دکتری 1402 اعلام نشده است. اما با توجه به گزارشات سال های گذشته انتظار می رود این آزمون در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۲ صورت پذیرد. پس از اعلام زمان دقیق و تاریخ مشخص مصاحبه دکتری در همین مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

پیش بینی می شود زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ در اردیبهشت ماه برگزار شود. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهیم کرد.

طبق زمان زمان مصاحبه دکتری که توسط دانشگاه مد نظر برروی سایت خود دانشگاه قرار گرفته است تمامی موارد از جمله کدرشته امتحان، نام رشته ها، مد محل برگزاری، گرایش و همچنین نام دانشگاه و زمان مصاحبه دکتری بصورت دقیق آورده شده است. دانشجویان داوطلب باید توجه داشته باشند که حتما در زمان مقرر شده و ساعتی که برای مصاحبه با آنها اختصاص داده شده است در دانشگاه حاضر شوند و یا اگر مصاحبه بصورت مجازی و غیر حضوری است در نرم افزار قید شده در جلسه شرکت کنند.

زمان مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه پیام نور 1402

دانشگاه پیام نور نیز هر ساله در برخی واحدهای خود اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری می کند. آ» دسته از داوطلبانی در زمان انتخاب رشته این دانشگاه را انتخاب کرده اند و پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دعوت به مصحابه شده اند، باید در زمان مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ حضور داشته باشند. 

هرچند که تا کنون زمان مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه پیام نور 1402 اعلام نشده است اما پیش بینی می کنیم زمان مصاحبه دکتری دانشگاه پیام نور همانند دانشگاه سراسری معمولا در اردیبهشت انجام میگیرد. به محض انتشار اخبار جدید در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. البته شما می توانید برای اطلاع از اخبار جدید عضو کانال تلگرام دانت کو شوید.

 

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد نیز به صورت دو مرحله ای اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری می کند. داوطلبانی که در مهلت انتخاب رشته دانشگاه شرکت کرده و جز معرفی شدگان به مصاحبه این دانشگاه می باشند. باید در زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در واحد پذیرفته شده حضور یابند.

زمان مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد معمولا پس از اعلام نتایج دعوت داوطلبین صورت می گیرد، در این زمان دانشجویان می بایست با پیگیری زمان و نحوه چگونگی مصاحبه خود را برای این رویداد آماده کنند. تاکنون زمان آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ مشخص نشده است. اما انتظار می رود مانند سال های گذشته در تیر ماه سال جاری تاریخ دقیق اعلام گردد. پس از اعلام نتایج انتخاب رشته توسط دانشگاه آزاد در این مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

نکات مصاحبه دکتری ۱۴۰۲

داوطلبان در زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ می بایست رزومه و مشخصات علمی خود را به اساتید حاضر در جلسه ارائه دهند. اساتید با توجه به سوابق تحصیلی و توانمندی های دانشجو نمره ای برای مصاحبه آن در نظر می گیرند و پس از آن نمره کسب شده به سازمان سنجش اعلام می شود. سازمان سنجش تمامی اطلاعات مورد نیاز از داوطلبین را جمع آوری کرده و در پایان نتایج قبولی و یا عدم قبولی و همچنین کد محل قبولی و رشته داوطلبین را در سایت اعلام می کند.

پس از قبولی در مصاحبه آزمون دکتری حال دانشجو موظف است تا به محل انتخابی و قبول شده مراجعه کند. مراحل ثبت نام نهایی دانشجویان پذیرفته شده در دو مرحله اینترنتی و حضوری می باشد. دانشجویان ابتدا با مراجعه به سایت دانشگاه خود ثبت نام خود را تکمیل ک

 

 داشتن پایان نامه خوب، راز قبولی در مصاحبه دکتری

طی آمار گرفته شده در سال های گذشته برخی از شرکت کنندگان در آزمون کتبی دکتری نمره بالایی کسب کرده اند اما بعلت نداشتن آمادگی کافی در زمان مصاحبه دکتری در هیچ یک از رشته ها و دانشگاه های انتخابی پذیرفته نشده اند. در زمان مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۲ طریقه نمره دهی هریک از دانشگاه ها با یکدیگر متفاوت است. این تفاوت ها به سلایق داوران حاضر در جلسه بستگی دارد و برای هریک از موارد مختلف نمرات متفاوتی نیز تعلق می گیرد. یکی از مهم ترین سوالاتی که طی این مصاحبه از داوطلبین پرسیده خواهد شد در ارتباط با پایان نامه کارشناسی ارشد آنها است.

توجه داشته باشید که اگر  رشته مقطع کارشناسی ارشد شما با مقطع دکتری متفاوت باشد درباره این موضوع و رشته تحصیلی شما در مقطع کارشناسی ارشد نیز سوال خواهد شد. چرا که پایان نامه و رشته ای که در مقطع کارشناسی ارشد در آن درحال تحصیل بودید با رشته کنونی شما در مقطع دکتری متفاوت است و ارتباط چندانی با یکدیگر ندارند.

گاها اتفاق افتاده است که داوران حاضر در برخی از دانشگاه ها در مصاحبه آزمو دکتری تعدادی سوالات علمی در ارتباط با پایان نامه کارشناسی ارشد داوطلبین مطرح کرده اند. توجه داشته باشید که میزان تسلط شما برای پاسخگویی به سوالات و تحلیل هریک از آنها مخصوصا در ارتباط با پایان نامه یکی از مهمترین موضوعات برای گرفتن نمره قبول از داوران حاضر در زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ می باشد.

 

مشاوره تاریخ آزمون مصاحبه دکتری ۱۴۰۲

زمان آزمون مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد هنوز مشخص نمی باشد اما انتظار می رود مانند سال های گذشته اعلام تاریخ مشخص در تیر ماه سال جاری صورت گیرد. داوطلبین می بایست پس از اعلام نتایج قبولی در آزمون اولیه کتبی خود را برای این مصاحبه آماده کنند و با بررسی روزانه سایت سنجش از آخرین اخبار و اطلاعات زمان مصاحبه با خبر گردند.

یکی از مهم ترین مقاطع تحصیلی مقطع دکتری می باشد برای اینکه بتوانید در این مقطع شروع به تحصیل کنید ابتدا باید از دو آزمون مهم و حساس عبور کنید. آزمون کتبی و مصاحبه، اما توجه کنید که برای سال جاری زمان مصاحبه دکتری هنوز به طور دقیق و روشن اعلام نشده است. در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون زمان مصاحبه دکتری سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

برای حضور  در جلسه مصاحبه دکتری به همراه داشتن چند مقاله اجباری است؟

برای حضور در جلسات مصاحبه دکتری داشتن مقاله های متعدد اجباری نیست، اما برای هریک از مقالات و پژوهش های علمی امتیازات متفاوتی توسط داوران در نظر گرفته می شود.

آیا محدودیتی برای حضور در هریک از مصاحبه های آزمون دکتری وجود دارد؟

جواب این سوال خیراست. هریک از شرکت کنندگان می توانند برای مصاحبه به تمامی دانشگاه هایی که به هنگام انتخاب رشته در فرم خود وارد کرده اند مراجعه کنند.

زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ در چه تاریخی می باشد؟

هنوز تاریخ دقیقی مبنی بر زمان مصاحبه آزمون دکتری در نظر گرفته نشده است اما تاریخ حدودی برگزاری این آزمون در اواخر اردیبهشت ماه می باشد.

منبع: زمان مصاحبه دکتری



:: برچسب‌ها: زمان مصاحبه دکتری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

آزمون اسکیس ارشد معماری پس از برگزاری آزمون شفاهی برگزار می‌شود. در صورتی که متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد رشته معماری، مرحله اول این آزمون که بخش تئوری است را با موفقیت پشت سر بگذارند، باید از سد دیگری تحت عنوان آزمون عملی اسکیس ارشد معماری نیز عبور کنند. این آزمون برای اغلب دانشجویان رشته معماری، آزمونی دشوار و پر استرس است. در صورتی که افراد خود را به خوبی برای این آزمون آماده کرده باشند، از عهده آن برمی‌آیند و نمره بالایی را کسب خواهند کرد. برای اطلاع از موضوعات آزمون اسکیس ارشد معماری و زمان و نحوه برگزاری آن در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 منبع: آزمون اسکیس ارشد معماری

آزمون اسکیس ارشد معماری

سازمان سنجش آموزش کشور مسئول برگزاری کنکور کارشناسی ارشد برای تمامی دوره‌ها است. اما ورود به برخی از رشته‌ها در دوره‌های روزانه و شبانه علاوه بر آزمون کتبی، دارای آزمون عملی نیز می‌باشد.

یکی از آزمون‌های عملی برگزار شده در این مقطع، آزمون اسکیس ارشد معماری است. اگر علاقه‌مند به تحصیل در دوره‌های روزانه و یا نوبت دوم در دانشگاه های سراسری هستید، باید در آزمون عملی اسکیس ارشد معماری شرکت کنید.

رشته‌هایی شامل رشته‌های ارشد معماری و زیر مجموعه‌های آن از رشته‌های دو مرحله‌ای کنکور کارشناسی ارشد هستند. به این معنی که متقاضیان علاوه بر شرکت در جلسه آزمون تئوری، باید در آزمون عملی نیز حضور داشته باشند. 

آزمون عملی اسکیس بیش از ده سال است که به منظور سنجش توانایی‌های ترسم و طراحی داوطلبان در موضوعات مختلفی برگزار می‌گردد. این آزمون فقط در تهران برگزار می‌شود و متقاضیان باید در مهلت اعلام شده از سراسر کشور، در تهران حاضر شوند و در روز و ساعت مقرر در حوزه امتحانی در جلسه آزمون عملی کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند.

زمان در نظر گرفته شده برای آزمون اسکیس ارشد معماری چهار ساعت می باشد. به طوری که موضوع در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد و از او خواسته می‌شود در مدت زمان خواسته شده موضوع را ترسیم کرده و تحویل دهد.

کسب آمادگی برای آزمون عملی اسکیس ارشد معماری

نام آزمون آزمون عملی اسکیس ارشد معماری برای بسیاری از شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ارشد، نامی استرس‌آور است. اما در نظر داشته باشید که موفقیت در این آزمون با تمرین‌های مقدماتی و تمرین‌های موضوعی به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

نمره‌ای که داوطلبان در آزمون اسکیس ارشد معماری کسب می کنند، تاثیر بسیاری در قبولی نهایی آن‌ها خواهد داشت. برای درک بهتر این موضوع دو نفری را فرض کنید که یکی از آن ها رتبه 100 و دیگری رتبه 200 را در کنکور سراسری کسب کرده است. 

اگر فردی که رتبه 200 کسب کرده است، نمره بالاتری را در آزمون عملی اسکیس ارشد معماری کسب کند، نسبت به فردی که رتبه 100 را در آزمون کتبی به دست آورده، در دانشگاه بهتری قبول می‌شود.

بنابراین تاثیر آزمون اسکیس ارشد معماری را در قبولی نهایی در دانشگاه جدی بگیرید و سعی کنید آمادگی خود را برای حضور در جلسه این آزمون بالا ببرید.

 

اسکیس یعنی چه؟

اسکیس به معنای پیش طرح است. به عبارتی اولین طرح و سریع‌ترین طرحی می‌باشد که یک ایده را بر روی کاغذ نمایش می‌دهد. ایده‌ای که اصلی‌ترین خصوصیات یک اثر را نشان می‌دهد. اسکیس در بسیاری از رشته ها شامل طراحی صنعتی، معماری، نقاشی، طراحی وب و طراحی نرم افزار کاربرد دارد.

در اسکیس لازم است که طرح به صورت سرعتی و معمولا دست آزاد ترسیم شود. بر خلاف کروکی‌ها که بر مبنای واقعیت ترسیم می‌شوند، اسکیس بر مبنای فکر و ایده بر روی کاغذ می‌آید. طرحی که در آزمون اسکیس ارشد معماری کشیده می‌شود، معمولا با وسایل مخصوص راندو، رنگ آمیزی می‌گردد. راندو اسکیس را پخته‌تر نشان می‌دهد، اما استفاده نادرست از آن نیز دقیقا نتیجه عکس خواهد داشت.

موضوع اسکیس ارشد معماری

موضوعاتی که در آزمون اسکیس ارشد معماری از داوطلبان خواسته می‌شود، متنوع هستند. به عنوان مثال هر یک از عناوین و موضوعات فرهنگی، آموزشی، خدماتی، تفریجی و یا اقامتی می‌تواند از موضوعات در نظر گرفته شده برای این آزمون باشد.

به طور کلی موضوعات آزمون عملی اسکیس ارشد معماری به دو دسته کانسپچوال (فرهنگی) و عمکلردی تقسیم می‌شوند.

در این آزمون از موضوعات خواسته شده مدارکی شامل پلان، نما، مقطع، پرسپکتیو داخلی و خارجی، دیتیل‌های اجرایی و … را از داوطلب می‌خواهند. هر ساله بر اساس موضوعات تعیین شده، مدارک درخواست شده از دانشجویان نیز متفاوت است.

در صورتی که موضوعات کاربردی و عملکردی باشد، به مدارک بیشتری نیاز است اما اگر کانسپچوال باشد، فرم و ایده طراح بیشتر مورد نظر قرار خواهد گرفت. در موضوع‌های فرهنگی به مدارک کمتری نیاز است تا فرد بتواند کانسپت موضوع را در مدت زمان کوتاه‌تری پروش داده و به بهترین شکل ارائه دهد.

 

چگونه در اسکیس ارشد معماری موفق شویم؟

طی سال‌های گذشته، موضوعاتی شامل تالار تختی، عمارت گنبد نما، آتش نشانی و … در آزمون اسکیس ارشد معماری مطرح بوده است که هر یک با چالش‌هایی مواجه است. اما همگی از یک قاعده کلی پیروری می‌کردند.

در صورتی که شما نیز کلیات تعیین شده را رعایت کنید و از معیارهای مد نظر داوران برای امتیاز دادن به اسکیس‌ها مطلع باشید، می‌توانید درصد بالاتری را در این آزمون کسب نمایید.

با در نظر داشتن تجربیات سال‌های اخیر، می‌توان گفت که طراحی با معیار مدرن ایرانی، بیش از دیگر طرح‌ها مورد قبول داوران می‌باشد.

برای اینکه بتوانید موضوع را به بهترین نحو نمایش دهید، نیازمند مهارت دستی خواهید بود. معمولا در دانشگاه‌های معماری، مهارت‌هایی با توجه به آیتم‌های ذکر شده به داوطلبان آموزش داده نمی‌شود. ااغلب دانشجویان این رشته، نیازمند آموزش اسکیس هستند.

آموزش‌های مرتبط به اسکیس، در کنار ایجاد مهارت مورد نیاز برای شرکت در اسکیس، گامی مهم در جهت طراحی استاندارد توسط یک معمار است.

زمان و محل برگزاری آزمون اسکیس ارشد معماری

سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان مجری کنکور کارشناسی ارشد، زمان برگزاری در آزمون اسکیس ارشد معماری را مشخص می‌کند و آن را از طریق سایت ” sanjesh.org ” منتشر می‌کند.

در صورتی که متقاضیان در مهلت‌های مشخص شده از سوی سایت سنجش در جلسه آزمون عملی اسکیس ارشد معماری حضور نداشته باشند، نمره صفر برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. اینگونه تنها نمره کتبی برای ورود به مقطع ارشد در رشته معماری و زیرشاخه‌های آن برای داوطلبان اعمال می‌گردد.

تاکنون زمان برگزاری آزمون اسکیس ارشد معماری 1402 اعلام نشده است. اما بر اساس رویه سال‌های گذشته، احتمالا این آزمون نیز در تیرماه برگزار شود.

همانگونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، تمامی آزمون‌های عملی مقطع کارشناسی ارشد، در تهران برگزار می‌شود. زمان آزمون نیز برای تمامی هنرجویان در تمامی رشته‌ها از جمله اسکیس معماری، یک زمان چهار ساعته در نظر گرفته می‌شود.

داوطلبانی که قصد دارند در آزمون عملی کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند، باید قبل از حضور در جلسه، ابتدا کارت ورود به جلسه خود را از طریق سایت سنجش دریافت کنند. کارت ورود به جلسه آزمون عملی اسکیس ارشد معماری، چند روز قبل از برگزاری آزمون منتشر می‌گردد.

نحوه شرکت در آزمون اسکیس ارشد معماری

تمامی متقاضیانی که بر اساس کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد، مجاز به انتخاب رشته در کد رشته‌های امتحانی دارای آزمون تشریحی، عملی و یا پروژه‌ای همچون رشته اسکیس معماری هستند، باید ابتدا هزینه شرکت در آزمون عملی کنکور کارشناسی ارشد را پرداخت کنند و سپس کد رشته محل مورد علاقه خود را در فرم انتخاب رشته درج کنند.

هزینه آزمون عملی بر اساس اطلاعیه‌های منتشر شده از سوی سایت سازمان سنجش، مبلغ 225 هزار تومان می‌باشد. متقاضیان باید برای شرکت در آزمون اسکیس ارشد معماری همزمان با انتخاب رشته، این مبلغ را نیز پرداخت کنند.

در زمان‌های اعلام شده از سوی سایت سنجش، چند روز قبل از برگزاری آزمون عملی، متقاضیان باید به سازمان سنجش به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنند و کارت ورود به جلسه آزمون عملی ارشد اسکیس معماری را دریافت کنند.

همینطور در زمان انتشار کارت ورود به جلسه، برگه راهنمای شرکت در آزمون که در بر دارنده اطلاعاتی شامل نحوه برگزاری آزمون، مدت پاسخگویی به سوالات، وسایل لازم و مجاز برای شرکت در آزمون و … می‌باشد نیز منتشر می‌گردد. متقاضیان باید این برگه را به طور کامل مطالعه کنند و بر اساس آن آمادگی لازم را کسب کنند.

مشاوره آزمون عملی اسکیس ارشد معماری

 متقاضیان رشته گرافیک باید به یک نکته مهم توجه داشته باشند. آزمون اسکیس ارشد معماری برای دوره‌های روزانه و نوبت‌دوم در دانشگاه‌های سراسری برگزار می‌گردد.

بنابراین اگر از متقاضیان تحصیل در رشته گرافیک در دانشگاه‌های سراسری هستید، باید خود را برای این آزمون آماده کنید. 

موفقیت در آزمون عملی اسکیس ارشد معماری چندان کار سختی نیست اما به شرطی که پیش از حاضر شدن در جلسه آزمون، آمادگی لازم را کسب کرده باشید.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید خود را برای کسب قبولی در آزمون اسکیس ارشد معماری آماده کنید. برای ارتباط با کارشناسان می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون اسکیس ارشد معماری برای ثبت نام کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آزمون اسکیس ارشد معماری در کدام شهرها برگزار می‌شود؟

این آزمون فقط در استان تهران برگزار می‌گردد و تمامی متقاضیان برای شرکت در آن باید در تهران حضور داشته باشند.

آزمون عملی اسکیس ارشد معماری برای کدام دوره‌ها برگزار می‌شود؟

آزمون اسکیس ارشد معماری برای دوره‌های روزانه و نوبت دوم برگزار می‌شود.

آیا متقاضیان برای شرکت در آزمون اسکیس ارشد معماری باید کارت ورود به جلسه دریافت کنند؟

چند روز قبل از برگزاری آزمون اسکیس معماری متقاضیان باید به سایت سنجش مراجعه کرده و کارت ورود به جلسه دریافت کنند.

منبع: آزمون اسکیس ارشد معماری



:: برچسب‌ها: آزمون اسکیس ارشد معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری چه زمانی برگزار می‌شود و شرکت‌کردن در آن به چه آمادگی‌هایی نیاز دارد؟ متقاضیان برخی از رشته‌های کنکور کارشناسی ارشد از جمله رشته ارتباط تصویری، بایستی که علاوه بر آزمون‌ کتبی، در آزمون‌ عملی نیز شرکت کنند. تمامی داوطلبانی که پس از شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، مجاز به انتخاب‌رشته در کدرشته محل‌های با آزمون عملی شده‌اند، می‌توانند اقدام به درج آن‌ها در فرم انتخاب رشته نمایند. در مراحل بعدی زمان و نحوه حضور در آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری اعلام می‌شود و متقاضیان در جلسه آزمون شرکت کنند. در ادامه این مقاله از سایت دانتل همراه ما باشید تا با موضوع و محل برگزاری آزمون ارشد ارتباط تصویری آشنا شویم.

 منبع: آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری

آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری

مطابق روال سال‌های گذشته، پذیرش در برخی از رشته‌های کنکور کارشناسی ارشد، در دانشگاه‌های دولتی و در دوره‌های روزانه و نوبت دوم، با آزمون عملی همراه است.

علاقه‎‌مندان به تحصیل در رشته‎‌هایی که دارای آزمون عملی است، بایستی که علاوه بر شرکت در آزمون کتبی و کنکور کارشناسی ارشد که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، در مرحله دوم یعنی در آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری نیز شرکت کنند.

بنابراین اگر از علاقه‌مندان به ادامه‌ تحصیل در رشته‌ ارتباط‌ تصویری در مقطع‌ ارشد دانشگاه‌های دولتی هستید، باید خود را برای شرکت در آزمون‌ عملی نیز آماده‌کنید. 

پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و اعلام نتایج‌اولیه، داوطلبانی که مجاز به انتخاب‌رشته در رشته‌های دارای آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری شده‌‌اند، می‌توانند کدرشته محل‌های مرتبط با آن را در فرم انتخاب رشته خود درج‌کنند.

 

معرفی رشته ارتباط تصویری

ایجاد ارتباط از سال‌های اولیه پیدایش بشر، از الویت‌های او بوده است. این ارتباط طی سال‌ها پیشرفت کرده‌است و امروزه به شکل‌های مختلفی وجود دارد. یکی از روش‌های برقراری ارتباط، ارتباط تصویری می‌باشد.

شما وقتی در خیابان‌ها حرکت می‌کنید، تابلوهای زیادی را از جمله تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و … را مشاهده می‌کنید که هر یک با تصویری که دارند، پیامی را منتقل می‌کنند. در بسیاری از موارد این تصاویر هستند که می‌توانند به شیوه‌ای بهتر و سریع‌تر یک موضوع را منتقل کنند.

در رشته ارتباط تصویری هدف این است که با استفاده از ابزار و امکانات مختلف، پیام از طریق تصاویر به مخاطبان انتقال داده‌شود. به بیانی دیگر تمامی طرح‌هایی که به وسیله چاپ قابل انتشار هستند، طرح‌های گرافیکی می‌باشند. یعنی یک طرح گرافیکی آمادگی این را دارد که یک پیام را منتقل کند.

هدف رشته ارتباط تصویری آموزش هنر گرافیک به دانشجویان است تا همین موضوع منجر به ارتقای توانایی‌های آنان در زمینه‎‌های مختلفی از جمله تبلیغات فرهنگی و یا تجاری شود.

 

تکنیک‌های قابل استفاده آزمون ارشد ارتباط تصویری

در آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری، داوطلبان می‌توانند از تکنیک‌های قابل استفاده بر پایه آب، استفاده کنند. استفاده از تکنیک‌های آکریلیک ، ماژیک، راندو، مداد رنگی، مرکب و گواش به همراه شابلون و … در این آزمون امکان‌پذیر است.

موضوع آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری

معمولا در آزمون ارتباط تصویری، از دانشجویان خواسته می‌شود که اقدام به طراحی یک همایش و یا یک رویداد در قالب یک پوستر نمایند.یا ممکن است از آن‌ها خواسته شود تا آرم، جلد کتاب، لگو و موارد مشابه را طراحی کنند.

زمان و محل برگزاری آزمون ارشد ارتباط تصویری

سازمان سنجش آموزش کشور مجری کنکور کارشناسی ارشد می‌باشد. این سازمان زمان‌ برگزاری آزمون‌عملی در تمامی رشته‌های دارای آزمون در مقطع ارشد را مشخص می‌کند. بنابراین شما عزیزان باید برای اطلاع از زمان و نحوه برگزاری آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنید.

چنانچه داوطلبان رشته ارتباط تصویری در زمان‌های اعلام شده، جهت شرکت در آزمون عملی رشته ارتباط تصویری اقدام نکنند و در جلسه آزمون حضور نداشته باشند، نمره “صفر” برای آن‌ها رد می‌شود. برای این دسته از داوطلبان فقط نمره آزمون کتبی که در کنکور کارشناسی ارشد کسب کرده‌اند، اعمال می‌گردد.

تاکنون زمان برگزاری آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری 1402 از سوی سایت سنجش اعلام نشده است. اما احتمالا مشابه با سال‌های گذشته شاهد برگزاری این آزمون در تیرماه باشیم.

تمامی آزمون‌های عملی مقطع کارشناسی ارشد، در تهران برگزار می‌شود. داوطلبان چهار ساعت زمان در اختیار دارند تا به سوالات آزمون عملی ارتباط تصویری پاسخ دهند.

داوطلبانی که تصمیم دارند در آزمون عملی ارتباط تصویری شرکت کنند، باید با اطلاع از زمان برگزاری آزمون، ابتدا کارت ورود به جلسه خود را از طریق سایت سنجش دریافت کنند. کارت ورود به جلسه شامل مندرجاتی مهمی از جمله زمان و محل برگزاری آزمون و … می‌باشد. 

نحوه شرکت در آزمون ارشد ارتباط تصویری

داوطلبانی که مطابق با اطلاعات درج‌شده در کارنامه اولیه‌شان، مجاز به انتخاب‌رشته در کدرشته‌های امتحانی دارای آزمون تشریحی، عملی و یا پروژه‌ای همانند رشته ارتباط تصویری هستند، پیش از درج کد رشته محل مرتبط با این رشته‌ها در فرم انتخاب رشته، ابتدا باید هزینه شرکت در آزمون عملی کنکور کارشناسی ارشد را بپردازند.

بر اساس اطلاعیه‌های منتشرشده از سوی سایت سنجش، هزینه آزمون عملی، مبلغ 225,000 هزار تومان می‌باشد. متقاضیان رشته ارتباط تصویری در مقطع ارشد، باید ابتدا این هزینه را از طریق سایت سنجش پرداخت کنند.

چند روز قبل از برگزاری آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری، متقاضیان باید اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه از طریق سایت سنجش نمایند.

در این بازه زمانی، برگه راهنمای شرکت در آزمون عملی رشته های کنکور کارشناسی ارشد نیز منتشر می‌شود. این برگه در بردارنده اطلاعاتی شامل نحوه برگزاری آزمون ارشد ارتباط تصویری، مدت پاسخگویی به سوالات، وسایل لازم و مجاز برای شرکت در آزمون و … است.

متقاضیان برای اینکه بتوانند با آمادگی کامل در جلسه آزمون حضور داشته باشند، بهتر است این برگه راهنما را به طور کامل مطالعه کنند.

 

مشاوره آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری

علاقه‌مندان به رشته‌ ارتباط‌ تصویری به این موضوع توجه داشته‌ باشند که آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری، فقط برای ورود به دوره‌های روزانه و نوبت دوم در دانشگاه های سراسری برگزار‌ می‌گردد.

این موضوع یعنی اگر می‌خواهید در رشته‌ ارتباط‌ تصویری در دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی و … تحصیل کنید، فقط باید در آزمون کتبی و کنکور کارشناسی ارشد شرکت نمایید و نیازی به شرکت در آزمون عملی نخواهد بود.

موفقیت در آزمون‌ عملی کنکور کارشناسی ارشد رشته‌ ارتباط‌ تصویری کار چندان سختی نیست. در صورتی که پیش از حاضر شدن در جلسه آزمون، آمادگی لازم را به دست آورید، به راحتی می‌توانید امتیاز لازم در این مرحله را به کسب کنید.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل می‎‌توانند به شما کمک کنند تا بتوانید خود را برای کسب قبولی در آزمون ارشد ارتباط تصویری آماده کنید. برای ارتباط با کارشناسان می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا متقاضیان تحصیل در رشته‌ ارتباط تصویری در مقطع کارشناسی ارشد باید در آزمون عملی نیز حضور داشته‌باشند؟

بله، رشته‌ ارتباط تصویری در دوره‌های روزانه و نوبت دوم دانشگاه‌های سراسری همراه با آزمون‌ عملی است.

آیا دریافت کارت ورود به جلسه برای شرکت در آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری الزامی است؟

متقاضان باید چند روز قبل از برگزاری آزمون ارشد ارتباط تصویری اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه خود از طریق سایت سنجش نمایند.

آیا متقاضیان برای حضور در آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری باید هزینه‌ای را پرداخت کنند؟

بله، متقاضیان باید برای حضور در آزمون ارشد ارتباط تصویری، هزینه تعیین‌شده را پرداخت‌ نمایند.

منبع: آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری



:: برچسب‌ها: آزمون عملی ارشد ارتباط تصویری ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۲ پس از اعلام نتایج اولیه در مرداد ماه منتشر می شود. در ادامه مطلب می توانید این دفترچه را دانلود نمایید. سازمان سنجش به منظور اطلاع رسانی شرایط و کد رشته محل های ارائه شده به همراه ظرفیت و جنسیت پذیرش و … را در دفترچه‌ای را با عنوان دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 1402 را منتشر می کند. داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه خود، مجاز به انتخاب‌رشته هستند، می توانند با دانلود دفترچه کنکور انسانی اقدام به درج کد رشته محل های مورد علاقه خود در فرم انتخاب‌رشته کنند. در ادامه ضمن ارائه اطلاعاتی پیرامون دفترچه راهنما، لینک دانلود آن را نیز قرار داده ایم.

 منبع: دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۲

دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۲ معمولا چند روز پس از اعلام نتایج اولیه و در زمان انتخاب رشته امکان پذیر می باشد. دفترچه راهنما در 15 مرداد ماه در اختیار متقاضیان قرار گرفت. در ادامه لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی سال گذشته را قرار داده ایم. به محض انتشار دفترچه جدید لینک دانلود آن فعال خواهد شد.

دفترچه راهنما لینک دانلود
دفترچه انتخاب رشته انسانی سال گذشته برای دانلود کلیک کنید
دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 1402 به محض انتشار فعال خواهد شد

معمولا دفترچه انتخاب رشته انسانی و کدرشته محل ها تغییر زیادی نسبت به سال گذشته ندارد و تقریبا همه رشته هایی که در سال گذشته ارائه شده اند در سال جاری نیز دانشجو پذیرش خواهند کرد. از این دفترچه سال گذشته منبع خوبی برای  دریافت اطلاعات کافی و بررسی رشته ها در همه دانشگاه ها می باشد. از این رو می توانید دفترچه کنکور انسانی سال گذشته که لینک دنلود آن را قرار داده‌ایم را دانلود نمایید.

تمامی حاضرین در جلسه کنکور سراسری انسانی که مطابق با عملکرد خود در جلسه آزمون، مجاز به انتخاب حداقل یکی از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان هستند، باید در تاریخ هایی که از سوی سازمان سنجش اعلام می گردد، در گام اول دفترچه کنکور انسانی 1402 را دریافت و مطالعه کنند و سپس فرآیند انتخاب‌رشته خود را تکمیل نمایند. 

انتخاب رشته مهم ترین مرحله در قبولی در دانشگاه می باشد و یک اشتباه کوچک می توانید مسیر زندگی یک فرد را تغییر دهد. از این توصیه اکید می کنیم حتما پیش از انتخاب رشته با مشاوران و کارشناسان این حوزه مشاوره بگیرید. در مقاله زیر نکات کلیدی و نحوه انتخاب رشته که طی سالیان کسب کرده ایم پرداخته ایم. از این حتما پیش از انتخاب رشته مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

 

چه کسانی می توانند در انتخاب رشته ۱۴۰۲ شرکت کنند؟

با توجه به تغییرات اعمالی در آزمون سراسری و برگزاری کنکور سراسری در دو مرحله، تمامی داوطلبانی که در نوبت دی ماه ۱۴۰۱ و یا نوبت تیر ماه ۱۴۰۲ و یا هر دو نوبت شرکت کرده اند، می توانند در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ که در مرداد ماه برگزار می شود انتخاب رشته کنند. این داوطلبان با دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۲ کدرشته محل های انتخابی را استخراج کرده و در فرم مربوطه در سایت سنجش وارد می کنند.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 1402

پس از برگزاری کنکور سراسری انسانی برای تمامی متقاضیان دانشگاه های سراسری و آزاد، نتایج اولیه در قالب کارنامه ای برای شرکت کنندگان در این زیرگروه منتشر می گردد. متقاضیان کنکور سراسری انسانی می توانند با توجه به رتبه و ترازی که مطابق کارنامه اولیه خود وارد فرآیند انتخاب رشته کنکور شوند.

دفترچه کنکور انسانی ۱۴۰۲ معمولا در مرداد ماه پس از اعلام نتایج اولیه کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ منتشر خواهد شد. 

تمامی علاقه مندان به انتخاب رشته در دانشگاه های مورد علاقه شان، لازم است که کدرشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۲ را به همراه میزان ظرفیت و همینطور جنسیت پذیرش بررسی کنند و در نهایت 150 الویت را استخراج کرده و در فرم انتخاب رشته الویت بندی نمایند. 

جزئیات دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۲

مهم ترین موردی که اغلب متقاضیان کنکور انسانی با در دست گرفتن دفترچه انتخاب رشته انسانی به سراغ آن می روند و بقیه قسمت های دفترچه‌ی راهنما را مطالعه نمی کنند، بخش کد رشته محل های ارائه می شده می باشد که هر رشته ای که در دانشگاه های مختلف و دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، نیمه حضوری، مجازی، پیام نور و غیرانتفاعی ارائه شده همراه با ظرفیت و جنسیت پذیرش در این قسمت درج شده است. اما دفترچه انتخاب رشته انسانی علاوه بر این قسمت دارای بخش های مهم دیگری نیز می باشد که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

 

فصل اول

فصل اول دفترچه انتخاب رشته انسانی 1402 در بردارنده اطلاعاتی شامل موارد توضيحات، شرايط و ضوابط كلی پذيرش دانشجو در دانشگاه های مختلف، مسير انتخاب رشته و … می باشد که در دو بخش شامل موارد زیر ارائه شده است:

بخش اول راهنمای عملی انتخاب رشته

ضمن اینکه متقاضیان از نحوه دریافت کارنامه اولیه خود در این بخش دفترچه انتخاب رشته انسانی مطلع می شوند، یاد می گیرند که چگونه کارنامه خود را تحلیل کنند و از اطلاعات آن برای انتخاب‌رشته کمک بگیرند. این بخش کمک بسیاری به شرکت کنندگان می کند که توصیه می شود حتما زمان کافی را برای آن اختصاص بدهند.

بخش دوم: آشنایی با مقررات انتخاب رشته

در این بخش دفترچه انتخاب رشته انسانی ابتدا به شرایط لازم پرداخته شده است و سپس نحوه گزینش دانشجو در هر سهمیه بررسی شده است. متقاضیان با مطالعه بخش دوم فصل اول با نحوه گزینش هر کدام از رشته ها و همینطور رشته های دارای شرایط خاص آشنا می شوند.

 

فصل دوم

فصل دوم دفترچه انتخاب رشته انسانی 1402 در بردارنده توضيحات و جداول كد رشته محل های ارائه شده در این زیر گروه آزمایشی می باشد. 

در بخش آخر دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی نیز اطلاعات و توضیحات پیوست مندرج است. شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی و دیگر دانشگاه هایی که در رشته های زیرمجموعه کنکور انسانی پذیرش نیمه متمرکز دارند و دارای شرایط خاصی هسنتد و همینطور توضیحاتی پیرامون امکانات رفاهی دانشگاه ها و تعهد دانشگاه ها در قبال خوابگاه از دیگر موارد مهمی است که در این بخش ارائه شده است. برای مشاهده کارنامه قبولی کنکور انسانی داوطلبان سالهای گذشته کلیک کنید. لازم است اشاره کنیم که در انتهای دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۲ نیز موارد زیر درج گردیده است:

❌ فرم پیش نویس انتخاب رشته

❌ فرم مرتبط با سهمیه وقوع بلايای طبيعی مانند سیل و زلزله

 
 

انتخاب رشته انسانی 1402

داوطلبان کنکور انسانی، چنانچه پس از مطالعه دفترچه کنکور انسانی واجد الشرایط ورود به مرحله انتخاب رشته بودند، بایستی که انتخاب های خود را با در نظر گرفتن کارنامه اولیه خود و مندرجات دفترچه انتخاب رشته انسانی در 150 کد رشته محل الویت بندی نمایند.

هر کدام از شرکت کنندگان که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه خود، مجاز به شرکت در این مرحله هستند، باید زمان کافی را برای مطالعه بند بند دفترچه‌ی نامبرده اختصاص دهند تا ضمن اطلاع از شرایط انتخاب رشته، نحوه تاثیر سهمیه های مختلف در پذیرش دانشجویان، ظرفیت پذیرش در دوره های روزانه و غیرروزانه دانشگاه های سراسری، بتوانند الویت های مورد علاقه خود را نیز از آن استخراج کنند. 

 

مشاوره دانلود دفترچه کنکور انسانی ۱۴۰۲

از نکات مهم که لازم است به آن اشاره کنیم این است که انتخاب‌رشته با آزمون با بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی، ادغام شده است و دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۲ علاوه بر اینکه در بردارنده کد رشته محل های با آزمون است، دارای کد رشته محل های بدون آزمون که پذیرش آن ها بر اساس سوابق تحصیلی است نیز می باشد. لازم است اشاره کنیم داوطلبانی که مایل به انتخاب‌رشته با آزمون و بدون آزمون کنکور ‌به صورت همزمان هستند، پس از استخراج الویت های خود از فرم انتخاب‌رشته، مجاز به درج حداکثر و مجموعا 150 کد رشته محل برای هر دو نوع پذیرش می باشند.

علاقه مندان به انتخاب‌رشته در دانشگاه آزاد که دارای کد دسترسی انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد در کارنامه اولیه شان می باشند، می توانند برای تکمیل فرم انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد، به سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه نمایند. 

در صورتی که پیرامون دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1402 سوالی دارید و یا برای استخراج و الویت بندی کد رشته محل های مورد علاقه تان، نیازمند راهنمایی می باشید، می توانید از مشاوره تخصصی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل و از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید

 

سوالات متداول

زمان انتشار دفترچه کنکور انسانی ۱۴۰۲ چه زمانی می باشد؟

دفترچه انتخاب رشته انسانی معمولا چند روز پس از اعلام نتایج اولیه منتشر خواهد شد.

متقاضیان برای دریافت دفترچه انتخاب رشته انسانی باید به کدام سایت مراجعه کنند؟

دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی در سایت سازمان سنجش منتشر می شود. البته می توانید در این مقاله نیز دفترچه‌ی راهنما را دانلود و دریافت نمایید.

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا منتشر می گردد؟

بله، متقاضیان انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

منبع: دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی



:: برچسب‌ها: دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به مدیریت چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ حسابداری در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ حسابداری و ورود به رشته‌ مدیریت نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از حسابداری به مدیریت مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آیا امکان تغییر رشته‌ از حسابداری به مدیریت وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ حسابداری ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه مدیریت مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ حسابداری به مدیریت برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به مدیریت باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ مدیریت شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ حسابداری برای رشته‌ مدیریت نیز وجود دارد.

شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به مدیریت

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به مدیریت مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ حسابداری را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ مدیریت در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ مدیریت دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از حسابداری به مدیریت دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ حسابداری ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ مدیریت زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.
 

نکات مهم تغییر رشته‌ حسابداری به مدیریت

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به مدیریت باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ مدیریت انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ حسابداری علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ مدیریت اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از حسابداری به مدیریت نمایید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ حسابداری به مدیریت موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ مدیریت امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ حسابداری و متقاضی تغییر رشته‌ به مدیریت در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از حسابداری به مدیریت حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از حسابداری به مدیریت معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ حسابداری و مدیریت است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ مدیریت نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ حسابداری باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ مدیریت یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ حسابداری نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از حسابداری به مدیریت

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ حسابداری پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از حسابداری به مدیریت با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ مدیریت را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ حسابداری و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ مدیریت در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ حسابداری به مدیریت خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ مدیریت نحصیل نمایید.

 

مشاوره تغییر رشته از حسابداری به مدیریت

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به مدیریت سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ حسابداری به مشاوره می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از حسابداری به مدیریت در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ حسابداری به مدیریت دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ حسابداری را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ حسابداری برای تغییر رشته‌‌ به مدیریت باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ حسابداری را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از حسابداری به مدیریت امکان معادل سازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ حسابداری و مدیریت را در هنگام تحصیل در رشته‌ حسابداری پشت سرگذاشته باشد.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به مدیریت



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به مدیریت ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به روانشناسی چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ حسابداری در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ حسابداری و ورود به رشته‌ روانشناسی نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از حسابداری به روانشناسی مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به روانشناسی

آیا امکان تغییر رشته‌ از حسابداری به روانشناسی وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ حسابداری ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه روانشناسی مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ حسابداری به روانشناسی برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به روانشناسی باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ روانشناسی شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ حسابداری برای رشته‌ روانشناسی نیز وجود دارد.

شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به روانشناسی

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به روانشناسی مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ حسابداری را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ روانشناسی در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ روانشناسی دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از حسابداری به روانشناسی دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ حسابداری ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ روانشناسی زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.
 

نکات مهم تغییر رشته‌ حسابداری به روانشناسی

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به روانشناسی باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ روانشناسی انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ حسابداری علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ روانشناسی اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از حسابداری به روانشناسی نمایید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ حسابداری به روانشناسی موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ روانشناسی امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ حسابداری و متقاضی تغییر رشته‌ به روانشناسی در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از حسابداری به روانشناسی حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از حسابداری به روانشناسی معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ حسابداری و روانشناسی است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ روانشناسی نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ حسابداری باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ روانشناسی یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ حسابداری نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از حسابداری به روانشناسی

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ حسابداری پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از حسابداری به روانشناسی با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ روانشناسی را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ حسابداری و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ روانشناسی در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ حسابداری به روانشناسی خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ روانشناسی نحصیل نمایید.

 

مشاوره تغییر رشته از حسابداری به روانشناسی

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به روانشناسی سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ حسابداری به روانشناسی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از حسابداری به روانشناسی در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ حسابداری به روانشناسی دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ حسابداری را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ حسابداری برای تغییر رشته‌‌ به روانشناسی باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ حسابداری را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از حسابداری به روانشناسی امکان معادل سازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ حسابداری و روانشناسی را در هنگام تحصیل در رشته‌ حسابداری پشت سرگذاشته باشد.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به روانشناسی



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به روانشناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش امکان پذیر است. داوطلبانی که پس از اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد، به دلیل اشتباه در انتخاب رشته از کد رشته محل قبولی خود رضایت ندارند و تمایل دارند در نتیجه قبولی آن ها تجدید نظر شود، می توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنند. و درخواست خود را مبنی بر بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ثبت کنند تا از سوی کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار بگیرد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا از نحوه ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 مطلع گردید.

 منبع: نحوه ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد

درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

در سال های گذشته امکان ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد فقط برای داوطلبان کنکور سراسری فراهم بود و متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد، نمی توانستند درخواستی با این عنوان داشته باشند.

خوشبختانه طی سال های اخیر سازمان سنجش آموزش کشور شرایطی را فراهم کرده است که داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد نیز بتوانند درخواست خود را مبنی بر بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش ارسال کنند. 

با استفاده از درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد 1402 متقاضیان می توانند درخواست خود را شامل تغییر دوره قبولی، به حد نصاب نرسیدن محل قبولی، درخواست مجوز برای شرکت در آزمون سال بعد و همینطور بررسی الویت های بعدی را در سایت سنجش ثبت نمایند. 

زمان ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402

پس از انتشار نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد، تعدادی از شرکت کنندگان به نتیجه قبولی خود اعتراض دارند. سازمان سنجش به منظور مساعدت با این دسته از داوطلبان و همینطور در نظر گرفتن اشتباهات احتمالی، شرایطی را فراهم کرده است تا معترضین بتوانند درخواست خود را از طریق سیستم پاسخگویی ارسال کنند.

بر اساس رویه سال های گذشته، مهلت ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ بلافاصله پس از اعلام نتایج آغاز می گردد و به مدت 5 الی 7 روز نیز ادامه دارد. بنابراین متقاضیان می توانند در اواخر شهریور ماه که نتایج اعلام می شود، در صورت داشتن اعتراض، اقدام به ثبت درخواست از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش و به صورت اینترنتی نمایند. به درخواست هایی که خارج از بازه زمانی در نظر گرفته شده ثبت گردد، رسیدگی نخواهد شد.

نحوه ثبت درخواست بررسی اشتباه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲

ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد 1402 پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد و از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر است. در ادامه این مقاله به منظور راهنمایی شما شرکت کنندگان گرامی در کنکور کارشناسی ارشد که مایل به ثبت درخواست خود می باشید، راهنمای تصویری نحوه ثبت درخواست بررسی اشتباه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ را آورده ایم:

  • مرحله اول : به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.
  • مرحله دوم : از منوی سمت چپ سایت با عنوان سیستم پاسخگویی، بر روی گزینه “ ورود به سیستم پاسخگویی ” کلیک نمایید.
  • مرحله سوم : در صورتی که تاکنون در سایت سنجش، اقدام به ایجاد حساب کاربری نکرده اید، لازم است بر روی گزینه “عضویت در سامانه” کلیک نمایید و ابتدا حساب کاربری خود را با وارد کردن اطلاعات شخصی خود ایحاد نمایید.
  • اما اگر پیش تر اقدام به عضویت در سایت نموده اید، در این مرحله بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید و نیازی نیست مراحل عضویت در سامانه را طی کنید.
 

عضویت در سامانه

  • مرحله چهارم : برای عضویت در سامانه لازم است اطلاعات خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، تابعیت، کد ملی، شماره تلفن همراه و پست الکترونیک خود را وارد کنید. در پایان نیز پس از وارد کردن عبارت امنتی و فعال کردن تیک عبارت درج شده در انتهای صفحه، بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.
  • مرحله پنجم : طی این مرحله در ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور به ایمیلی که وارد کرده اید، ارسال می شود. با دریافت آن ها مجدد مراحل قبل را تکرار کنید و این بار بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید. لازم است در فیلدهای مرتبط با پست الکترونیک، رمز عبور و کد ملی خود را وارد کنید و سپس بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.
 

ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد

  • مرحله ششم : پس از ورود به سامانه از منوی سمت راست، بر روی گزینه “درخواست جدید” کلیک کنید.
  • مرحله هفتم : در صفحه جدید، آزمون خود را ” کارشناسی ارشد ” و سال را ” 1402 ” انتخاب نمایید و در پایان بر روی گزینه “جستجو” کلیک کنید.
  • مرحله هفتم : در صفحه جدید، اسامی درخواست هایی که می توانید اقدام به انتخاب آن ها نمایید، نمایش داده می شود. لازم است در مقابل گزینه “درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ ” بر روی “انتخاب” کلیک نمایید.
  • مرحله هشتم : طی این مرحله شماره داوطلبی و شماره پرونده خود را در قسمت های مربوطه وارد کنید. (طی این مرحله مشخصات فردی داوطلب کنکور کارشناسی ارشد، نمایش داده می شود. بنابراین باید برای ثبت درخواست خود از حساب کاربری که متعلق به خودتان است و کد ملی شما در آن درج شده است، استفاده کنید.)
  • مرحله نهم : در این مرحله صفحه ای نمایش داده می شود که درخواست های مختلف در زیر مجموعه درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد را نمایش می دهد. در ادامه پیرامون هر کدام از این گزینه ها که می توانید آن ها را انتخاب کنید، توضیحات مختصری را ارائه کرده ایم.

1. درخواست تغییر دوره قبولی کارشناسی ارشد 

درخواست تغییر دوره قبولی را می توان از طریق سایت سازمان سنجش ثبت کرد. این گزینه مناسب داوطلبانی می باشد که در دوره روزانه پذیرفته شده اند و می خواهند دوره خود را به دیگر دوره ها شامل نوبت دوم، غیر انتفاعی و یا پردیس خودگردان تغییر دهند. 

داوطلبانی که در دوره های نوبت دوم و یا پردیس خودگردان پذیرفته شده اند، اما قصد تغییر دوره به روزانه را دارند، باید درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد خود را ثبت کنند و شانس خود را در این زمینه امتحان نمایند اما احتمال موافقت با آن کم است. در صورتی که داوطلبان طی این مرحله مدارکی را ارائه دهند که نشان دهد اشتباهی در انتخاب رشته آن ها رخ داده است، کارشناسان با درخواست آن ها موافقت خواهند کرد.

2. درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی کارشناسی ارشد

در برخی موارد متقاضیان در یک کد رشته محل پذیرفته می شوند اما زمانی که برای ثبت نام به دانشگاه محل قبولی مراجعه می کنند، متوجه شوند که به دلیل ” به حد نصاب نرسیدن ” نمی توانند مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان، شرایطی را فراهم کرده است که بتوانند با انتخاب گزینه “ به حد نصاب نرسیدن محل قبولی ” اقدام به ثبت اعتراض خود نمایند و بتوانند در الویت های بعدی خود وارد دانشگاه شوند.

در صورتی که کارشناسان درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد مربوطه با به حد نصاب نرسیدن محل قبولی داوطلب موافقت نکنند، احتمالا متقاضی بتوانند برای شرکت در یک رشته دیگر اقدام کند. چنانچه با این مورد نیز موافقت نگردد، داوطلب می تواند برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد، به سراغ انتخاب رشته بدون کنکور برود.

3. درخواست مجوز برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال آینده

در گذشته داوطلبانی که در که کنکور سال گذشته در دوره روزانه ئذیرفته شده بودند اجازه شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را نداشتند. ازین رو داوطلبان باید در قسمت درخواست بررسی اشتباه انتخاب رشته ارشد درخواست خود را ثبت می کردند.

در سال جاری این قانون حذف شده است و داوزلبان پذیرفته شده دوره روزانه نیازی به ثبت این درخواست را ندارند و همانند دیگر داوطلبان بدون هیچ محدودیتی می توانند در این آزمون شرکت کنند. 

4. درخواست بررسی اولویت های بعدی

در صورتی که کارنامه نهایی و یا کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری را دریافت کنید، می توانید از میزان شانس قبولی خود در الویت های پایین تر از کد رشته محل قبولی تان مطلع گردید. 

داوطلبانی که از کد رشته محل قبولی خود رضایت ندارد و می دانند مطابق کارنامه نهایی، در الویت های پایین تر شانس قبولی دارند و رتبه آن ها از رتبه آخرین نفر قبولی در الویت مورد نظر کمتر است، می توانند با انتخاب گزینه بررسی الویت های بعدی و درج کد رشته محل مورد نظر، درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد خود را ثبت نمایند.

 

مشاوره درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد

داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده اند و پس از دریافت نتایج خود، مایل هستند که درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد 1402 در سایت سنجش درج کنند، باید در نظر داشته باشند که فقط یکبار می توانند درخواست خود را در سایت سنجش ثبت کنند و نمی توانند اقدام به ارسال مجدد درخواست و یا ویرابش آن نمایند.

بنابراین بسیار مهم است که متقاضیان در زمان ثبت درخواست، دقت کافی داشته باشند تا اطلاعات خود و توضیحاتی که دارند را به درستی وارد کنند. 

لازم به ذکر است که هر کدام از داوطلبان می توانند به طور همزمان و در یک درخواست، چندین گزینه نمایش داده شده همچون درخواست بررسی الویت بعدی و یا درخواست تغییر دوره را ثبت کنند. اما از معایب این مورد این است که احتمال دارد کارشناسان با یکی از این درخواست ها موافقت کنند.

در صورتی که مایل باشید می توانید برای ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ از کارشناسان و مشاوران مجرب مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل راهنمایی دریافت کنید و برای اطمینان از درست بودن درخواست، اینکار را به کمک آن ها انجام دهید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ از طریق کدام سایت امکان پذیر است؟

متقاضیان باید برای ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. 

نحوه ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد چگونه است؟

در متن مقاله فوق نحوه درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد را به طور کامل توضیح داده ایم.

آیا ثبت درخواست بررسی اشتباه انتخاب رشته ارشد فقط برای دانشگاه های سراسری امکان پذیر است؟

بله، چراکه کارنامه سبز کنکور سراسری فقط برای داوطلبان دانشگاه های سراسری منتشر می گردد.

منبع: نحوه ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد



:: برچسب‌ها: نحوه ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به اقتصاد چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ حسابداری در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ حسابداری و ورود به رشته‌ اقتصاد نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ حسابداری به اقتصاد مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به اقتصاد

آیا امکان تغییر رشته‌ از حسابداری به اقتصاد وجود دارد

 

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ حسابداری ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه اقتصاد مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ حسابداری به اقتصاد برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به اقتصاد باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ اقتصاد شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ حسابداری برای رشته‌ اقتصاد نیز وجود دارد.

شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به اقتصاد

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به اقتصاد مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ حسابداری را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ اقتصاد در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ اقتصاد دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از حسابداری به اقتصاد دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ حسابداری ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ اقتصاد زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.
 

نکات مهم تغییر رشته‌ حسابداری به اقتصاد

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به اقتصاد باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ اقتصاد انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ حسابداری علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از حسابداری به اقتصاد نمایید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ حسابداری به اقتصاد موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ اقتصاد امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ حسابداری و متقاضی تغییر رشته‌ به اقتصاد در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از حسابداری به اقتصاد حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از حسابداری به اقتصاد معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ حسابداری و اقتصاد است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ اقتصاد نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ حسابداری باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ اقتصاد یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ حسابداری نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از حسابداری به اقتصاد

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ حسابداری پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از حسابداری به اقتصاد با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ اقتصاد را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ حسابداری و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ اقتصاد در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ حسابداری به اقتصاد خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ اقتصاد نحصیل نمایید.

 

مشاوره تغییر رشته از حسابداری به اقتصاد

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به اقتصاد سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ حسابداری به اقتصاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از حسابداری به اقتصاد در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ حسابداری به اقتصاد دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ حسابداری را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ حسابداری برای تغییر رشته‌‌ به اقتصاد باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ حسابداری را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از حسابداری به اقتصاد امکان معادل سازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ حسابداری و اقتصاد را در هنگام تحصیل در رشته‌ حسابداری پشت سرگذاشته باشد.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به اقتصاد

 


:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از حسابداری به اقتصاد ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به برق چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ مهندسی کامپیوتر و ورود به رشته‌ برق نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به برق مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آیا امکان تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به برق وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ مهندسی کامپیوتر ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه برق مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ مهندسی کامپیوتر به برق برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به برق باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ برق شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی کامپیوتر برای رشته‌ برق نیز وجود دارد.

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به برق

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به برق مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ مهندسی کامپیوتر را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ برق در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ برق دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به برق دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ مهندسی کامپیوتر ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ برق زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.
 

نکات مهم تغییر رشته‌ مهندسی کامپیوتر به برق

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به برق باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ برق انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ مهندسی کامپیوتر علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ برق اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به برق نمایید. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور کلیک کنید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ مهندسی کامپیوتر به برق موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ برق امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ مهندسی کامپیوتر و متقاضی تغییر رشته‌ به برق در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به برق حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از مهندسی کامپیوتر به برق معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ مهندسی کامپیوتر و برق است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ برق نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی کامپیوتر باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ برق یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ مهندسی کامپیوتر نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از مهندسی کامپیوتر به برق

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ مهندسی کامپیوتر پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به برق با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ برق را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ مهندسی کامپیوتر و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ برق در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ مهندسی کامپیوتر به برق خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ برق نحصیل نمایید.

 

مشاوره تغییر رشته از مهندسی کامپیوتر به برق

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به برق سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ مهندسی کامپیوتر به برق می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به برق در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ مهندسی کامپیوتر به برق دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ مهندسی کامپیوتر را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ مهندسی کامپیوتر برای تغییر رشته‌‌ به برق باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ مهندسی کامپیوتر را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به برق امکان معادلسازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ مهندسی کامپیوتر و برق را در هنگام تحصیل در رشته‌ مهندسی کامپیوتر پشت سرگذاشته باشد.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به برق



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به برق ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به صنایع چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ مهندسی کامپیوتر و ورود به رشته‌ صنایع نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به صنایع مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آیا امکان تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به صنایع وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ مهندسی کامپیوتر ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه صنایع مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ مهندسی کامپیوتر به صنایع برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به صنایع باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ صنایع شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی کامپیوتر برای رشته‌ صنایع نیز وجود دارد.

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به صنایع

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به صنایع مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ مهندسی کامپیوتر را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ صنایع در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ صنایع دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به صنایع دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ مهندسی کامپیوتر ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ صنایع زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.
 

نکات مهم تغییر رشته‌ مهندسی کامپیوتر به صنایع

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به صنایع باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ صنایع انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ مهندسی کامپیوتر علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ صنایع اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به صنایع نمایید. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور کلیک کنید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ مهندسی کامپیوتر به صنایع موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ صنایع امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ مهندسی کامپیوتر و متقاضی تغییر رشته‌ به صنایع در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به صنایع حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از مهندسی کامپیوتر به صنایع معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ مهندسی کامپیوتر و صنایع است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ صنایع نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی کامپیوتر باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ صنایع یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ مهندسی کامپیوتر نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از مهندسی کامپیوتر به صنایع

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ مهندسی کامپیوتر پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به صنایع با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ صنایع را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ مهندسی کامپیوتر و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ صنایع در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ مهندسی کامپیوتر به صنایع خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ صنایع نحصیل نمایید.

 

مشاوره تغییر رشته از مهندسی کامپیوتر به صنایع

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به صنایع سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ مهندسی کامپیوتر به صنایع می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به صنایع در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ مهندسی کامپیوتر به صنایع دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ مهندسی کامپیوتر را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ مهندسی کامپیوتر برای تغییر رشته‌‌ به صنایع باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ مهندسی کامپیوتر را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به صنایع امکان معادلسازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ مهندسی کامپیوتر و صنایع را در هنگام تحصیل در رشته‌ مهندسی کامپیوتر پشت سرگذاشته باشد.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به صنایع



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به صنایع ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به مکانیک چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ مهندسی کامپیوتر و ورود به رشته‌ مکانیک نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به مکانیک مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منبع: تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به مکانیک

آیا امکان تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به مکانیک وجود دارد

 

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ مهندسی کامپیوتر ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه مکانیک مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ مهندسی کامپیوتر به مکانیک برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به مکانیک باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ مکانیک شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی کامپیوتر برای رشته‌ مکانیک نیز وجود دارد.

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به مکانیک

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به مکانیک مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ مهندسی کامپیوتر را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ مکانیک در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ مکانیک دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به مکانیک دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ مهندسی کامپیوتر ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ مکانیک زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.
 

نکات مهم تغییر رشته‌ مهندسی کامپیوتر به مکانیک

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به مکانیک باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ مکانیک انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ مهندسی کامپیوتر علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ مکانیک اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به مکانیک نمایید. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور کلیک کنید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ مهندسی کامپیوتر به مکانیک موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ مکانیک امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ مهندسی کامپیوتر و متقاضی تغییر رشته‌ به مکانیک در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به مکانیک حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از مهندسی کامپیوتر به مکانیک معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ مهندسی کامپیوتر و مکانیک است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ مکانیک نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی کامپیوتر باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ مکانیک یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ مهندسی کامپیوتر نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از مهندسی کامپیوتر به مکانیک

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ مهندسی کامپیوتر پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به مکانیک با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ مکانیک را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ مهندسی کامپیوتر و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ مکانیک در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ مهندسی کامپیوتر به مکانیک خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ مکانیک نحصیل نمایید.

 

مشاوره تغییر رشته از مهندسی کامپیوتر به مکانیک

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به مکانیک سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ مهندسی کامپیوتر به مکانیک می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به مکانیک در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ مهندسی کامپیوتر به مکانیک دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ مهندسی کامپیوتر را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ مهندسی کامپیوتر برای تغییر رشته‌‌ به مکانیک باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ مهندسی کامپیوتر را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به مکانیک امکان معادلسازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ مهندسی کامپیوتر و مکانیک را در هنگام تحصیل در رشته‌ مهندسی کامپیوتر پشت سرگذاشته باشد.

منبع: تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به مکانیک



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی کامپیوتر به مکانیک ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()